ناحیه هرمزگان ناحیه هرمزگان هم جوار ناحیه جنوب شرق میباشد. مرز آن با اداره کل جنوب شرق ایستگاه جنت آباد میباشد. این ناحیه شامل چهل و سه ایستگاه میباشد که خطوط ریلی تحت پوشش آن به لحاظ تقسیمات کشوری شامل بخشهایی از استانهای هرمزگان، یزد و کرمان میباشد. مرکز اداره کل این ناحیه در شهر بندر عباس میباشد. طول خطوط اصلی تحت پوشش آن 691 کیلومتر با احتساب دوخطه بوده و شامل 14 خط فرعی، صنعتی و تجاری میباشد. بندرعباس، فین، سیرجان، احمدآباد از جمله شهرهای مهم واقع در مسیر خطوط تحت پوشش این ناحیه میباشند. مراکز صنعتی و عمده بار در این ناحیه عبارتند از: اسکله های شهید رجایی و باهنر، پالایشگاه بندرعباس، آلومینیوم المهدی، معدن سنگ آهن گلگهر، معدن مس سرچشمه و مدوک و... جدول 1-8. نرخ نسبی زوال در بلاکهای ناحیه هرمزگان اداره کل | بلاک | نرخ نسبی زوال | بلاک | نرخ نسبی زوال | فرد | زوج | فرد | زوج | هرمزگان | بافق - اضطراری 25 | 1.46 | | قره تپه - کهه | 1.86 | | اضطراری 25 - جنت آباد | 1.57 | | کهه - چاه تر | 2.03 | | جنت آباد - اضطراری 22 | 1.56 | | چاه تر - تزرج | 2.09 | | اضطراری 22 - بیاض | 1.51 | | تزرج - اضطراری 8 | 1.95 | | بیاض - احمدآباد | 2.01 | | اضطراری 8 - زادمحمود | 1.89 | | احمدآباد - میمند | 1.66 | | زادمحمود - اضطراری 6 | 2.01 | | میمند - خاتون آباد | 2.03 | | اضطراری 6 - فین | 1.83 | | خاتون آباد - چوران | 2.05 | | فین - تیکوه | 2.17 | | چوران - سیرجان | 1.84 | | تیکوه - انشعاب | 2.02 | | سیرجان - اضطراری 16 | 1.13 | | انشعاب - مسافری | 1.94 | | اضطراری 16 - گل گهر | 1.20 | | انشعاب - مانوری ( اسکله ) | 1.75 | | گل گهر - قره تپه | 1.87 | | | | |
جدول 6-64. قطعهبندی ناحیه هرمزگان کیلومترابتدا | کیلومترانتها | طول(کیلومتر) | شماره قطعه | 871 | 882 | 11 | 1 | 882 | 920 | 38 | 2 | 920 | 955 | 35 | 3 | 955 | 969 | 14 | 4 | 969 | 1002 | 33 | 5 | 1003 | 1058 | 55 | 6 | 1058 | 1076 | 18 | 7 | 1076 | 1093 | 17 | 8 | 1093 | 1123 | 30 | 9 | 1123 | 1173 | 50 | 10 | 1173 | 1214 | 41 | 11 | 1215 | 1246 | 31 | 12 | 1246 | 1301 | 55 | 13 | 1301 | 1347 | 46 | 14 | 1347 | 1372 | 25 | 15 | 1372 | 1401 | 29 | 16 | 1401 | 1433 | 32 | 17 | 1433 | 1468 | 35 | 18 | 1468 | 1481 | 13 | 19 |
مطابق این جدول قطعه شماره 6 و 13 با طول 55 متر بیشترین طول، قطعه شماره 1 با طول 11 متر کمترین طول را دارند. از جدول 6-65 داریم: میانگین درجه حرارت قطعه 10 از همه کمتر و قطعه 18 از همه بیشتر است. طول پلهای بزرگ قطعه 13 ناحیه هرمزگان زیاد است. قطعه 15 ناحیه هرمزگان، تونل بسیارزیادی دارد. در قطعه 4و1و2، خروج از خط اتفاق افتاده است. سرعت متوسط در قطعه 1 از همه کمتر و در قطعه 16 بالاتر است. میانگین سرعت از شبکه بیشتر است. حداکثرسرعت در قطعه 1 از همه کمتر و در 13 از همه بالاتر است. میانگین افتادگی در قطعات 1و3و19و18بالاتر است. و کلا از میانگین شبکه کمتر است. میانگین عرض خط در قطعه 6 خیلی بالاتر است. و کلا از میانگین شبکه کمتر است. میانگین بربلندی در قطعات 13و6 بسیاربیشتر و 9 بسیارکمتر است. میانگین پیچش 3.2 متری در قطعه 1و2 بسیار بالاتر است. و کلا جز 1و2 از میانگین شبکه کمتر است. میانگین پیچش 5 متری در