[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
هشتمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: بازدید جمعی از دانشجویان از ایستگاه راه آهن شهر ری ::
 | تاریخ ارسال: 1402/11/1 | 

 
دفعات مشاهده: 604 بار   |   دفعات چاپ: 81 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: بازدید از دستگاه حفاری TBM ایستگاه میدان نماز اسلامشهر ::
 | تاریخ ارسال: 1402/9/25 | 
دفعات مشاهده: 749 بار   |   دفعات چاپ: 143 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: بازدید از پردیس فناوری زیر زمینی ::
 | تاریخ ارسال: 1402/8/29 | 


بازدید جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران از پردیس فناوری زیر زمینی ماشین حفاری Road Header
در تاریخ ۲۳ آبان ۱۴۰۲

◽️ با حضور و سرپرستی جناب آقای دکتر اسماعیلی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و جمعی از دانشجویان کارشناسی مهندسی خط و سازه های ریلی با هدف آشنایی با ابزار حفاری تونل و روند تونل سازی بازدید علمی انجام شد.
 
دفعات مشاهده: 713 بار   |   دفعات چاپ: 108 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: بازدید دانشجویان از ایستگاه راه‌ آهن تهران ::
 | تاریخ ارسال: 1402/4/13 | 

بازدید جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران از ایستگاه راه‌ آهن تهران
در تاریخ دهم خرداد ۱۴۰۲

◽️ با حضور و سرپرستی جناب دکتر میرآبادی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران
◾️جمعی از دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی کنترل و علائم راه آهن از اتاق مرکز کنترل، اتاق اینترلاگینگ و خطوط راه آهن و بررسی سیگنالیگ و علائم این ایستگاه  
بازدیدی داشته و با سیستم های ذکر شده از نزدیک  آشنا شدند.
دفعات مشاهده: 756 بار   |   دفعات چاپ: 123 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: بازدید اعضاء هیات علمی دانشکده از شرکت ذوب اهن اصفهان ::
 | تاریخ ارسال: 1398/11/6 | 
بازدید اعضای هیات علمی دانشگاه به محوریت دانشکده راه آهن از کارگاه تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان
در روز پنجشنبه ۳ بهمن ۹۸ تعداد ۱۲ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه به همراه هیات رئیسه دانشکده راه آهن اقدام به بازدید از کارگاه تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان پرداختند
در این بازدید که حدود ۵ ساعت به طول انجامید دانشکده و اعضای هیات علمی حاضر به معرفی توانمندی های خود برای ارائه خدمات پژوهشی پرداختند و در ادامه به در طی بازدید به بررسی فرایند تولید ریل و تست و تایید و کنترل کیفیت آن پرداخته شد


دانشکده راه آهن از مدیر عامل و مدیریت روابط عمومی ذوب آهن که از برگزاری این بازدید حمایت نمودند کمال تشکر را دارد.





 
دفعات مشاهده: 1808 بار   |   دفعات چاپ: 366 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: بازدید از ایستگاه مسافربری تهران1398 ::
 | تاریخ ارسال: 1398/10/8 | 
مقدمه
در تاریخ 04/10/98 بازدیدی یکروزه از ایستگاه حمل فراورده های نفتی  شهر ری به همراه استاد محترم جناب آقای دکتر باقری به همراه دانشجویان به عمل آمد. این بازدید که مرتبط با کلاس مدیریت ریسک در راه آهن  بود، با هدف آشنایی دانشجویان با ایستگاه های حمل فراورده های نفتی و تحلیل ریسک آن ها صورت گرفت. در ادامه گزارشی کوتاه اما جامع از مکان های بازدید شده و نکاتت فرا گرفته شده ارائه می شود.
شرح بازدید:
ایستگاه مسافری راه اهن تهران:
در روز بازدید ابتدا از ایستگاه مسافربری راه اهن شهر تهران بازدید به عمل امد. در این بخش از بازدید مدیریت ایستگاه راه آهن تهران به توضیح جانمایی تسهیلات ایستگاه پرداخت و ضمن ارائه توضیحاتی در مورد بخش های مختلف ایستگاه، به جابجایی برخی از موارد که بر اساس مطالعات انجام شده توسط دانشجویان دکتر باقری روی جانمایی تسهیلات ایستگاه تهران، اشاره کرد. که شامل دستگاه های ATM ، قرآن بزرگ ایستگاه راه آهن تهران، افزایش فاصله صندلی های سالن انتظار و کاهش تعداد آن ها و .... که به گفته ی جناب آقای مهندس منادی همه این موارد منجر به تسهیل در جابجایی و تردد مسافرین در این ایستگاه به خصوص در شرایط اضطراری شده است. در ضمن اشاره ای هم به درب های خروج اضطراری داشتند.
در ادامه مشخص شد که راهی برای معلولین و افراد کم توان به رستوران طبقه دوم و همچنین امکان استفاده از سرویس بهداشتی وجود ندارد. البته تمهیدات خاصی جهت رفاه حال افراد معلول و کم توان اندیشیده شده بود که در حال اجرا می باشد و در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد. طبق نظر کارشناسان مربوطه حاضر در ایستگاه، با وجود فضای خالی طبقه دوم که قرار است دارای کاربری تجاری شود، و همچنین استفاده بهینه از طبقه اول، می توان با جایگزین کردن اقلام کم اهمیت از جمله گلدان های تزیینی اضافی و...، راهی برای افراد کم توان نیز ایجاد کرد. با توجه به این که این مرکز حدودا روزانه حدود20000 مسافر روانه شهر های مختلف میکند، از نظر اقتصادی نیز این امر به صرفه خواهد بود.
 
