مقدمه: به منظور ارزیابی عملکرد و بررسی میزان تحقق رسالت اصلی دانشگاه در حوزه آموزش، ابتدا شاخص های مهم و اساسی توسط دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه شناسایی و احصاء گردید . سپس برای تکمیل و اصلاح در اختیار مسئولان حوزه معاونت آموزشی قرار گرفت . پس از بررسی نقطه نظرهای دریافتی، تعداد 17 شاخص به تائید رسید که با توجه به سنخیت شاخص ها این دفتر اقدام به دسته بندی آنها در 4 گروه زیر نموده است : 1- شاخص های مربوط به عامل هیات علمی شامل : 1-1- تعداد کل اعضای هیات علمی 1-2- نسبت اعضای هیات علمی به تفکیک مرتبه علمی به کل اعضاء هیات علمی 1-3- نسبت اعضای هیات علمی با رتبه دانشیاری و بالاتر به کل اعضای هیات علمی 1-4- تعداد کل اعضای هیات علمی ارتقاء یافته به مراتب علمی بالاتر به تفکیک مرتبه علمی 2- شاخص های مربوط به عامل دانشجوشامل : 2-1- تعداد کل دانشجویان به تفکیک دوره و مقطع تحصیلی 2-2- تعداد فارغ التحصیلان به تفکیک دوره و مقطع تحصیلی 2-3- میانگین ترم های تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه به تفکیک دوره و مقطع تحصیلی 2-4- نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کل دانشجویان 2-5- نسبت دانشجو روزانه به شبانه 2-6- نسبت دانشجو به اعضای هیات علمی 2-7- تعداد کل گرایش های تحصیلی به تفکیک مقطع تحصیلی 2-8- نسبت گرایش های دانشگاهی بازنگری شده به کل گرایش ها 3- وجود مرکز آموزش الکترونیکی و تعداد دانشجویان آن به تفکیک مقطع تحصیلی 4- شاخص های مربوط به عامل ارزیابی درونی شامل : 4-1- تعداد کل گروههای آموزشی مجری ارزیابی درونی 4-2- تعداد پیشنهادهای عملیاتی شده ارزیابی درونی 4-3- تعداد تسهیلات آموزشی در حوزه ارزیابی درونی در سطح دانشگاه 4-4- تعداد مشوقهای ایجاد شده جهت افزایش مشارکت اعضای هیات علمی در فعالیت ارزیابی درونی
مطالب تکمیلی را می توانید با فرمت 
دریافت نمائید |