ناحیه شمال شرق اداره کل مربوط به این ناحیه هم جوار ادارات کل راهآهن تهران و خراسان میباشد. مرز آن با ناحیه خراسان ایستگاه جوین و با اداره کل تهران ایستگاه باتری میباشد. این ناحیه شامل بیست و هشت ایستگاه میباشد که خطوط ریلی تحت پوشش آن به لحاظ تقسیمات کشوری شامل بخشهایی از استانهای خراسان و سمنان میباشد. مرکز اداره کل این ناحیه در شهر زنجان میباشد. طول خطوط اصلی تحت پوشش آن 1150 کیلومتر با احتساب طول خطوط دوخطه بوده و شامل 8 خط فرعی، صنعتی و تجاری میباشد. سمنان، دامغان، شاهرود و بسطام از جمله شهرهای مهم واقع در مسیر خطوط تحت پوشش این ناحیه میباشند. مراکز صنعتی و عمده بار در این ناحیه عبارتند از: معادن نمک، شهرکهای صنعتی (دامغان، شاهرود و بسطام) معدن آلومینای جاجرم، مجتمع کشت و صنعت جوین، سیمان شاهرود و... جدول 1-15. نرخ نسبی زوال در بلاکهای ناحیه شمالشرق اداره کل | بلاک | نرخ نسبی زوال | بلاک | نرخ نسبی زوال | فرد | زوج | فرد | زوج | شمالشرق | گرمسار - یاتری | 1.33 | 1.20 | دامغان - زرین | 1.37 | 1.22 | یاتری - ده نمک | 1.35 | 1.21 | زرین - کلاتخوان | 1.40 | 1.27 | ده نمک - سرخدشت | 1.34 | 1.21 | کلاتخوان - شاهرود | 1.34 | 1.20 | سرخدشت - لاهور | 1.53 | 1.39 | شاهرود - بسطام | 1.36 | 1.23 | لاهور - بیابانک | 1.34 | 1.20 | بسطام - شیرین چشمه | 1.43 | 1.32 | بیابانک - سمنان | 1.34 | 1.20 | شیرین چشمه - گیلان | 1.45 | 1.35 | سمنان - میاندره | 1.46 | 1.26 | گیلان - بکران | 1.38 | 1.27 | میاندره - آبگرم | 1.50 | 1.51 | بکران - جهان آباد | 1.45 | 1.19 | آبگرم - گرداب | 1.83 | 1.83 | جهان آباد - ابریشم | 1.46 | 1.20 | گرداب - هفتخوان | 1.34 | 1.34 | ابریشم - جاجرم | 1.20 | 1.20 | هفتخوان - لارستان | 1.20 | 1.20 | جاجرم - آزادور | 1.21 | 1.21 | لارستان - امروان | 1.19 | 1.19 | آزادور - سنخواست | 1.21 | 1.22 | امروان - سرخده | 1.33 | 1.19 | سنخواست - جوین | 1.20 | 1.20 | سرخده - دامغان | 1.36 | 1.23 | جوین - نقاب | 1.19 | 1.19 |
جدول 6-52. قطعهبندی ناحیه شمال شرق (اندازهگیری مورخ 5/8/84) خط | کیلومترابتدا | کیلومترانتها | طول(کیلومتر) | شماره قطعه | fard | 114 | 132 | 18 | 101 | fard | 131 | 154 | 23 | 102 | fard | 153 | 165 | 12 | 103 | fard | 188 | 210 | 22 | 104 | fard | 209 | 228 | 19 | 105 | fard | 227 | 247 | 20 | 106 | fard | 246 | 265 | 19 | 107 | fard | 264 | 277 | 13 | 108 | fard | 276 | 293 | 17 | 109 | fard | 292 | 299 | 7 | 110 | fard | 298 | 311 | 13 | 111 | fard | 310 | 334 | 24 | 112 | fard | 333 | 350 | 17 | 113 | fard | 349 | 364 | 15 | 114 | fard | 363 | 387 | 24 | 115 | fard | 386 | 411 | 25 | 116 | fard | 410 | 430 | 20 | 117 | fard | 429 | 450 | 21 | 118 | fard | 449 | 471 | 22 | 119 | fard | 470 | 489 | 19 | 120 | fard | 488 | 509 | 21 | 121 | fard | 508 | 532 | 24 | 122 | fard | 531 | 551 | 20 | 123 | fard | 550 | 573 | 23 | 124 | fard | 572 | 610 | 38 | 125 | zoj | 114 | 153 | 39 | 201 | zoj | 153 | 