ناحیه شمال غرب ابتدای حوزه استحفاظی ناحیه شمال غرب، ورودی ایستگاه کهندژ با کیلومتراژ 500+124 و ابتدای حوزه استحفاظی این ناحیه، خروجی ایستگاه مراغه با کیلومتراژ 500+609 میباشد. این ناحیه شامل 485 کیلومتر خط اصلی، 61 کیلومتر خط صنعتی و تجاری و 78 کیلومتر خطوط مانوری میباشد. جمع کل خطوط این ناحیه 624 کیلومتر میباشد. جدول 1-16. نرخ نسبی زوال در بلاکهای ناحیه شمال غرب اداره کل | بلاک | نرخ نسبی زوال | بلاک | نرخ نسبی زوال | فرد | زوج | فرد | زوج | شمال غرب | کهن دژ - قزوین | 1.44 | | رجین - پل دختر | 1.34 | | قزوین - سیاه چشمه | 1.41 | | پل دختر - میانه | 1.39 | | سیاه چشمه - تاکستان | 1.41 | | میانه - قرانقو | 1.77 | | تاکستان - سیاه باغ | 1.46 | | قرانقو - شیخ صفی | 1.81 | | سیاه باغ - قروه | 1.42 | | شیخ صفی - بابک | 1.90 | | قروه - خرمدره | 1.30 | | بابک - خراسانک | 1.80 | | خرمدره - زرین دژ | 1.33 | | خراسانک - صائب | 1.68 | | زرین دژ - پیرزاغه | 1.33 | | صائب - هشترود | 1.72 | | پیرزاغه - ساطانیه | 1.32 | | هشترود - آتشبغ | 1.74 | | ساطانیه - بناب | 1.28 | | آتشبغ - سراجو | 1.83 | | بناب - زنجان | 1.34 | | سراجو - خراجو | 1.79 | | زنجان - خرم پی | 1.35 | | خراجو - سهند | 1.83 | | خرم پی - نیک پی | 1.34 | | سهند - گل تپه | 1.74 | | نیک پی - آذر پی | 1.34 | | گل تپه - خواجه نصیر | 1.81 | | آذر پی - سرچم | 1.31 | | خواجه نصیر - مراغه | 1.77 | | سرچم - رجین | 1.27 | | | | |
جدول 6-56. قطعهبندی ناحیه شمال غرب (اندازهگیری مورخ 5/9/84) کیلومترابتدا | کیلومترانتها | طول(کیلومتر) | شماره قطعه | 126 | 144 | 18 | 1 | 144 | 162 | 18 | 2 | 162 | 194 | 32 | 3 | 194 | 210 | 16 | 4 | 210 | 227 | 17 | 5 | 227 | 261 | 34 | 6 | 261 | 297 | 36 | 7 | 297 | 314 | 17 | 8 | 314 | 330 | 16 | 9 | 330 | 348 | 18 | 10 | 348 | 366 | 18 | 11 | 366 | 401 | 35 | 12 | 401 | 439 | 38 | 13 | 439 | 455 | 16 | 14 | 455 | 470 | 15 | 15 | 486 | 502 | 16 | 16 | 502 | 526 | 24 | 17 | 526 | 547 | 21 | 18 | 547 | 569 | 22 | 19 | 569 | 582 | 13 | 20 | 582 | 592 | 10 | 21 | 592 | 607 | 15 | 22 |
مطابق این جدول قطعه شماره 13 با طول 38 متر بیشترین طول، قطعه شماره 21 با طول 10 متر کمترین طول را دارند. با توجه به جدول 6-57، موارد زیر زیر دریافت میشوند: میانگین درجه حرارت قطعه 10 از همه کمتر و قطعه 21 از همه بیشتر است. طول پلهای بزرگ قطعه 13و16 ناحیه شمال غرب بسیار زیاد است. و تمام قطعات پل بزرگ دارد. قطعه 13و16 ناحیه شمال غرب، تونل بسیارزیادی دارد. در قطعه 21و18، خروج از خط بزرگی اتفاق افتاده است. سرعت متوسط در قطعات 16و21 از همه کمتر و در قطعه 7 بالاتر است. حداکثرسرعت در قطعه 16 از همه کمتر و در 7 از همه بالاتر است. میانگین افتادگی در قطعات 16و21 خیلی بالاتر است. میانگین عرض خط در قطعه 21 خیلی بالاتر است. میانگین بربلندی در قطعات 21و19 بسیاربیشتر است. جدول 6-57. وضعیت قطعات ناحیه شمال غرب از نظر درجه حرارت، طول پل، تونل و خروج از خط، سرعت و میانگین پارامترهای هندسی میانگین پیچش10 متری | میانگین پیچش5 متری | میانگین