[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
ریاست پردیس::
معاونت آموزشی::
معاونت پژوهش و بین الملل::
معاونت اداری و مالی::
سرپرستی دانشجویان بین المللی::
مدیریت فرهنگی::
گروه های آموزشی::
اخبار و اطلاعیه ها::
آلبوم تصاویر::
فرمها و دستور العمل ها::
ارتباط با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
آخرین مطالب بخش
:: اطلاعات تماس کارشناسان گروههای آموزشی همکار در پردیس دانشگاهی
:: قابل توجه پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲
..
ارتباط با مسئولان دانشکده ها

AWT IMAGE

..
نحوه نگارش پایان نامه

AWT IMAGE

..
راهنمای ثبت درخواست
..
شرایط پذیرش

AWT IMAGE

..
اطلاعات آموزشی (گلستان)

AWT IMAGE


..
آزمونهای برگزار شده
..
نمره زبان آزمون جامع
..
:: مراحل و شرایط پذیرش و ثبت نام دانشجویان بین المللی ::
 | تاریخ ارسال: 1403/3/12 | 
پذیرش و ثبت نام دانشجویان بین المللی دارای مراحل و شرایط ذیل است:
 
نحوه درخواست پذیرش تحصیلی
 
شرایط ثبت نام

رشته های تحصیلی

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام

جزئیات فرآیند درخواست، پذیرش و ثبت نام
( حتما مطالعه شود)



نحوه درخواست پذیرش تحصیلی

 
۱- درخواست ادامه تحصیل فقط از طریق سامانه اختصاصی دانشگاه به آدرس  زیر  ثبت، دریافت و بررسی می گردد.  http://admission.iust.ac.ir
۲- در صورت تکمیل داده های مورد نیاز سامانه فوق و وضوح مدارک خواسته شده، درخواست متقاضیان دوره کارشناسی ارشد حداکثر ظرف یک هفته و متقاضیان دوره دکتری، حداکثر ظرف هفت هفته بررسی و نامه پذیرش صادر شده و از طریق ایمیل زیر، ارسال می گردد.  admissioniust.ac.ir
۳- پذیرفته شدگان موظفند پس از دریافت پذیرش به سامانه سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آدرس زیر مراجعه و درخواست خویش مبنی بر تحصیل در ایران را ثبت نمایند. سازمان امور دانشجویان طی مدت ۲۰ روز نسبت به صدور مجوز ثبت نام اقدام می نماید. ثبت نام در دانشگاه پس از صدور مجوز سازمان امکان پذیر می باشد.    http://old.saorg.ir:۸۰۸۱
۴- فرایند فوق رایگان است و بدون اخذ وجه صورت می پذیرد.


شرایط ثبت‌نام
۱- داشتن گذرنامه معتبر خارجی  (عدم تابعیت جمهوری اسلامی ایران)
۲- حداقل معدل دوره کارشناسی برای متقاضیان دوره کارشناسی ارشد ۱۲ ( ۶۰ از ۱۰۰) می‌باشد.
۳- حداقل معدل کارشناسی ارشد برای متقاضیان دوره دکتری تخصصی ۱۴ (۷۰ از ۱۰۰) می باشد.
۴- ارائه نامه پذیرش دریافتی از دانشگاه (موضوع بند ۲ مندرج در نحوه درخواست پذیرش تحصیلی)
۵- قبل از مراجعه حضوری، از وصول مجوز سازمان امور دانشجویان (موضوع بند ۳ مندرج در نحوه درخواست پذیرش تحصیلی) به دانشگاه اطمینان حاصل نمایید.
۶- شهریه تحصیل در دانشگاه، تا ورودی های سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به ازای هر نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی ۸۰۰ یورو، کارشناسی ارشد ۹۰۰ یورو و دکترا ۱۱۰۰ یورو و برای ورودی های سال تحصیلی ۱۴۰۳ به بعد بترتیب کارشناسی ۸۰۰ یورو، کارشناسی ارشد ۱۰۰۰ یورو و دکترا ۱۲۰۰ یورو می باشد. شهریه فوق براساس نرخ تبدیل ارز، مندرج در سامانه تبادلات ارزی به آدرس https://fxmarketrate.cbi.ir به تاریخ روز و به ریال محاسبه شده و از طریق کارت خوان بانکی (دستگاه pos) دریافت میشود. دریافت و پرداخت وجه نقد ممنوع است.


رشته های تحصیلی

رشته و مقاطع تحصیلی دانشگاه علم و صنعت ایران به شرح ذیل است:
برای دانلود لیست رشته های تحصیلی به زبان فارسی کلیک نمایید.
برای دانلود لیست رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی کلیک نمایید.
برای دانلود لیست رشته های تحصیلی به زبان عربی کلیک نمایید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام

۱. اصل پاسپورت
۲. دو قطعه عکس
۳. سیم کارت ایرانی تلفن همراه (در صورتیکه متقاضی دارای سیم کارت تلفن همراه ایرانی نباشد، لازم است نسبت به خرید سیم کارت قبل از مراجعه حضوری اقدام نماید.)
۴. اصل مدارک تحصیلی ترجمه شده به زبان انگلیسی که به تائید سفارتخانه یا کنسولگری ایران در کشور متقاضی رسیده باشد.
۵. کارت بانکی یکی از بانک های ایران ( درصورت نداشتن کارت بانکی، دفتر سرپرستی نسبت به معرفی متقاضی به بانک اقدام نموده و دانشجو موظف است ظرف سه روز پس از تحویل مدارک به دفتر سرپرستی، به بانک مراجعه و کارت بانکی خویش را دریافت نماید(.


