[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
نهمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: 1خ 86 س ا ن ::
نوع سندپروژه کارشناسی
کد سند1خ 86 س ا ن

 عنوان

بررسی علل ناپایداری و روشهای پایدارسازی شیبهای سنگی

 تهیه کننده

سید اسرافیل نبوی

 استاد راهنما

دکتر مرتضی قارونی نیک
استاد مشاور-

 مقطع

کارشناسی

  گرایش

خط و سازه های ریلی

  تاریخ دفاع

تابستان 1386

  کلید واژه

شیبهای سنگی، نایاپداری، روشهای پایدارسازی، زمین لغزش، slide

  چکیده مقاله:

جایگاه و نقش حمل و نقل در ابعاد مختلف اقتصادی, سیاسی و اجتماعی جوامع امروزی بر کسی پوشیده نیست. حمل و نقل یکی از پایه های توسعه پایدار و متوازن در جوامع بشری محسوب شده و در واقع شبکه های حمل و نقل با مولفه های مهمی همچون اقتصاد, امنیت و عدالت اجتماعی ارتباط تنگاتنگ دارند. در فرآیند توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها, همبستگی مستقیم میان گسترش حمل و نقل و دستیابی به نرخ رشد اقتصادی بیشتر وجود دارد. به عبارت دیگر همراه با افزایش تولید ناخالص داخلی, میزان ارزش افزوده بخش حمل و نقل نیز افزایش می یابد و به همین دلیل است که توسعه و رشد اقتصادی وابسته به توسعه بخش حمل و نقل است و به فعالیتهای حمل و نقل از جمله فعالیتهای اساسی و زیربنایی برای رشد و تحول اقتصاد به حساب می آید. طی سالهای اخیر استفاده از نتایج تحقیقات و مطالعات انجام شده در دنیا به افزایش بهره وری و ارتقاء کیفیت در اجرا, بهره برداری و نگهداری بهینه از طرحها و پروژه های حمل و نقل منجر شده و افق های جدیدی را به منظور ارائه راهکارها و راهبردهای نوین در عرصه حمل و نقل گشوده است. به همین دلیل اطلاع رسانی در این زمینه به منظور ایجاد ارتباط بین حوزه های مختلف یک ضرورت اجتناب ناپذیر می باشد. در مجموعه حاضر در باره شیروانیهای سنگی و عوامل موثر در ناپایداری این شیروانیها بیان شده است. روشهای پایدارسازی شیروانیهای سنگی نیز به تفصیل ارائه شده است. هر چند عوامل موثر بر ناپایداری و روشهای پایدارسازی شیروانیهای سنگی و خاکی تفاوت چندانی نمی کنند فقط تنها تفاوت موجود در اجرای روشها و اولویت انتخاب آنهاست.

دریافت فایل پروژه

دفعات مشاهده: 5673 بار   |   دفعات چاپ: 1537 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 113 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.23 seconds with 60 queries by YEKTAWEB 4665