[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره گروه معارف::
معرفی افراد::
امورآموزشی::
اخبار::
آلبوم تصویری::
اندیشه اساتید::
گزیده فعالیت های دانشجویان::
::




..
کتاب ها و جزوات درسی
..
:: نشست هیات رئیسه دانشگاه با اعضای هیات علمی گروه معارف اسلامی ::
 | تاریخ ارسال: 1401/4/7 | 

 
به منظور طرح مسایل و بهره‌مندی از نظرات اساتید گروه معارف اسلامی، نشست هیات رئیسه دانشگاه با اعضای هیات علمی این گروه، دوشنبه ششم تیرماه ۱۴۰۱ در محل دفتر مدیریت گروه معارف اسلامی برگزار شد.
در این نشست، ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر کریمی (مدیر گروه معارف اسلامی)، ضمن تاکید بر اهمیت و اولویت پرورش و تزکیه، بر تعلیم و تدریس؛ مطالبات و پیشنهادات اساتید گروه در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و اداری و مشکلات و چالش‌های موجود گروه را مطرح کرد. بومی‌سازی آیین‌نامه گرنت؛ ایفای نقش اساتید معارف در امور پژوهش دانشگاه و ارایه مشاوره در رساله‌ها؛ حل مشکلات ارتقا و تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی گروه معارف؛ تشکیل کارگروه برای بازنگری در نقش و جایگاه گروه معارف اسلامی؛ ارتقای گروه معارف به دانشکده با جذب دانشجوی کارشناسی‌ارشد؛ تغییر ضوابط انتخاب استاد و پژوهشگر نمونه به گونه‌ای که اساتید گروه معارف بتوانند مستندات ارایه دهند و... از جمله موارد مورد مطالبه بود.
س از آن دکتر انبیاء (رئیس دانشگاه)، در سخنان کوتاهی با تایید این مطلب که گروه معارف اسلامی در دانشگاه‌ها با جایگاه حقیقی و شأن خود فاصله دارند، گفت: اگر تربیت را از تعلیم جدا کنیم، دانشگاه رسالت خود را انجام نداده و اکنون که بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها به شدت مطرح است، یکی از مهمترین بخش‌ها و ظرفیت‌هایی که می‌تواند به اسلامی شدن دانشگاه‌ها کمک کند، گروه معارف اسلامی است.

رئیس دانشگاه ضمن تاکید بر لزوم برآوردن موارد مطرح شده از سوی دکتر کریمی، تصریح کرد: دروس معارف اسلامی باید مطابق ذائقه دانشجوی فنی-مهندسی باشد و ما ضمن اینکه آمادگی داریم از ظرفیت این گروه برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده کنیم، نگاهمان به قوی‌تر کردن این واحد است.
در ادامه نشست، تعدادی از اعضای عیات علمی گروه معارف اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی‌نژاد (مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه) و مهندس نقره‌کار (مشاور فرهنگی رئیس دانشگاه) به مسایلی مانند جذب اساتید صاحب سبک و قابل دیگر در گروه، تعیین ساز و کار برای تغییر نگاه دانشجویان به درس معارف اسلامی، اولویت‌دهی به کارهای فرهنگی، تغییر کاربری فضای کتابخانه گروه به اتاق اساتید، پاسخ به شبهات دانشجویان از طریق گروه معارف، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی توسط گروه، انتشار نشریه علمی پژوهشی، تشکیل جبهه واحد فرهنگی، تحول محتوایی دروس معارف، حضور یکی از اعضای گروه در جلسات شورای دانشگاه در حد مشاور رئیس دانشگاه و... اشاره کردند که به برخی از آنها معاونان پژوهش و فناوری و اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه، پاسخ و قول مساعد دادند.
کلیدواژه ها: معارف | اساتید | گروه معارف |
دفعات مشاهده: 1757 بار   |   دفعات چاپ: 351 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
Department of Islamic Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 51 queries by YEKTAWEB 4661