167 | 14 | 202 | zoj | 167 | 188 | 21 | 203 | zoj | 188 | 209 | 21 | 204 | zoj | 209 | 227 | 18 | 205 | zoj | 227 | 262 | 35 | 206 | zoj | 262 | 276 | 14 | 207 | zoj | 276 | 298 | 22 | 208 | zoj | 298 | 333 | 35 | 209 | zoj | 333 | 363 | 30 | 210 | zoj | 363 | 386 | 23 | 211 | zoj | 386 | 429 | 43 | 212 | zoj | 429 | 470 | 41 | 213 | zoj | 470 | 508 | 38 | 214 | zoj | 572 | 612 | 40 | 215 | zoj | 612 | 655 | 43 | 216 |
مطابق این جدول قطعه شماره 216 با طول 43 متر بیشترین طول، قطعه شماره 110 با طول 7 متر کمترین طول را دارند. جدول 6-53. وضعیت قطعات ناحیه شمال شرق از نظر درجه حرارت، طول پل، تونل و خروج از خط، سرعت و میانگین پارامترهای هندسی میانگین پیچش10 متری | میانگین پیچش5 متری | میانگین پیچش3.2 متری | میانگین بربلندی | میانگین افتادگی | میانگین عرض خط | سرعت حداکثر | سرعت متوسط | طول خروج از خط | طول تونل | طول پل بزرگ | میانگین درجه حرارت | 101 | 107 | 103 | 110 | ALL | 107 | 207 | 207 | 205 | | 110 | 117 | 108 | 213 | 102 | 108 | 125 | 118 | 111 | 111 | 202 | | 103 | 116 | 116 | 116 | 104 | 107 | 123 | 120 | 122 | 112 | 201 | | 109 | 115 | 115 | 118 | 105 | 207 | 119 | ALL | 123 | 110 | | | 108 | 214 | 114 | 114 | 101 | 112 | 120 | 214 | 110 | ALL | | | 114 | 213 | 210 | 106 | 108 | 206 | 122 | 119 | 107 | 123 | | | 104 | 113 | 102 | 113 | 117 | 120 | 107 | 116 | 203 | 206 | | | 115 | 111 | 207 | 110 | 109 | 203 | 121 | 110 | 205 | 122 | | | 111 | 110 | 117 | 206 | 106 | 209 | 112 | 114 | 112 | 205 | | | 102 | 114 | ALL | 115 | 112 | 119 | 101 | 112 | 120 | 203 | | | 207 | 112 | 118 | 117 | 116 | 208 | 207 | 103 | 204 | 208 | | | 113 | 215 | 107 | 111 | 111 | 111 | 110 | 111 | 115 | 119 | | | 112 | 109 | 112 | 112 | 113 | ALL | 209 | 117 | 206 | 202 | | | 120 | 118 | 209 | 105 | 107 | 214 | SHS | 108 | 216 | 120 | | | 208 | 108 | 109 | 108 | 115 | 116 | 113 | 113 | 213 | 107 | | | 123 | 107 | 110 | 203 | 114 | 213 | 102 | SHS | 119 | 204 | | | 101 | 216 | SHS | 109 | 110 | 109 | 104 | 203 | 208 | 113 | | | 105 | 101 | 103 | 101 | 118 | SHS | 216 | 210 | 105 | 109 | | | 204 | 102 | 104 | 104 | SHS | 106 | 214 | 215 | 113 | 125 | | | 122 | 106 | 106 | 102 | ALL | 212 | 105 | 101 | 212 | 114 | | | 202 | 104 | 211 | 103 | 213 | 118 | 117 | 106 | 116 | 115 | | | 212 | 105 | 206 | 205 | 209 | 121 | 208 | 121 | 125 | SHS | | | 121 | SHS | 111 | 212 | 210 | 102 | 106 | 213 | 214 | 212 | | | 211 | 103 | 203 | 204 | 206 | 215 | 114 | 206 | 114 | 210 | | | 119 | 119 | 208 | SHS | 211 | 114 | 124 | 124 | 121 | 118 | | | 124 | 209 | 119 | 201 | 208 | 117 | 206 | 115 | 102 | 105 | | | 107 | 120 | 216 | 207 | 212 | 101 | 118 | 216 | 202 | 216 | | | 106 | 125 | 113 | 209 | 207 | 115 | 103 | 211 | 209 | 121 | | | 210 | 208 | 105 | 