[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
نهمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: 1خ 84 ع م ::
نوع سندپروژه کارشناسی
کد سند1خ 84 ع م

 عنوان

مطالعه و بررسی فنی و اقتصادی تراورسهای بتنی دو بلوکی در روسازی راه آهن

 تهیه کننده

علی میرآخورلی

 استاد راهنما

دکتر سیدمسعود نصر آزادانی
استاد مشاور-

 مقطع

کارشناسی

  گرایش

خط و سازه های ریلی

  تاریخ دفاع

زمستان 1384

  کلید واژه

راه آهن - خط - ریل - تراورس - بالاست - منو بلوک- دی بلوک- پخش بار ضریب دینامیکی- انجمن Area- انجمن بین المللی راه آهنهای دنیا

  چکیده مقاله:

کشور پهناور جمهوری اسلامی ایرن با دارا بودن مناطق با توپوگرافی وشرایط اقلیمی متفاوت هم اکنون دارای بیش از 6٠٠٠ کیلومتر خط اصلی وحدود ٢5٠٠ کیلومتر خط فرعی می باشد که این مناطق را به یکدیگرمتصل نموده است.دراین شبکه نسبتاً عظیم انواع تراورسهای چوبی ،فلزی وبتنی مورد استفاده قرار گرفته است. از نظر فنی واقتصادی هرکدام از این تراورسها شرایط وویژگی های خاص خودراداشته و تجهیزات وروشهای خاص خودرا جهت نصب،نگهداری ونوسازی می طلبد. باتوجه به محدودیتهای ارزی درکشور وهمچنین عدم سهل الوصول بودن بعضی از این تراورسها می طلبدکه بامطالعه جامع ودر نظر گرفتن سیاستهای آتیه راه آهن در زمینه افزایش سرعت،بارمحوری سرمایه گذاریها راجهت تولید نوعی از تراورس معطوف نماییم که توجیه فنی واقتصادی لازم را داشته باشد. با عنایت به اهمیت تراورس در راه آهن که نقش توزیع بار از ریل به بالاست و نگهداری عرض خط را ایفا می کند با توجه به افزایش استفاده از تراورسهای بتنی دو بلوکه در کشورهای پیش رفته، و هزینه کمتر این تراورسها در نتیجه در این پایان نامه برآن شدیم استفاده گسترده ای برای ایران از نظر فنی و اقتصادی و محدودیتها و مزیتها برای کشور ایران مورد نقد و بررسی قرار دهیم. تحقیقات کاربردی به شرح ذیل می باشد: 1- تاریخچه تراورس

2- اجزاء تشکیل دهنده خط

3- انواع تراورسها مزایا و معایب آنها

4- بررسی معیارهای فنی انتخاب تراورس

5- طراحی تراورس بتنی

6- بررسی کنترل کیفی انواع تراورسها

7- مطالعه روش سنجش میدانی نیروهای وارد بر تراورس

8- بررسی اقتصادی بین انواع تراورسها

9- نتایج و پیشنهادات

دریافت فایل پروژه

دفعات مشاهده: 6977 بار   |   دفعات چاپ: 2247 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 109 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.23 seconds with 60 queries by YEKTAWEB 4665