قطعه 13 بالاتر است. و کلا بسیار کمتر از میانگین شبکه است. میانگین پیچش 10 متری در قطعه 1 خیلی خیلی خیلی و 2و15 بسیاربسیاربالاتر است. جدول 6-65. وضعیت قطعات ناحیه هرمزگان از نظر درجه حرارت، طول پل، تونل و خروج از خط، سرعت و میانگین پارامترهای هندسی میانگین پیچش10 متری | میانگین پیچش5 متری | میانگین پیچش3.2 متری | میانگین بربلندی | میانگین افتادگی | میانگین عرض خط | سرعت حداکثر | سرعت متوسط | طول خروج از خط | طول تونل | طول پل بزرگ | میانگین درجه حرارت | 1 | ALL | 1 | 13 | ALL | 6 | 1 | 1 | 4 | 14 | 17 | 10 | 2 | 13 | 2 | 6 | 1 | ALL | 9 | ALL | 1 | 17 | 14 | 11 | 15 | 15 | ALL | 15 | 3 | 13 | 8 | 4 | 2 | 13 | 18 | 12 | 19 | 17 | 19 | 17 | 19 | 18 | 7 | 9 | | 18 | 15 | 9 | 13 | 6 | 18 | 14 | 18 | 19 | 2 | 8 | | 16 | 6 | 8 | 10 | 18 | 17 | 18 | HMZ | 17 | 19 | 3 | | 15 | 16 | 7 | 16 | 19 | 16 | 4 | 14 | 16 | 6 | 7 | | | 13 | 13 | ALL | 14 | 15 | 2 | 15 | 10 | 5 | 6 | | | | 6 | 17 | 3 | 14 | HMZ | 13 | 15 | 3 | 2 | | | | 14 | 18 | 16 | HMZ | 16 | 4 | HMZ | 10 | HMZ | | | | ALL | HMZ | HMZ | 13 | ALL | 2 | 4 | 17 | 19 | | | | 15 | 9 | 2 | 6 | 3 | 9 | 8 | 16 | 5 | | | | 1 | 12 | 1 | 5 | 8 | 17 | 14 | 15 | 15 | | | | 2 | 11 | 4 | 3 | 19 | 8 | 11 | 18 | 13 | | | | 5 | 6 | 8 | 10 | 5 | 12 | 1 | 4 | 11 | | | | 3 | 14 | 12 | 12 | 12 | 10 | 3 | 12 | 10 | | | | 4 | 4 | 11 | 4 | 10 | 11 | 9 | 14 | 18 | | | | HMZ | 8 | 10 | 8 | 11 | 7 | 5 | 11 | 14 | | | | 16 | 3 | 5 | 11 | 1 | 6 | 12 | 13 | 17 | | | | 17 | 7 | 7 | 9 | 7 | 16 | 7 | | 12 | | | | 19 | 5 | 9 | 7 | 9 | 5 | 2 | | 16 | | | | 18 |
از جدول 6-66 نیز موارد زیر بدست میآیند: میانگین دیلم قطعه 1و6و2و13 خیلی خیلی بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی افتادگی درقطعات 9و19 از همه بیشتر است. و کلا از میانگین شبکه خیلی کمتر است. میانگین وزندار نامنظمی عرض خط در قطعه 19و15و13 از همه بیشتر است. وکلا کمتر از میانگین شبکه است. میانگین وزندار نامنظمی بربلندی در قطعه 13 از همه بیشتراست. و کلا از میانگین شبکه کمتر است. این پارامتر در قطعه شماره 5 کمترین است. میانگین وزندار نامنظمی پیچش 3.2 متری در قطعه 14و8 بیشتر است. و از میانگین شبکه کمتر است. این پارامتر در قطعه 5 کمترین است. میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری در قطعه 14و8 بیشتر است. و از میانگین شبکه کمتر است. این پارامتر باز هم در قطعه 5 کمترین است. میانگین وزندار نامنظمی پیچش 10 متری در قطعه 19 بیشتر است. و از میانگین شبکه کمتر است. این پارامتر در قطعه 5 کمترین مقدار ار دارا میباشد. میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی در قطعات14و13 بیشتر است. و از میانگین شبکه کمتر است. این پارامتر در قطعات 1 و 5 کمترین مقدار را دارا است. میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم در قطعات 8و9و14 بیشتر است. و از میانگین شبکه کمتر است. در قطعات 5 و 15 کمترین مقدار این پارامتر را داریم. میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب در قطعات 14و13 بیشتر است. و از میانگین شبکه کمتر است. این پارامتر در قطعات 1 و 