ناحیه شرق اداره کل مربوط به این ناحیه هم جوار ادارات کل راهآهن جنوب شرق و خراسان میباشد. مرز آن با ناحیه جنوب شرق ا یستگاههای جندق و بیشه و با اداره کل خراسان ایستگاه نمکی میباشد. این ناحیه شامل سی و پنج ایستگاه میباشد که خطوط ریلی تحت پوشش آن به لحاظ تقسیمات کشوری شامل بخشهایی از استانهای خراسان و یزد میباشد. مرکز اداره کل این ناحیه در شهر طبس میباشد. طول خطوط ا صلی تحت پوشش آن 778 کیلومترمیباشد. خطوط فرعی معدن پرواده و معدن سنگان در این ناحیه در حال احداث میباشند. طبس، تربت حیدریه و بجستان از جمله شهرهای مهم واقع در مسیر خطوط تحت پوشش این ناحیه میباشند. مراکز صنعتی و عمده بار در این ناحیه عبارتند از: معدن بالاست، معدن سنگ آهن سه چاهون، معدن سنگ فلورین معدن ذغال سنگ پرواده، معدن سنگ آهن سنگان و... جدول 1-13. نرخ نسبی زوال در بلاکهای ناحیه شرق اداره کل | بلاک | نرخ نسبی زوال | بلاک | نرخ نسبی زوال | فرد | زوج | فرد | زوج | شرق | بافق - بیشه در | 1.16 | | شیرگشت - عشق آباد | 1.06 | | بیشه در - پیروزی | 1.52 | | عشق آباد - غنی آباد | 1.14 | | پیروزی - مرازون | 1.29 | | غنی آباد - بشرویه | 1.06 | | مرازون - چاه محمدو | 1.22 | | بشرویه - جزین | 1.05 | | چاه محمدو - جندق | 1.21 | | جزین - قاسم آباد | 1.05 | | جندق - رمل | 1.15 | | قاسم آباد - آهنگ | 1.08 | | رمل - خنج | 1.10 | | آهنگ - بجستان | 1.06 | | خنج - رباط پشت بادام | 1.06 | | بجستان - یونسی | 1.07 | | رباط پشت بادام - تل حمید | 1.05 | | یونسی - کال شور | 1.04 | | تل حمید - شهید منتظر قائم | 1.07 | | کال شور - نصرآباد | 1.05 | | شهید منتظر قائم - ریزو | 1.07 | | نصرآباد - شادمهر | 1.07 | | ریزو - عباس آباد | 1.10 | | شادمهر - تربت حیدریه | 1.10 | | عباس آباد - مزینون | 1.06 | | تربت حیدریه - رخ | 1.16 | | مزینون - کال زرد | 1.14 | | رخ - کامه | 1.20 | | کال زرد - نمکزار | 1.17 | | کامه - حصارجلال | 1.15 | | نمکزار - طبس | 1.09 | | حصارجلال - نمکی | 1.16 | | طبس - ده شور | 1.05 | | نمکی - کاشمر | 1.14 | | ده شور - شیرگشت | 1.09 | | | | |
جدول 6-44. قطعهبندی ناحیه شرق (اندازهگیری 25/11/84) کیلومترابتدا | کیلومترانتها | طول(کیلومتر) | شماره قطعه | 0 | 23 | 23 | 1 | 23 | 68 | 45 | 2 | 68 | 113 | 45 | 3 | 113 | 132 | 19 | 4 | 132 | 171 | 39 | 5 | 171 | 209 | 38 | 6 | 209 | 238 | 29 | 7 | 238 | 292 | 54 | 8 | 292 | 339 | 47 | 9 | 340 | 388 | 48 | 10 | 388 | 408 | 20 | 11 | 408 | 453 | 45 | 12 | 453 | 510 | 57 | 13 | 510 | 543 | 33 | 14 | 599 | 671 | 72 | 15 | 671 | 729 | 58 | 16 | 729 | 777 | 48 | 17 |
