[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
نهمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: 1خ 83 ص ا ::
نوع سندپروژه کارشناسی
کد سند1خ 83 ص ا

 عنوان

بررسی نقش پارامترهای خدمت پذیری در طراحی پلها

 تهیه کننده

صابر اصغری

 استاد راهنما

دکتر سعید محمدزاده
استاد مشاور-

 مقطع

کارشناسی

  گرایش

خط و سازه های ریلی

  تاریخ دفاع

اسفند 1383

  کلید واژه

-

  چکیده مقاله:

طراحی موفق یک سازه در واقع به معنی خدمت‌پذیر بودن سازه می‌باشد. به همین دلیل باید برای سازه‌ای مانند پل ابتدا تعریف کامل خدمت‌پذیر بودن سازه را بدانیم. یک طراح باید از ضوابط بکارگیری این پارامترها آگاهی کافی داشته باشد. در این پروژه ابتدا به تعریف خدمت‌پذیری پرداخته شده و سپس مبانی کلی خدمت‌پذیری در سازه پل بررسی گردیده است. به علت تعدد پارامترهای خدمت‌پذیری، نمی توان به همه آنها پرداخت. لذا بر حسب اهمیت اجرایی طرح سازه، مهمترین پارامترهای خدمت پذیری مورد بررسی قرار گرفته است؛ که شامل پارامترهای خستگی، تغییر شکل، ترک، خوردگی می‌باشد. با توجه به اینکه یک طراح باید از آیین‌نامه مربوط به یک کشور پیروی نماید، لذا در بخش بعدی برای بیان نحوه استفاده از پارامترهای خدمت‌پذیری در طراحی پلها، به فلسفه کلی آیین‌نامه‌های کشورهای مختلف از جمله آیین‌نامه‌های  EURO CODE،  AASHTO، AREA، BS،  و آیین‌نامه ایران اشاره شده است. بخش بعدی به طور گسترده به بررسی ضوابط مربوط به استفاده از پارامترهای خدمت‌پذیری پرداخته است. نحوه کاربرد پارامترهای خدمت پذیری در طرح یک پل در فصل بعدی مورد بررسی قرار گرفته است، که توسط مثالی از طراحی کامل یک پل بیان شده است.  در پایان نتایج کار مورد بحث قرار گرفته و برای استفاده مناسب‌تر پارامترهای طراحی پل، پیشنهاداتی ارائه شده است.

دریافت فایل پروژه

دفعات مشاهده: 5709 بار   |   دفعات چاپ: 1655 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 118 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.25 seconds with 60 queries by YEKTAWEB 4665