|
|
|
|
1خ 86 س ا ن |
|
|
|
|
نوع سند | پروژه کارشناسی | کد سند | 1خ 86 س ا ن | عنوان | بررسی علل ناپایداری و روشهای پایدارسازی شیبهای سنگی | تهیه کننده | سید اسرافیل نبوی | استاد راهنما | دکتر مرتضی قارونی نیک | استاد مشاور | - | مقطع | کارشناسی | گرایش | خط و سازه های ریلی | تاریخ دفاع | تابستان 1386 | کلید واژه | شیبهای سنگی، نایاپداری، روشهای پایدارسازی، زمین لغزش، slide | چکیده مقاله: جایگاه و نقش حمل و نقل در ابعاد مختلف اقتصادی, سیاسی و اجتماعی جوامع امروزی بر کسی پوشیده نیست. حمل و نقل یکی از پایه های توسعه پایدار و متوازن در جوامع بشری محسوب شده و در واقع شبکه های حمل و نقل با مولفه های مهمی همچون اقتصاد, امنیت و عدالت اجتماعی ارتباط تنگاتنگ دارند. در فرآیند توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها, همبستگی مستقیم میان گسترش حمل و نقل و دستیابی به نرخ رشد اقتصادی بیشتر وجود دارد. به عبارت دیگر همراه با افزایش تولید ناخالص داخلی, میزان ارزش افزوده بخش حمل و نقل نیز افزایش می یابد و به همین دلیل است که توسعه و رشد اقتصادی وابسته به توسعه بخش حمل و نقل است و به فعالیتهای حمل و نقل از جمله فعالیتهای اساسی و زیربنایی برای رشد و تحول اقتصاد به حساب می آید. طی سالهای اخیر استفاده از نتایج تحقیقات و مطالعات انجام شده در دنیا به افزایش بهره وری و ارتقاء کیفیت در اجرا, بهره برداری و نگهداری بهینه از طرحها و پروژه های حمل و نقل منجر شده و افق های جدیدی را به منظور ارائه راهکارها و راهبردهای نوین در عرصه حمل و نقل گشوده است. به همین دلیل اطلاع رسانی در این زمینه به منظور ایجاد ارتباط بین حوزه های مختلف یک ضرورت اجتناب ناپذیر می باشد. در مجموعه حاضر در باره شیروانیهای سنگی و عوامل موثر در ناپایداری این شیروانیها بیان شده است. روشهای پایدارسازی شیروانیهای سنگی نیز به تفصیل ارائه شده است. هر چند عوامل موثر بر ناپایداری و روشهای پایدارسازی شیروانیهای سنگی و خاکی تفاوت چندانی نمی کنند فقط تنها تفاوت موجود در اجرای روشها و اولویت انتخاب آنهاست. | دریافت فایل پروژه |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد. |
|
|
|