208 | 205 | 103 | 213 | 212 | 210 | 103 | | | 216 | 121 | 202 | 211 | 203 | 125 | 212 | 202 | 211 | 213 | | | 205 | 124 | 205 | 202 | 204 | 211 | 115 | 109 | 103 | 116 | | | 213 | 210 | 120 | 210 | 201 | 204 | 205 | 208 | 124 | 201 | | | 209 | 211 | 212 | 120 | 202 | 201 | 109 | 207 | 118 | 214 | | | 203 | 122 | 204 | 119 | 120 | 104 | 210 | 201 | 106 | 102 | | | 206 | 123 | 201 | ALL | 119 | 113 | 202 | 204 | 215 | 124 | | | 201 | ALL | 213 | 214 | 214 | 124 | 111 | 123 | 104 | 209 | | | 125 | 212 | 214 | 121 | 121 | 205 | 116 | 205 | 201 | 211 | | | 215 | 207 | 125 | 124 | 124 | 105 | 203 | 122 | 117 | 101 | | | 214 | 201 | 215 | 125 | 125 | 210 | 215 | 105 | 101 | 215 | | | | 206 | 122 | 123 | 123 | 202 | 211 | 102 | 108 | 106 | | | | 205 | 123 | 122 | 122 | 122 | 204 | 209 | 109 | 108 | | | | 204 | 121 | 216 | 215 | 216 | 108 | 104 | | 117 | | | | 202 | 124 | 215 | 216 | 123 | 201 | 125 | | 104 | | | | 203 |
میانگین درجه حرارت قطعه 117 از همه کمتر و قطعه 203 از همه بیشتر است. طول پلهای بزرگ قطعه 214 ناحیه شمال شرق بسیار زیاد است. ناحیه شمال شرق، تونل ندارد. در قطعه 205و202و201، خروج از خط اتفاق افتاده است. سرعت متوسط در قطعه 207 از همه کمتر و در قطعه 117و104 بالاتر است. میانگین سرعت از شبکه بیشتر است. حداکثرسرعت در قطعه 207 از همه کمتر و در 108و109 از همه بالاتر است. و برابر حداکثر شبکه است. میانگین افتادگی در قطعه 125بالاتر است. و کلا از میانگین شبکه کمتر است. میانگین عرض خط در قطعات 107و118و120 خیلی بالاتر است. و کلا از میانگین کمتر است. میانگین بربلندی در قطعات 110و108و107و207 بسیاربیشتر است. میانگین پیچش 3.2 متری در قطعه 101 الی 118 بسیار بالاتر است. میانگین پیچش 5 متری در قطعه 107بسیاربالاترودر قطعات 121 الی125و 214 الی216 بسیارکمتراست. میانگین پیچش 10 متری در قطعه 101 بسیاربالاتر است. با توجه به جدول 6-54 داریم: میانگین دیلم قطعه 206و207 بسیاربیشتراست. میانگین وزندار نامنظمی افتادگی درقطعات 123و122و125 از همه بسیاربیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی عرض خط در قطعه 212و120و107 از همه بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی بربلندی در قطعات 214و120و213و119 از همه بیشتراست. میانگین وزندار نامنظمی پیچش 3.2 متری در قطعه 107 بسیاربیشتر است. و از میانگین شبکه کمتر است. میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری در قطعه 122و123 بسیار بیشتر است. و از میانگین شبکه کمتر است. میانگین وزندار نامنظمی پیچش 10 متری در قطعه 123و104 بسیار بیشتر است. و از میانگین شبکه کمتر است. میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی در قطعه107 بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم در قطعات 123و122 بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب در قطعات 122و123 بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی دیلم در قطعه 120و123و122و119 