در بخش دوم بازدید، بوسیله درزین به ایستگاه شهر ری رفتیم. در میان راه از تانکر های حامل مازوت بازدید به عمل آمد. به نظر من دو مشکل اساسی در این محل وجود داشت. اولا، برچسب لوزی شکلی که معرف ماده داخل تانکر باشد (بجز یک مورد) وجود نداشت. طبق گفته کارشناس، این علامت هر سه سال بعد از تعمیرات اساسی فقط روی یک قسمت تانکر با رنگ کشیده می شوند. این علامت که رنگ کشیده می شود عملا بعد از چندبار بارگیری ناپدید می شود و یا به سختی قابل رویت می باشد. مشخصا اگر این علامت با برچسب هایی از جنس مناسب و به تعداد کافی در هر سمت تانکر نصب شود، در صورت بروز حادثه احتمال کاهش عواقب بالا می رود. دوم، کمبود لکوموتیو در این محل باعث شده تا مخازن بارگیری شده به مدت نامشخص در این محل بمانند.
  
در قسمت بعد، از تقاطع همسطحی که از آن عبور کردیم بازدید شد. بارزترین مشکل این گذرگاه عدم دید هر دو ریل و جاده بود. با دیوار کشی اطراف ریل دید کافی هم برای رانندگان و هم برای راهبر قطار وجود نداشت. همچنین چراغ راهنمایی نیز قبل از گذرگاه دیده نمی شد. مورد آخر در مورد این گذرگاه این که در اطراف آن یک پالایشگاه گاز وجود داشت که در زمان حضور ما (حدود 10 دقیقه) حداقل سه خودرو حاوی گاز عبور کردند. وقوع حادثه در این مکان می تواند فاجعه باشد.
                
در قسمت پایانی بازدید نیز از ایستگاه بارگیری مازوت دیدن کردیم. عدم ایمنی پرسنل در این مکان به شدت مشهود بود. نبود حفاظ و راهبند از نمونه های آن هستند. همچنین تانکرهای بارگیری شده نیز در محل به انتظار لکوموتیو بودند. این امر نشان دهنده تاثیر عامل کمبود لکوموتیو بر ایمنی حمل و نقل ریلی را نشان می دهد. انفجار این ماده شعاع بزرگی را در بر خواهد گرفت که چون تعداد تانکر ها زیاد است و محل به پالایشگاه نزدیک است، می تواند باعث تراژدی غم انگیزی شود. در واقع ممکن است که این عوامل کوچک دست به دست هم داده و تشکیل یک زنجیره رویداد را بدهند و فاجعه ای عظیم رخ دهد. توجه به این عوامل کوچک از جمله برچسب ایمنی، عدم استقرار طولانی واگن های بارگیری شده و... می تواند نقش چشم گیری در ایمنی محیط داشته باشد.

در پایان نیز با بازدید از قسمت VIP ایستگاه راه آهن، بازدید خاتمه یافت.
دفعات مشاهده: 1840 بار   |   دفعات چاپ: 321 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: سایر مطالب این بخش: ::
:: بازدید دانشجویان از ایستگاه راه‌ آهن تهران - 1402/4/13 -
:: بازدید اعضاء هیات علمی دانشکده از شرکت ذوب اهن اصفهان - 1398/11/6 -
:: بازدید از ایستگاه مسافربری تهران1398 - 1398/10/8 -
:: بازدید از کترینگ دنا و سامانه صداز مشتری - 1397/12/25 -
:: بازدید از شرکت - 1397/9/24 -
:: بازدید از سایت ریلی پالایشگاه نفت ری - 1397/9/20 -
:: بازدید از واحد کنترل مرکزی راه اهن ج.ا.ا - 1397/9/5 -
:: بازدید از صدای مشتری راه آهن-1397 - 1397/2/29 -
:: بازدید از گذرگاه های ریلی شرق تهران - 1397/2/29 -
:: بازدید از ایستگاه راه آهن تهران 26/2/1397 - 1397/2/29 -
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.31 seconds with 90 queries by YEKTAWEB 4652