[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشکده::
مدیریت دانشکده::
افراد::
آموزش::
پژوهش::
دانشجویی::
کانون دانش‌آموختگان و اساتید::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی عمران ؟
عالی
خوب
متوسط
   
..
تماس با ما

تماس با ما

تلفن دفتر: ۷۷۲۴۰۵۶۵ - ۷۷۲۴۰۳۹۹
دورنگار: ۷۷۲۴۰۳۹۸
تلفن مرکزی دانشگاه: ۹-۷۷۴۵۱۵۰۰
آموزش کارشناسی:
۷۳۲۲۸۱۰۳ و ۷۳۲۲۸۱۹۵
آموزش تحصیلات تکمیلی:
۷۳۲۲۷۱۱۶ و ۷۳۲۲۷۱۸۸ و ۷۳۲۲۷۱۸۹ و
۷۳۲۲۷۱۹۰ و ۷۳۲۲۷۱۱۲​​​​​​​
کد پستی دانشگاه: ۱۳۱۱۴-۱۶۸۴۶
صندوق پستی دانشگاه:
۱۶۳-۱۶۷۶۵
پست الکترونیکی:
mailcivileng.iust.ac.ir

..
تور مجازی دانشگاه

تور مجازی دانشگاه علم و صنعت ایران

..
خوراک RSS

نشانی عناوین مطالب وبگاه

درباره RSS

..
دفتر امور انتقال فناوری و ...
AWT IMAGE
..
مرکز کارآفرینی دانشگاه
AWT IMAGE
..
کانال رسمی دانشکده عمران
..
نقشه دانشکده مهندسی عمران
..
:: برگزاری دفاعیه دکتری مهندس مسلم عزیزی بندرآبادی ::
 | تاریخ ارسال: 1401/7/19 | 
مهندس مسلم عزیزی بندرآبادی دانشجوی دوره دکتری این دانشکده، رشته مهندسی عمران گرایش برنامه‌ریزی حمل و نقل ۱۹ مهرماه سال ۱۴۰۱ از رساله خود تحت عنوان «مدل ارزیابی اثر عامل راه بر ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای کشور» با راهنمایی دکتر علی توکلی کاشانی دفاع نمود.
چکیده این رساله به شرح زیر می‌باشد:
در راستای بهبود ایمنی ترافیک یک ناحیه، اولین و مهم ‌ترین گام داشتن دیدگاه و اطلاعات لازم در مورد وضعیت فعلی ایمنی آن ناحیه است. وجود این دیدگاه با هدف برنامه‌ریزی برای اقدامات لازم در راستای رسیدن به هدف مورد نظر لازم و ضروری است. از طرفی دیگر، تصادف رویدادی چند علتی است و تأثیر هم‌ زمان چند عامل باعث وقوع تصادف می ‌شود. به عبارتی، بروز تصادفات در راه‌ ها به سبب وجود زنجیره‌ ای از علت ‌ها شامل علت‌ ها و عوامل انسانی، وسیله نقلیه و محیط اطراف است که هر یک مشتمل بر اجزای متعدد دیگری هستند بنابراین پیدا کردن وضعیت ایمنی ناحیه برای هرکدام این موارد ضروری است. بر این اساس در این مطالعه هدف، ارائه روشی به‌منظور پیدا کردن سهم عامل راه در شدت تصادفات ترافیکی در هر استان با هدف مقایسه و ارزیابی آن ‌ها است. در راستای تحقق هدف فوق، ابتدا با بررسی مطالعات پیشین، متغیرهای تأثیرگذار بر شدت تصادفات در سطح کلان (سطح هر استان) و سطح خرد (سطح تصادف) شناسایی شد. پس از احصاء مقادیر متغیرهای موجود از بانک ‌های اطلاعاتی و سالنامه ‌های آماری، مقادیری که در دسترس نبود، با استفاده از روش ‌های مواجهه شبه القایی و ساخت مدل ‌های آماری (رگرسیون لجستیک) برآورد شد. پس از تکمیل پایگاه داده، با توجه به وجود متغیرهای کلان و خرد (که در هر دو سطح متغیرها سه عامل انسان، وسیله نقلیه و راه و محیط اطراف دسته ‌بندی می ‌شوند)، چهارچوب مسئله حاضر تعریف و پس از پایش متغیرهای تعریف ‌شده با استفاده از روش ‌های ماتریس همبستگی و تحلیل عاملی، مدل رگرسیون لوجیت چند سطحی با اثرات تصادفی ساخته شد. نتایج مدل نشان داد که در سطح خرد متغیرهای هندسه محل تصادف، زمان تصادف، جنسیت، سن، نوع برخورد و نوع وسیله نقلیه و در سطح کلان متغیرهای تعداد تخلف سرعت مجاز به هزار کیلومتر طی شده و بی‌عدالتی در توزیع درآمدها (ضریب جینی) بیشترین تأثیر در شدت تصادفات رخ ‌داده داشته ‌اند. در گام بعد به تحلیل حساسیت مدل ساخته ‌شده پرداخته شد که بر اساس آن برای هر استان سهم عوامل انسان، وسیله نقلیه و راه و محیط اطراف در شدت تصادفات رخ ‌داده شده محاسبه شد. نتایج مطالعه نشان داد که بیشترین سهم راه برای استان گلستان با ۴۸.۵ درصد و کمترین آن برای استان تهران با ۱۶.۵ درصد است.
واژه‌های کلیدی: ارزیابی ایمنی واحد مکانی، سهم عوامل مختلف، شدت تصادفات ترافیکی، لوجیت چند سطحی با اثرات تصادفی
رایانامه جهت ارتباط با دانشجوی فوق: moslemazizicivileng.iust.ac.ir
دفعات مشاهده: 2752 بار   |   دفعات چاپ: 167 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 61 queries by YEKTAWEB 4657