پیچش3.2 متری | میانگین بربلندی | میانگین افتادگی | میانگین عرض خط | سرعت حداکثر | سرعت متوسط | طول خروج از خط | طول تونل | طول پل بزرگ | میانگین درجه حرارت | 19 | 21 | 2 | 21 | 16 | 21 | 16 | 16 | 21 | 17 | 18 | 10 | 21 | 15 | 3 | 19 | 21 | 19 | 15 | 21 | 18 | 20 | 21 | 9 | 13 | 9 | 4 | 18 | 18 | 18 | 18 | 15 | 17 | 19 | 5 | 11 | 15 | 16 | 5 | 15 | 15 | 15 | 14 | 18 | 22 | 14 | 20 | 12 | 18 | 19 | 9 | 16 | 19 | 16 | 21 | 22 | 9 | 15 | 19 | 13 | 10 | 10 | 10 | 13 | 14 | 14 | 19 | 14 | 5 | 18 | 4 | 14 | 9 | 11 | 11 | 9 | 22 | 22 | 9 | 9 | 11 | 13 | 3 | 8 | 20 | 13 | SHG | 22 | 20 | 20 | 22 | 17 | 6 | 16 | 22 | 15 | 22 | 14 | ALL | 14 | 17 | 9 | 20 | 20 | 20 | | 8 | 7 | 11 | 18 | 21 | 10 | 13 | 13 | 10 | 19 | 10 | | 9 | 16 | SHG | 22 | 15 | 20 | SHG | SHG | 17 | 13 | 13 | | 1 | 17 | 14 | SHG | 16 | 11 | ALL | 10 | 13 | 10 | 15 | | 17 | 18 | 16 | 20 | 19 | SHG | 9 | 17 | 11 | SHG | | | 10 | 6 | 4 | 5 | 18 | 8 | 11 | 11 | 8 | 11 | | | 2 | 19 | ALL | 4 | 12 | 17 | 10 | 5 | 1 | ALL | | | 11 | 5 | 17 | 3 | 13 | 6 | 8 | 6 | 5 | 8 | | | 6 | 3 | 3 | ALL | 14 | ALL | 1 | 8 | 6 | 5 | | | 12 | 2 | 2 | 17 | 22 | 5 | 12 | ALL | 12 | 6 | | | 7 | 4 | 5 | 2 | 6 | 12 | 2 | 7 | 4 | 1 | | | 14 | 20 | 8 | 8 | 20 | 1 | 5 | 12 | 3 | 4 | | | 15 | 1 | 12 | 12 | 17 | 3 | 6 | 1 | 2 | 3 | | | 13 | 22 | 1 | 6 | 8 | 4 | 3 | 4 | 7 | 12 | | | 16 | 21 | 6 | 1 | 1 | 2 | 7 | 2 | ALL | 2 | | | | ALL | 7 | 7 | 7 | 7 | 4 | 3 | | 7 | | | | |
میانگین پیچش 3.2 متری در قطعه 2 الی 5 و 9 الی 11 بسیاربسیار بالاتر است. میانگین پیچش 5 متری در قطعات 21و15و9 بالاتر است. میانگین پیچش 10 متری در قطعات 19و21 بسیاربالاتر است. با توجه به جدول 6-58 داریم: میانگین دیلم قطعه 21 و 10 بسیار زیاد است. میانگین وزندار نامنظمی افتادگی درقطعات 20و18و22و21 بسیار بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی عرض خط در قطعه 16و21و15 از همه بسیاربیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی بربلندی در قطعات 13 الی 16 و21 از همه بیشتراست. میانگین وزندار نامنظمی پیچش 3.2 متری در قطعه 14و15و20و22و18و16 بسیاربیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری در قطعه 14و15و16 بسیار بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی پیچش 10 متری در قطعه 14 الی 16 و 18 الی 22 بسیار بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی در قطعه19 بسیاربیشتر است. جدول 6-58. وضعیت قطعات ناحیه شمال غرب از نظر میانگین وزندار نامنظمی میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب | میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم | میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی | میانگین وزندار نامنظمی پیچش10 متری | میانگین وزندار نامنظمی پیچش5 متری | میانگین وزندار نامنظمی پیچش3.2 متری | میانگین وزندار نامنظمی بربلندی | میانگین وزندار نامنظمی عرض خط | میانگین وزندار نامنظمی دیلم | میانگین وزندار نامنظمی افتادگی | میانگین دیلم | 19 | 20 | 19 | 14 | 14 | 14 | 16 | 16 | 16 | 20 | 21 | 20 | 17 | 20 | 15 | 15 | 15 | 15 | 21 | 14 | 18 | 19 | 17 | 18 | 17 | 16 | 16 | 20 | 14 | 15 | 15 | 22 | 18 | 13 | 19 | 13 | 21 | 20 | 22 | 13 | 19 | 21 | 21 | 15 | 18 | ALL | 18 | 18 | 22 | 18 | 21 | 14 | 19 | 14 | 16 | ALL | 22 | 14 | 19 | 18 | 16 | 9 | 18 | 18 | 15 | 9 | 14 | 14 | 10 | 20 | 21 | 21 | 11 | 20 | 20 | 17 | 22 | 10 | 2 | 21 | 22 | 19 | 19 | 19 | 22 | 22 | 16 | 14 | 21 | 15 | ALL | ALL | 11 | 17 | 10 | SHG | 13 | 19 | 10 | 22 | 21 | 22 | 13 | 13 | 11 | 22 | 17 | 17 | ALL | 13 | SHG | SHG | 11 | 11 | 17 | 13 | 18 | ALL | 9 | SHG | 20 | 11 | 1 | SHG | SHG | ALL | ALL | 20 | 13 | SHG | 13 | 11 | 15 | 3 | 9 | 17 | 9 | SHG | SHG | 1 | ALL | 2 | SHG | 9 | 13 | 15 | 9 | SHG | 9 | 8 | 11 | 11 | 9 | 2 | 2 | 7 | 2 | 10 | 10 | 10 | 17 | 9 | 10 | 11 | 4 | 1 | 16 | 1 | 2 | 8 | 2 | 12 | 4 | 1 | 1 | 5 | 12 | 8 | 8 | 8 | 2 | 8 | ALL | 2 | 2 | 8 | 3 | 8 | 12 | 16 | 12 | 12 | 12 | 5 | 3 | 8 | 10 | 17 | 16 | 10 | 12 | 1 | 1 | 1 | 6 | 8 | 12 | 3 | ALL | 3 | 9 | 6 | 3 | 6 | 7 | 1 | 10 | 7 | 12 | 8 | 7 | 11 | 7 | 7 | 7 | 6 | 3 | 12 | 3 | 7 | 12 | 6 | 4 | 3 | 6 | 5 | 5 | 4 | 6 | 4 | 6 | 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 5 | 6 | 5 | 1 | 4 | 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 7 | 7 | 5 | 4 | 7 |
میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم در قطعات 20 و 17 الی 19 بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب در قطعه 19 بسیار بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی دیلم قطعه 16و 14و15 بسیاربیشتر است. جدول 6-59. وضعیت سانحه خیزی قطعات ناحیه شمال غرب کیلومترابتدا | کیلومتر انتها | شماره قطعه | عدم ایمنی | عدم راحتی سفر | شاخص سانحه کل | | | max | 1.78 | 1.51 | 2.61 | 547 | 569 | 19 | -0.38 | 0.52 | 0.14 | 439 | 455 | 14 | 0.22 | -0.50 | -0.28 | 569 | 582 | 20 | -0.39 | -0.13 | -0.51 | 582 | 592 | 21 | -0.03 | -0.50 | -0.54 | 455 | 470 | 15 | 0.17 | -0.71 | -0.55 | 526 | 547 | 18 | -0.29 | -0.33 | -0.62 | 486 | 502 | 16 | 0.18 | -0.88 | -0.71 | 592 | 607 | 22 | -0.46 | -0.55 | -1.01 | 502 | 526 | 17 | -1.19 | -0.21 | -1.40 | 401 | 439 | 13 | -1.22 | -0.54 | -1.76 | | | ALL | -1.72 | -0.64 | -2.36 | 314 | 330 | 9 | -1.41 | -0.97 | -2.38 | 348 | 366 | 11 | -1.51 | -1.01 | -2.53 | 330 | 348 | 10 | -1.95 | -0.81 | -2.76 | 297 | 314 | 8 | -2.86 | -1.40 | -4.26 | 126 | 144 | 1 | -3.90 | -1.44 | -5.34 | 144 | 162 | 2 | -4.02 | -1.41 | -5.43 | 366 | 401 | 12 | -3.85 | -1.72 | -5.57 | 210 | 227 | 5 | -4.10 | -1.90 | -6.00 | 227 | 261 | 6 | -4.36 | -1.96 | -6.32 | 162 | 194 | 3 | -4.55 | -1.87 | -6.42 | 194 | 210 | 4 | -4.77 | -2.32 | -7.09 | 261 | 297 | 7 | -5.22 | -2.14 | -7.35 | | | min | -5.43 | -2.49 | -7.90 |
|