5 کمترین مقدار را دارد. میانگین وزندار نامنظمی دیلم 19و8 بسیار بیشتر است. و جز 19 و8، از میانگین شبکه کمتر است. باز هم قطعه شماره 5 کمترین مقدار را دارا میباشد. جدول 6-66. وضعیت قطعات ناحیه هرمزگان از نظر میانگین وزندار نامنظمی میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب | میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم | میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی | میانگین وزندار نامنظمی پیچش10 متری | میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری | میانگینوزندار نامنظمی پیچش3.2 متری | میانگین وزندار نامنظمی بربلندی | میانگین وزندار نامنظمی عرض خط | میانگین وزندار نامنظمی دیلم | میانگین وزندار نامنظمی افتادگی | میانگین دیلم | 14 | ALL | 14 | ALL | ALL | ALL | ALL | 19 | 19 | ALL | 1 | ALL | 8 | ALL | 19 | 14 | 14 | 13 | 15 | HMZ | 9 | 6 | 13 | 9 | 13 | 14 | 8 | 8 | 3 | 13 | 8 | 19 | HMZ | 18 | 14 | 18 | 8 | 19 | 19 | 6 | ALL | ALL | 8 | 2 | 12 | 7 | 15 | 9 | 2 | 2 | 15 | 18 | 6 | 1 | 13 | 15 | 12 | 16 | 2 | 3 | 9 | 14 | 14 | 12 | 7 | ALL | 17 | 19 | 12 | 7 | HMZ | 7 | 2 | 16 | 5 | HMZ | 15 | 10 | 2 | 10 | 12 | 9 | 3 | 18 | 17 | 13 | 14 | 19 | 16 | 18 | 2 | 3 | 7 | 10 | 17 | 6 | 15 | 3 | 17 | 19 | 11 | 19 | 18 | 10 | 4 | HMZ | HMZ | 10 | 2 | 5 | 11 | 10 | 17 | 1 | 11 | 11 | 19 | 12 | 11 | 6 | 4 | 8 | 13 | 11 | 11 | 4 | 18 | 11 | 8 | 4 | 18 | 10 | 2 | HMZ | HMZ | 10 | 1 | 12 | 1 | 9 | 18 | 12 | 9 | HMZ | 4 | 4 | HMZ | 18 | 1 | 10 | 4 | 7 | 11 | 3 | 9 | 3 | 8 | 4 | 12 | 15 | 8 | 11 | 3 | 4 | 11 | 4 | 1 | 3 | 13 | 6 | 6 | 16 | 3 | 14 | 10 | 7 | 7 | 6 | 6 | 6 | 15 | 13 | 12 | 2 | 9 | 15 | 14 | 3 | 16 | 9 | 15 | 13 | 17 | 4 | 7 | 2 | 13 | 8 | 6 | 17 | 7 | 16 | 17 | 16 | 9 | 5 | 16 | 16 | 18 | 1 | 15 | 5 | 17 | 16 | HMZ | 7 | 10 | 17 | 17 | 16 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 12 |
جدول 6-67. وضعیت سانحه خیزی قطعات ناحیه هرمزگان کیلومترابتدا | کیلومتر انتها | شماره قطعه | عدم ایمنی | عدم راحتی سفر | شاخص سانحه کل | | | max | 1.78 | 1.51 | 2.61 | | | ALL | -1.72 | -0.64 | -2.36 | 1076 | 1093 | 8 | -3.10 | -1.16 | -4.26 | 1468 | 1481 | 19 | -3.13 | -1.29 | -4.42 | 1093 | 1123 | 9 | -3.46 | -1.36 | -4.81 | 920 | 955 | 3 | -3.55 | -1.44 | -4.99 | 955 | 969 | 4 | -3.66 | -1.37 | -5.03 | 1301 | 1347 | 14 | -4.20 | -0.90 | -5.10 | 871 | 882 | 1 | -3.40 | -1.73 | -5.13 | 882 | 920 | 2 | -3.86 | -1.30 | -5.16 | 1003 | 1058 | 6 | -3.63 | -1.58 | -5.20 | 1058 | 1076 | 7 | -3.78 | -1.51 | -5.30 | 1246 | 1301 | 13 | -4.39 | -1.24 | -5.62 | 1347 | 1372 | 15 | -4.24 | -1.48 | -5.72 | 1433 | 1468 | 18 | -4.53 | -1.38 | -5.92 | 1173 | 1214 | 11 | -4.76 | -1.59 | -6.35 | 1215 | 1246 | 12 | -4.87 | -1.49 | -6.36 | 1123 | 1173 | 10 | -4.88 | -1.56 | -6.44 | 1401 | 1433 | 17 | -5.33 | -1.74 | -7.08 | 1372 | 1401 | 16 | -5.43 | -1.75 | -7.19 | 969 | 1002 | 5 | -5.41 | -2.49 | -7.90 | | | min | -5.43 | -2.49 | -7.90 |
|