طراحی تکیهگاه ارتجاعی بارم نمره طراحی تکیهگاه ارتجاعی نمره | | 15% | بارگذاری(5×3) | 15% | تحلیل(5×3) | 6% | مشخصات فنی تکیهگاه ارتجاعی(2×3) | 6% | کنترل تنش قائم فشاری(2×3) | 6% | محاسبه تغییرشکل فشاری(2×3) | 6% | کنترل تغییرشکل برشی(2×3) | 12% | کنترل ترکیب اثر فشار و چرخش(4×3) | 3% | کنترل پایداری | 3% | کنترل ضخامت ورق مسلح کننده | 3% | محاسبه اثر نیرویی الاستومر بر زیرسازه | 15% | طراحی میل مهاری(5×3) | 5% | نقشه | 2% | متره و برآورد | 3% | مشخصات فنی خصوصی |
1-بارگذاری بار مرده (اولیه، ثانویه) تکیهگاهی بار زنده تکیهگاهی 2-تحلیل محاسبه تغییرمکان طولی عرشه (ناشی از تغییرات حرارتی، خزش، جمعشدگی، پیشتنیدگی) محاسبه چرخش انتهایی تیر (ناشی از بارمرده مرحله اول و دوم، عیوب ساخت، پیشخیز، بار زنده،گرادیان حرارتی) 3-مشخصات فنی تکیهگاه ارتجاعی روش طراحی (آشتو ویرایش 17 روش ب) [1] کارخانه سازنده (گومبا، استرانگهولد و غیره) نوع تکیهگاه ارتجاعی انتخابی مشخصات مصالح (سختی درومتر، مدول ارتجاعی E ، مدول برشی G ، ضریب شکل S مشخصات هندسی (طول، عرض، ضخامت کل، ضخامت لاستیک، تعداد لایه لاستیک و ورق مسلح کننده، ضخامت لایههای لاستیک و ورق مسلح کننده) حدود بار و تغییرشکل مجاز بر اساس اطلاعات شرکت سازنده 4-کنترل تنش قائم فشاری تکیهگاه ارتجاعی با تغییرشکل برشی o تنش کل o تنش بار زنده تکیهگاه ارتجاعی بدون تغییرشکل برشی o تنش کل o تنش بار زنده 5-محاسبه تغییرشکل فشاری محاسبه تغییرشکل آنی محاسبه تغییرشکل دراز مدت 6-کنترل تغییرشکل برشی 7-کنترل ترکیب اثر فشار و چرخش o کنترل حداقل تنش فشاری کل o کنترل حداکثر تنش فشاری کل 8-کنترل پایداری 9-کنترل ضخامت ورق مسلح کننده 10- محاسبه اثر نیرویی تکیهگاه بر زیرسازه نیرو افقی ناشی از تغییرشکل برشی الاستومر لنگر ناشی از غیریکنواخت بودن تنش قائم الاستومر 11-طراحی میلمهاری [2] 12-نقشه 13-متره و برآورد 14-مشخصات فنی خصوصی روش اجرا مشخصات فنی مصالح و آزمایشهای مورد نیاز
[1] استفاده از فیش UIC در طراحی تکیهگاه ارتجاعی ترجیح دارد. [2] این بخش را میتوانید پس از محاسبه اثرات نیرویی شتاب، ترمز، زلزله و اندرکنش طولی پل - خطوط با روسازی ریل پیوسته در بخش طراحی کوله و پایه انجام دهید. |