جزئیات فرآیند درخواست، پذیرش و ثبت نام (حتماً مطالعه شود)

شرایط و مراحل ثبت درخواست پذیرش و ثبت نام داوطلبان بین المللی ادامه تحصیل در دانشگاه علم و صنعت ایران
  1. برای متقاضیان دوره کارشناسی ارشد، حداقل معدل دوره کارشناسی ۱۲ ( ۶۰ از ۱۰۰) و برای متقاضیان دوره دکتری تخصصی علاوه بر شرط فوق، حداقل معدل کارشناسی ارشد نیز ۱۴ (۷۰ از ۱۰۰) می باشد.
  2. طول دوره کارشناسی ارشد ۲ الی ۳ سال تحصیلی (۴ تا ۶ نیمسال تحصیلی) و نوع دوره آموزشی پژوهشی (گذرانده پایان نامه الزامی است) و طول دوره دکتری تخصصی (Ph.D) ۳ الی ۴ سال تحصیلی (۶ تا ۸ نیمسال تحصیلی) و نوع دوره پژوهش محور با شرط الزامی گذراندن حداقل ۳ تا ۸ واحد درس است. ارائه گواهینامه آزمون زبان فارسی (آزفا) در سطح میانی بعد از پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد بهمراه سایر مدارک خواسته شده در ردیف ۱۱ ضروری است. چنانچه دانشجو فاقد مدرک سطح میانی ولی مدرک زبان فارسی در سطح مقدماتی داشته باشد، با اخذ تعهد مبنی بر طی دوره میانی در طول سال اول تحصیلی، می تواند ثبت نام نماید. دانشگاه در معرفی دانشجویان فوق به مراکز آموزش زبان فارسی و طی دوره بصورت حضوری یا مجازی، مساعدت می نماید.
  3. داوطلبان متقاضی دوره کارشناسی ارشد که فاقد هرگونه گواهینامه آزمون زبان فارسی هستند لکن از سطح دانش زبان انگلیسی مطلوبی برخوردار هستند می توانند با ارائه گواهینامه معتبر آزمون زبان انگلیسی در دوره کارشناسی ارشد ثبت نام نمایند. درصورت به حدنصاب رسیدن تعداد ایشان، کلاسهای درسی در سال اول تحصیلی به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد. لازم بذکر است که داوطلبان متقاضی دوره دکترا نیز که فاقد هرگونه گواهینامه آزمون زبان فارسی هستند، لکن از سطح دانش زبان انگلیسی مطلوبی برخوردار هستند، می توانند با ارائه گواهینامه معتبر آزمون زبان انگلیسی در دوره دکترا ثبت نام نمایند. کلاس درس و سایر مراحل آموزش ایشان به زبان انگلیسی خواهد بود. لازم بذکر است که چنانچه دانشجویان فوق به تشخیص دانشگاه از حداقل های لازم سطح دانش زبان انگلیسی برخودار نباشند موظفند کلاس تقویتی زبان انگلیسی را بعنوان درس جبرانی با موفقیت طی نمایند  همچنین این دسته از دانشجویان موظف به ارائه گواهینامه آزمون زبان فارسی (آزفا) در سطح مقدماتی ظرف سال اول تحصیلی می باشند. درصورت نیاز دانشگاه در معرفی دانشجویان فوق به مراکز آموزش زبان فارسی و طی دوره بصورت حضوری یا مجازی مساعدت می نماید. گواهینامه آزمون زبان فارسی از شروط لازم و قطعی برای دانش آموختگی است و در صورت عدم ارائه، امکان دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد میسر نمی باشد.
  4. درخواست ادامه تحصیل (Apply) فقط و فقط از طریق سامانه اختصاصی دانشگاه به آدرس زیر دریافت و بررسی می گردد.  http://admission.iust.ac.ir
  5. در صورت تکمیل داده های مورد نیاز سامانه فوق و وضوح و کیفیت مطلوب مدارک خواسته شده، درخواست متقاضیان کارشناسی ارشد حداکثر ظرف یک هفته و متقاضیان دوره دکتری، حداکثرظرف هفت هفته بررسی و نتیجه آن از طریق ایمیل آدرس زیر، ارسال می گردد.
  6. عملیات ثبت درخواست پذیرش، بررسی و صدور نامه پذیرش رایگان است و بدون اخذ وجه صورت می پذیرد.
  7. هزینه تحصیل بازای هر نیمسال تحصیلی تا ورودی های ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در دوره کارشناسی معادل ۸۰۰ یورو، کارشناسی ارشد معادل ۹۰۰ یورو و دکترا معادل ۱۱۰۰ یورو و برای ورودی های ۱۴۰۳ به بعد در دوره کارشناسی معادل ۸۰۰ یورو، کارشناسی ارشد ۱۰۰۰ یورو و دکترا ۱۲۰۰ یورو می باشد. هزینه فوق براساس نرخ تسعیر مندرج در سامانه تبادلات ارزی به آدرس https://fxmarketrate.cbi.ir به نرخ روز و براساس ریال محاسبه می شود.