بیشتر است. جدول 6-54. وضعیت قطعات ناحیه شمال شرق از نظر میانگین وزندار نامنظمی میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب | میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم | میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی | میانگین وزندار نامنظمی پیچش10 متری | میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری | میانگین وزندار نامنظمی پیچش3.2 متری | میانگین وزندار نامنظمی بربلندی | میانگین وزندار نامنظمی عرض خط | میانگین وزندار نامنظمی دیلم | میانگین وزندار نامنظمی افتادگی | میانگین دیلم | 123 | 123 | 107 | ALL | 123 | ALL | 214 | 212 | 120 | 123 | 207 | 122 | 122 | 108 | 123 | 122 | 107 | 120 | 120 | 123 | 122 | 206 | 119 | 125 | 110 | 104 | 125 | 105 | 213 | 107 | 122 | 125 | 120 | 120 | 215 | 106 | 125 | 119 | 106 | 119 | ALL | 119 | ALL | 107 | 107 | 216 | 212 | 106 | ALL | 113 | 107 | 119 | 125 | 120 | 119 | 125 | 102 | 120 | 107 | 120 | 104 | 206 | 204 | 121 | 119 | 203 | 121 | 211 | 207 | 113 | 202 | 108 | ALL | 202 | 212 | 102 | 110 | 213 | 117 | 119 | 101 | 207 | 112 | 203 | 118 | 202 | 124 | 116 | 101 | 213 | 121 | 105 | 121 | 118 | 121 | 121 | 206 | 113 | 106 | 106 | 113 | 213 | 102 | 212 | 114 | 106 | 203 | 203 | 104 | 118 | 214 | 212 | 206 | 117 | 124 | 101 | 205 | 122 | 211 | 117 | 209 | 212 | 124 | 214 | 122 | 211 | 111 | 212 | 123 | 213 | SHS | 117 | 102 | 214 | 209 | 114 | 107 | 102 | 118 | 116 | 124 | 103 | 111 | ALL | 101 | 101 | 118 | 206 | 110 | 207 | 205 | 214 | 105 | 103 | 215 | 120 | 203 | SHS | 205 | 109 | 105 | 213 | 216 | 121 | 112 | SHS | SHS | 123 | 108 | SHS | 103 | 209 | 211 | 215 | 101 | 101 | 207 | 103 | ALL | 120 | 213 | 115 | 116 | 114 | 204 | 115 | 104 | 113 | 104 | 122 | 103 | 214 | SHS | SHS | 117 | 207 | 114 | 113 | 117 | ALL | SHS | 119 | 215 | 117 | 110 | 201 | 209 | 216 | 108 | 108 | 121 | 102 | 115 | 216 | 116 | 114 | 103 | 210 | 212 | 109 | 216 | 115 | 215 | 212 | 106 | 123 | 210 | SHS | 205 | 106 | 102 | 211 | 114 | 116 | 116 | 105 | 122 | 104 | 207 | 201 | 107 | 115 | 110 | 116 | 111 | 124 | 113 | 207 | 108 | 125 | 208 | 118 | 105 | 116 | 107 | 104 | 121 | 104 | 119 | 202 | 101 | ALL | 112 | 114 | 124 | 119 | 112 | 109 | 209 | 125 | 101 | 115 | SHS | 116 | SHS | 104 | 209 | 211 | 211 | 210 | 202 | 111 | 206 | 107 | 211 | 208 | 209 | 118 | 118 | 202 | 203 | 212 | 112 | 106 | 114 | 202 | ALL | 103 | 106 | 125 | 112 | 114 | 211 | 125 | 208 | 118 | 213 | 214 | 114 | 210 | 210 | 110 | 112 | 120 | 204 | 113 | 106 | 215 | 213 | 206 | 105 | 208 | 111 | 118 | 215 | 211 | 104 | 105 | 207 | 121 | 115 | 202 | 113 | 215 | 101 | 121 | 208 | 112 | 101 | 210 | 212 | 118 | 110 | 216 | 209 | 102 | 206 | 123 | 124 | 112 | 214 | 125 | 111 | 108 | 202 | 