|
|
|
|
1خ 85 م ع |
|
|
|
|
نوع سند | پروژه کارشناسی | کد سند | 1خ 85 م ع | عنوان | بهینه سازی مشخصات هندسی خطوط راه آهن (اصفهان-شیراز و غرب کشور) | تهیه کننده | محمدرضا عسگری | استاد راهنما | دکتر سید مسعود نصرآزادانی | استاد مشاور | - | مقطع | کارشناسی | گرایش | خط و سازه های ریلی | تاریخ دفاع | اسفند 1385 | کلید واژه | راه آهن، مسیریابی، مدل بهینه سازی و توابع هزینه بهره برداری، شیب بهینه، اضافه عرض خط، قوس، دور | چکیده مقاله: مسئله بهینه سازی مشخصات هندسی مسئله ایست که با پارامترهای کلی از مسیر مرتبط است از این رو ابتدا به بهینه شدن شیب و فراز در مسیر پرداخته ایم تا با ایجاد تغییرات در آن تغییرات در دیگر پارامترهای مسیر را بشناسیم و به این نتیجه برسیم که حذف یا اضافه و یا بهینه شدن آن ارتباط مستقیمی با اقتصاد مسیر دارد و تصمیم گیری برای آن مستلزم آنالیز اقتصادی کل مسیر است پس به این نتیجه رسیدیم که از دیدگاه کلی تر به موضوع نگاه کرد و آن پیدا کردن مسیر بهینه می باشد.پارامترهای مسیر بر عملکرد آلات متحرکه و فرسایش سازه خط بشدت تاثیر می گذارند. در نظر گرفتن تاثیر پارامترهای مسیر بر هزینه عملکرد در پیشنهاد طرح هندسی و موقعیت مسیر می تواند نقش تعیین کننده ای داشته باشد. در مدل اولیه یافتن مسیر بهینه برای خطوط راه آهن، ضمن تلاش برای تعریف ریاضی مسیر، پارامترهای مشخص کننده مسیر به گونه ای تعریف شدند که بتوان یک رابطه ریاضی بین این پارامترها و انواع هزینه های ساخت و بهره برداری برقرار کرد. یکی از اهداف این مدل، فرمولبندی کردن مساله طراحی مسیر خطوط راه آهن به صورت یک مساله بهینه سازی بود. در این تحقیق هزینه عملکرد خطوط راه آهن و تاثیر آن بر پروفیل طولی مسیر مورد بررسی قرار می گیرد. در نهایت توابع هزینه دوره بهره برداری به منظور کاربرد در مدل مسیریابی بهینه ارایه می شود. | دریافت فایل پروژه |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد. |
|
|
|