  8. پذیرفته شدگان موظفند پس از دریافت پذیرش به سامانه سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آدرس http://old.saorg.ir:۸۰۸۱ مراجعه و درخواست خویش مبنی بر تحصیل در ایران را ثبت نمایند.
  9. حداکثر ظرف بیست روز، نتیجه بررسی سازمان امور دانشجویان به متقاضی و دانشگاه علم و صنعت ایران اعلام می گردد.
  10. در این مرحله، لازم است تا متقاضی در صورت نداشتن سیم کارت تلفن همراه ایرانی، نسبت به خرید سیم کارت ایرانی از شرکت های ارائه دهنده خدمات تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل، رایتل و ...) اقدام نماید.
  11. متقاضی در تاریخ اعلام شده در نامه پذیرش و یا بازه زمانی که اعلام می گردد، با بهمراه داشتن اصل پاسپورت، دو قطعه عکس، سیم کارت ایرانی، اصل مدارک تحصیلی ترجمه شده به زبان انگلیسی که به تائید سفارتخانه یا کنسولگری ایران در کشور متقاضی رسیده، به دفتر سرپرستی دانشجویان بین المللی دانشگاه، مراجعه می نماید. یادآوری می نماید حداکثر با دو هفته تاخیر از شروع نیمسال تحصیلی می توانید در دوره شرکت نمائید و پس از آن پذیرش های صادره فاقد ارزش خواهد بود و عملیات پذیرش و ثبت نام انجام نخواهد شد.
  12. دفتر سرپرستی، پس از تطابق مدارک، اصل مدارک را عودت داده و نسبت به انجام مراحل ثبت نام اقدام می نماید. در این مرحله چنانچه بعد از دریافت شهریه بر اساس توضیحات بند ۱۳، چنانچه دانشجو قبلا فاقد کارت بانکی باشد، برای افتتاح حساب و دریافت کارت بانکی به بانک معرفی می نماید و همزمان عملیات پذیرش، تکمیل پرونده و ثبت نام کامل شده و اقدامات زیر آغاز می گردد: صدور کارت دانشجویی، معرفی نامه جهت خوابگاه (در صورت درخواست دانشجو و با اولویت دانشجویان دختر و رعایت ظرفیت آزاد خوابگاه ها)، ایجاد دسترسی جهت ورود به شبکه اینترنت  و پست الکترونیک دانشگاه، دسترسی به سامانه های آموزشی دانشگاه (گلستان، LMS و ...)، صدور برگ اشتغال به تحصیل و نامه پذیرش به زبان فارسی
  13. شهریه بر اساس توضیحات بند ۷ به ریال محاسبه شده و از طریق دستگاه کارت خوان POS مستقر در دفتر سرپرستی و یا واریز از طریق بانک به حساب دانشگاه صورت می پذیرد. متذکر می گردد دریافت و پرداخت وجه نقد ممنوع است.
  14. چنانچه دانشجو پس از تکمیل مدارک و ثبت نام نسبت به انتقال وجه نیمسال اول تحصیلی، اقدام ننماید، علاوه بر اخراج از دانشگاه علم و صنعت ایران، امکان تحصیل در سایر دانشگاه های ایران را نیز از دست می دهد.
  15. یادآوری می نماید کلیات خدمات مشاوره و راهنمایی دفتر سرپرستی درحین ثبت نام، همچنین خدمات استفاده از اینترنت دانشگاه، کتابخانه، آزمایشگاه اختصاصی استاد راهنما و سایر خدمات آموزشی در قبال شهریه دریافتی است و دریافت و پرداخت هرگونه وجهی از بابت خدمات فوق، ممنوع است.
  16. هزینه خوابگاه، تغذیه و خدمات کنسولی نیز از طریق کارت خوان های مستقر در واحدهای مربوطه و براساس تعرفه های اعلامی حسب مورد دریافت می گردد. متذکر می گردد دریافت و پرداخت وجه نقد ممنوع است.
  17. امید است فرصت فراهم شده را مغتنم دانسته و از حضور در ایران و تحصیل در دانشگاه علم و صنعت ایران حداکثر  استفاده مطلوب را بنمائید.

دفتر سرپرستی دانشجویان بین المللی
دانشگاه علم و صنعت ایران
 
دفعات مشاهده: 1401 بار   |   دفعات چاپ: 92 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد . نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد .
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 61 queries by YEKTAWEB 4657