207 | 204 | 213 | 122 | 102 | 104 | 204 | 210 | 210 | 112 | 103 | 213 | 108 | 205 | 215 | 214 | 113 | 110 | 123 | 112 | 206 | 124 | 210 | 208 | 216 | 103 | 209 | 102 | 206 | 204 | 105 | 208 | 114 | 214 | 111 | 214 | 216 | 105 | 108 | 205 | 122 | 203 | 111 | 117 | 216 | 103 | 209 | 113 | 109 | 116 | 111 | 201 | 202 | 207 | 109 | 205 | 115 | 124 | 102 | 111 | 117 | 108 | 124 | 208 | 204 | 105 | 206 | 110 | 210 | 201 | 215 | 103 | 209 | 205 | 109 | 203 | 201 | 203 | 116 | 203 | 124 | 108 | 115 | 109 | 202 | 204 | 109 | 115 | 204 | 117 | 208 | 117 | 210 | 110 | 208 | 211 | 201 | 201 | 204 | 208 | 201 | 204 | 115 | 216 | 109 | 203 | 215 | 205 | 205 | 205 | 201 | 109 | 201 | 109 | 110 | 111 | 201 | 216 |
جدول 6-55. وضعیت سانحه خیزی قطعات ناحیه شمال شرق کیلومترابتدا | کیلومتر انتها | شماره قطعه | عدم ایمنی | عدم راحتی سفر | شاخص سانحه کل | | | max | 1.78 | 1.51 | 2.61 | 531 | 551 | 123 | -1.40 | 0.33 | -1.07 | 508 | 532 | 122 | -1.78 | 0.25 | -1.53 | 470 | 489 | 120 | -1.75 | -0.27 | -2.02 | 449 | 471 | 119 | -1.79 | -0.31 | -2.10 | | | ALL | -1.72 | -0.64 | -2.36 | 572 | 610 | 125 | -2.22 | -0.59 | -2.82 | 262 | 276 | 207 | -2.32 | -0.61 | -2.93 | 246 | 265 | 107 | -2.82 | -0.27 | -3.09 | 386 | 429 | 212 | -2.64 | -0.52 | -3.16 | 488 | 509 | 121 | -2.70 | -0.58 | -3.28 | 429 | 470 | 213 | -3.11 | -0.51 | -3.62 | 227 | 262 | 206 | -2.76 | -0.93 | -3.69 | 470 | 508 | 214 | -3.32 | -0.64 | -3.97 | 292 | 299 | 110 | -3.48 | -0.63 | -4.11 | 153 | 167 | 202 | -2.78 | -1.34 | -4.11 | 167 | 188 | 203 | -3.04 | -1.14 | -4.18 | 310 | 334 | 112 | -3.18 | -1.03 | -4.21 | 298 | 311 | 111 | -3.29 | -0.99 | -4.29 | 227 | 247 | 106 | -3.74 | -0.68 | -4.41 | 333 | 350 | 113 | -3.57 | -0.92 | -4.49 | 363 | 386 | 211 | -3.58 | -0.92 | -4.50 | 349 | 364 | 114 | -3.47 | -1.18 | -4.65 | 429 | 450 | 118 | -3.50 | -1.17 | -4.67 | 550 | 573 | 124 | -3.56 | -1.15 | -4.71 | 114 | 132 | 101 | -4.02 | -0.69 | -4.71 | 612 | 655 | 216 | -3.79 | -0.95 | -4.73 | 131 | 154 | 102 | -4.04 | -0.76 | -4.80 | 572 | 612 | 215 | -4.05 | -0.79 | -4.84 | 298 | 333 | 209 | -4.02 | -0.95 | -4.97 | 386 | 411 | 116 | -3.98 | -1.00 | -4.97 | 209 | 228 | 105 | -3.57 | -1.42 | -4.99 | 209 | 227 | 205 | -3.15 | -1.87 | -5.02 | 333 | 363 | 210 | -3.81 | -1.25 | -5.06 | 276 | 298 | 208 | -3.70 | -1.38 | -5.09 | 153 | 165 | 103 | -4.00 | -1.17 | -5.17 | 188 | 210 | 104 | -4.07 | -1.14 | -5.21 | 363 | 387 | 115 | -3.95 | -1.28 | -5.22 | 264 | 277 | 108 | -4.43 | -0.80 | -5.23 | 188 | 209 | 204 | -3.58 | -1.68 | -5.26 | 410 | 430 | 117 | -4.46 | -1.12 | -5.57 | 276 | 293 | 109 | -4.33 | -1.62 | -5.95 | 114 | 153 | 201 | -4.36 | -1.86 | -6.23 | | | Min | -5.43 | -2.49 | -7.90 |
|