دانشکده مهندسی راه آهن- عطایی، شروان- درسها
طراحی دال-پروژه پل

حذف تصاویر و رنگ‌ها

  طراحی دال

 

  بارم نمره طراحی دال

  نمره

 

  5%

  بارگذاری

  10%

  تحلیل

  5%

  دوام

  20%

  حالت حدی مقاومت

  15%

  حالت حدی خدمت­پذیری

  5%

  حالت حدی خستگی

  8%

  جزئیات

  2%

  حالت حدی ساخت و اجرا

  15%

  نقشه و لیستوفر

  10%

  متره و برآورد

  5%

  مشخصات فنی خصوصی

        

اطلاعات عمومی

  25

  مقاومت نمونه استوانه­ای بتن دال (مگاپاسکال) fc

  400

  مقاومت فولاد (مگاپاسکال) fy

  200

  مدول ارتجاعی آرماتور (گیگاپاسکال) Es

  1-بارگذاری [1]

  • مرده (اولیه، ثانویه)
  • زنده، ضریب افزایش دینامیکی
  • خروج از خط
  • ترکیب بارگذاری

      2-تحلیل [2]

      2-1-بخش پیوسته

  • لنگر
  • بار مرده
  • بار زنده
  • برش
  • بار مرده
  • بار زنده

      2-2-بخش کنسول

  • لنگر
  • بار مرده
  • بار زنده
  • برش
  • بار مرده
  • بار زنده

      3-دوام [3]

  • پوشش آرماتور

      4-طراحی مقاومت [4]

  • خمشی
  • طراحی خمشی
  • آرماتور حداکثر (شکلپذیری)
  • آرماتور حداقل
  • برشی [5]

     5-کنترل خستگی [6]

     6-کنترل خدمت­پذیری

  • کنترل عرض ترک
  • کنترل نسبت عمق به دهانه

     7-جزئیات آرماتوربندی

  • مهار آرماتور
  • قطع آرماتور
  • وصله آرماتور
  • فاصله آرماتور

      8-نقشه

  • نقشه قالب­بندی
  • نقشه آرماتوربندی
  • لیستوفر

      9-متره و برآورد

      10-مشخصات فنی خصوصی

  • روش اجرا
  • مشخصات فنی مصالح و آزمایش­های مورد نیاز
  • نحوه تامین مصالح

      [1] نشریه 139 سازمان مدیریت

      [2] روش اجزای محدود، روش­های تقریبی

      [3] durability

      [4] روش مقاومت (رویکرد امریکایی، رویکرد اروپایی-کانادایی)، روش تنش مجاز

      [5] امکان فرض برنولی (مدل مقطعی، مدل خرپایی، مدل میدان فشاری اصلاح شده)، عدم امکان فرض برنولی (مدل کش و دستک فشاری)

      [6] fatigue

  • نشانی مطلب در وبگاه دانشکده مهندسی راه آهن:
    http://idea.iust.ac.ir/find-18.2615.2043.fa.html
    برگشت به اصل مطلب