مطابق این جدول قطعه شماره 15 با طول 72 متر بیشترین طول، قطعه شماره 4 با طول 19 متر کمترین طول را دارند. مطابق جدول 6-45 داریم: میانگین درجه حرارت قطعات 15و16 از همه کمتر و قطعه 5 از همه بیشتر است. طول پلهای بزرگ قطعه 13 ناحیه شرق بسیار زیاد است. و تمام قطعات پل بزرگ دارد. قطعات 12و16 ناحیه شرق، تونل زیادی دارد. در قطعات 5و4و3و6، خروج از خط زیادی اتفاق افتاده است. سرعت متوسط در قطعات 4و1 از همه کمتر و در قطعات 13و17 بالاتر است. حداکثرسرعت در قطعه 11 از همه کمتر و در 16و17 از همه بالاتر است. میانگین افتادگی در قطعات 6و7و17و2و16بالاتر است. میانگین عرض خط در قطعات 5و6 خیلی بالاتر است. میانگین بربلندی در قطعات 16و17و4 بیشتر است. میانگین پیچش 3.2 متری در قطعه 13 بسیار بالاتر است. میانگین پیچش 5 متری در قطعات 7و2 بالاتر است. ولی از میانگین شبکه کمتر است. میانگین پیچش 10 متری در قطعه 1 بسیاربالاتر است. جدول 6-45. وضعیت قطعات ناحیه شرق از نظر درجه حرارت، طول پل، تونل و خروج از خط، سرعت و میانگین پارامترهای هندسی میانگین پیچش 10 متری | میانگین پیچش5 متری | میانگین پیچش 3.2 متری | میانگین بربلندی | میانگین افتادگی | میانگین عرض خط | سرعت حداکثر | سرعت متوسط | طول خروج از خط | طول تونل | طول پل بزرگ | میانگین درجه حرارت | 1 | ALL | 13 | 16 | 6 | 5 | 11 | 4 | 5 | 14 | 7 | 15 | ALL | 7 | ALL | 17 | 7 | 6 | 1 | 1 | 4 | 7 | 4 | 16 | 17 | 2 | 7 | 4 | 17 | ALL | 2 | 12 | 3 | 8 | 8 | 17 | 3 | 4 | Shr | 2 | 2 | 17 | 4 | 2 | 6 | 12 | 6 | 14 | 4 | 1 | 12 | 14 | 16 | 12 | 12 | 11 | 8 | 16 | 11 | 13 | Shr | 16 | 11 | ALL | 3 | 4 | 5 | ALL | 9 | | 14 | 11 | 16 | 5 | 10 | 15 | Shr | 16 | 10 | 7 | 1 | | 12 | 12 | 13 | 17 | 16 | 12 | ALL | 3 | 7 | 5 | 2 | | 3 | 10 | 14 | 3 | 15 | 1 | 5 | 1 | 15 | Shr | | | 17 | 8 | 2 | 12 | 8 | 9 | 4 | 15 | 3 | 3 | | | 2 | 3 | 7 | Shr | 1 | Shr | 9 | 2 | 9 | 16 | | | 1 | 9 | 6 | 6 | 9 | 5 | 1 | Shr | 14 | 10 | | | 5 | 2 | 9 | 8 | 14 | 3 | 8 | 10 | 6 | 15 | | | 9 | ALL | 8 | 14 | 17 | 10 | 10 | 11 | 13 | 9 | | | 16 | 4 | 5 | 9 | 2 | 8 | 12 | 13 | 8 | 8 | | | 10 | 7 | 10 | 15 | 5 | 13 | 13 | 7 | 16 | 6 | | | 15 | 6 | 12 | 10 | 6 | 7 | 15 | 8 | 17 | 14 | | | 13 | 1 | 11 | 13 | 4 | 11 | 14 | 9 | | 17 | | | | 5 | 15 | 11 | 3 | 6 | 11 | 14 | | 13 | | | | |
از جدول 6-46 موارد زیر دریافت میشود: میانگین دیلم در قطعات 4و2 خیلی بالاتر است. ولی کمتر از میانگین شبکه است. میانگین وزندار نامنظمی افتادگی درقطعات 7و6و3 از همه بسیاربیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی عرض خط در قطعه 2 از همه بسیاربیشتر است. ولی از میانگین شبکه کمتر است. میانگین وزندار نامنظمی بربلندی در قطعات 7و1 از همه بسیاربیشتراست. میانگین وزندار نامنظمی پیچش 3.2 متری در قطعه 7 بسیاربیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی پیچش 5 متری در قطعه 7 بسیار بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی پیچش 10 متری در قطعه 7 بسیار بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی در قطعات17و9و5 بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم در قطعات 6و17و13 بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب در قطعات 17و9 بیشتر است. میانگین وزندار نامنظمی دیلم در قطعه 7 بسیاربیشتر است. جدول 6-46. وضعیت قطعات ناحیه شرق از نظر میانگین وزندار نامنظمی میانگین وزندار نامنظمی برآیند شتاب | میانگین وزندار نامنظمی شتاب قائم | میانگین وزندار نامنظمی شتاب جانبی | میانگین وزندار نامنظمی پیچش10 متری | میانگین وزندار نامنظمی پیچش5 متری | میانگین وزندار نامنظمی پیچش3.2 متری | میانگین وزندار نامنظمی بربلندی | میانگین وزندار نامنظمی عرض خط | میانگین وزندار نامنظمی دیلم | میانگین وزندار نامنظمی افتادگی | میانگین دیلم | 17 | 6 | 17 | 7 | 7 | 7 | 7 | ALL | ALL | 7 | ALL | 9 | 17 | 9 | 6 | ALL | ALL | ALL | 2 | 7 | 6 | 4 | 3 | 13 | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 4 | 6 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 6 | 8 | ALL | 16 | 6 | 7 | 3 | 2 | 4 | 2 | 5 | 17 | 13 | 5 | 1 | 8 | 5 | 8 | 17 | 5 | 5 | Shr | 1 | 5 | Shr | 17 | Shr | ALL | 2 | 4 | 6 | Shr | 4 | 5 | 3 | 16 | 7 | 4 | 8 | 7 | 13 | Shr | 6 | 16 | Shr | 9 | 17 | 3 | ALL | Shr | Shr | 8 | 1 | 8 | 3 | 3 | 10 | 2 | 5 | 13 | 14 | 16 | Shr | 17 | 17 | 17 | 16 | 17 | 4 | Shr | 7 | 11 | ALL | ALL | 8 | 1 | 9 | 14 | Shr | 13 | 9 | 2 | 10 | 6 | 1 | 16 | 16 | 6 | 15 | 11 | 11 | 15 | 16 | 15 | 1 | 14 | 13 | 14 | 8 | 13 | 16 | 8 | 12 | 14 | 16 | 14 | 16 | 14 | 13 | 12 | 12 | 2 | 10 | 8 | 10 | 2 | 10 | 15 | 15 | 9 | 10 | 8 | 4 | 14 | 14 | 1 | 9 | 15 | 10 | 9 | 15 | 14 | 10 | 12 | 12 | 6 | 11 | 4 | 11 | 9 | 12 | 10 | 15 | 11 | 1 | 9 | 13 | 15 | 1 | 13 | 11 | 10 | 11 | 13 | 9 | 15 | 15 | 10 | 12 | 12 | 12 | 12 | 11 | 12 | 11 | 7 | 14 | 1 | 11 |
جدول 6-47. وضعیت سانحه خیزی قطعات ناحیه شرق کیلومترابتدا | کیلومتر انتها | شماره قطعه | عدم ایمنی | عدم راحتی سفر | شاخص سانحه کل | | | max | 1.78 | 1.51 | 2.61 | 209 | 238 | 7 | -0.97 | -0.55 | -1.53 | 132 | 171 | 5 | -2.11 | -0.15 | -2.25 | | | ALL | -1.72 | -0.64 | -2.36 | 68 | 113 | 3 | -2.28 | -0.28 | -2.56 | 113 | 132 | 4 | -2.12 | -0.54 | -2.66 | 23 | 68 | 2 | -2.04 | -0.70 | -2.74 | 729 | 777 | 17 | -3.24 | 0.35 | -2.89 | 171 | 209 | 6 | -2.54 | -0.46 | -3.00 | 0 | 23 | 1 | -2.51 | -1.02 | -3.52 | 238 | 292 | 8 | -3.14 | -0.55 | -3.68 | 292 | 339 | 9 | -3.51 | -0.30 | -3.81 | 671 | 729 | 16 | -3.01 | -0.90 | -3.91 | 408 | 453 | 12 | -2.98 | -1.28 | -4.27 | 388 | 408 | 11 | -3.18 | -1.14 | -4.32 | 340 | 388 | 10 | -3.49 | -1.19 | -4.67 | 510 | 543 | 14 | -3.61 | -1.08 | -4.69 | 599 | 671 | 15 | -3.55 | -1.33 | -4.88 | 453 | 510 | 13 | -3.91 | -1.06 | -4.97 | | | min | -5.43 | -2.49 | -7.90 |
|