[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
فرآیندهای کاری::
بروشور ها و کاتالوگ های تولیدی توسط اداره روابط عمومی::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی::
تسهیلات پایگاه::
اخبار ویژه ورودی های جدید1402::
آرشیو ماهنامه خبری وزارت علوم::
آرشیو گزارش های تصویری::
تور مجازی::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE
   نشریه پیام شماره91
نشریه پیام شماره 90
نشریه پیام شماره89
نشریه پیام شماره ۸۸
نشریه پیام- شماره 87
نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک دانشگاه

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۳۹۴

خبرنامه شماره ۳۹۳

خبرنامه شماره ۳۹۲

خبرنامه شماره ۳۹۱

خبرنامه شماره ۳۹۰

خبرنامه شماره ۳۸۹

خبرنامه شماره ۳۸۸

خبرنامه شماره ۳۸۷

خبرنامه شماره ۳۸۶

خبرنامه شماره ۳۸۵

خبرنامه شماره ۳۸۴

خبرنامه شماره ۳۸۳

خبرنامه شماره ۳۸۲

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
آرشیو خبرنامه آموزش عالی
..
حدیث از حضرت علی(ع)
مَن جاءَتهُ مَنِیَّتُهُ وهُوَ یَطلُبُ العِلمَ فبَینَهُ وبَینَ الأنبیاءِ دَرَجَهٌ؛
هر کس در حال طلب دانش مرگش فرا رسد ، میان او و پیامبران تنها یک درجه تفاوت باشد .
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی صنایع ::
 | تاریخ ارسال: 1400/2/28 | 
دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی صنایع
 
مهندس سمیه الهیاری (دانشجوی دکتری رشته مهندسی صنایع- مدیریت سیستم و بهره‌ وری)، ۲۹ اردیبهشت ماه ‏‏۱۴۰۰ از رساله خود با عنوان «طراحی شبکه توزیع امن تحت شرایط عدم قطعیت (مطالعه­ موردی: صنعت بانکداری)» به صورت مجازی دفاع می کند.
چکیده این رساله که به راهنمایی دکتر سعید یعقوبی و مشاوره دکتر محمد فتحیان و دکتر تام ون ونسل انجام شده به شرح زیر است. ضمنا این جلسه مجازی ساعت ۱۷ برگزار می شود و لینک ورود به جلسه آن، آدرس زیر است:
 
http://meeting.iust.ac.ir

چکیده:
در مدیریت زنجیره تأمین کالاهای با ارزش، سری یا خطرناک، تنها توجه به اهداف اقتصادی کافی نیست و توزیع ­کنندگان کالا بایستی برای بهره ­مندی از زنجیره ­ای هوشمند و چابک، اهداف امنیتی را نیز در نظر بگیرند. به عنوان مثال در صنعت بانکی، اگر تصمیم ­گیری­های انجام شده در خصوص طراحی شبکه و نحوه توزیع وجوه و اوراق بهادار در شبکه فیزیکی به درستی صورت نگیرد، علی­رغم افزایش زمان و هزینه حمل وجوه در سیستم، می ‌تواند توزیع وجوه در شبکه را با تأخیر و یا خطر مواجه سازد. بدیهی است وجود تأخیر و خطر در شبکه و یا عدم تأمین مناسب وجوه نقد برای مشتریان بانک منجر به نارضایتی آن‌ها شده و کاهش مشتریان بانک را به دنبال خواهد داشت. به همین منظور بانک‌ها ناگزیر به استفاده از تکنیک‌های لازم جهت مدیریت مناسب لجستیک وجوه می ‌باشند، تا از این طریق با توزیع کیفی و کمی مناسب وجوه و اوراق بهادار در شبکه توزیع، علیرغم خدمت ‌رسانی مناسب به مشتریان، به حفظ مشتریان فعلی پرداخته و یا حتی بر تعداد آن‌ها بیافزایند.
در این راستا، این رساله مسئله طراحی شبکه توزیع امن مورد بررسی و طراحی قرار می ­دهد که در سطح استراتژیک توجه به مسائل مکان ‌یابی یا بازآرایی شبکه تسهیلات و در سطح عملیاتی بهینه ‌سازی حمل کالای با ارزش، سری یا خطرناک در راستای کسب هوشمندی لازم در دستیابی به اهداف اقتصادی و امنیتی ضروری می ­نماید. در این راستا، ضمن تشریح اهمیت مسائل مطرح، ابتدا به تشریح یک متودولوژی جدید پشتیبان تصمیم گیری مکان ­محور به منظور بازآرایی شبکه شعب خدمت ­رسان در سطح استراتژیک می ­پردازیم. با استفاده از نتایج حاصله، مدل یکپارچه­ مکان ­یابی انبار کالا و مسیریابی وسایل نقلیه­ حمل­کننده­ کالا با در نظر گرفتن معیارهای امنیتی توسعه داده می ­شود. این مدل توسعه داده شده در ادامه با مدل ­سازی نوسانات تقاضا و شرایط ترافیکی در محیط شهری، به عنوان دو ویژگی جهان واقعی به ترتیب با استفاده از رویکرد بهینه ­سازی استوار و وابستگی سرعت ­های سفر به زمان تکمیل می ­شود. به دلیل پیچیدگی محاسباتی بالای مدل­های مسیریابی ناشی از توسعه مدل پایه­ «مسیریابی وسیله­ نقلیه» با افزودن محدودیت­ها، اهداف و مفروضات جدید، دو روش فراابتکاری برای حل داده­ های با ابعاد بزرگ مطرح شده است. در نهایت نیز با اجرای آزمایش ­های محاسباتی متعددی به اعتبارسنجی، ارزیابی و تحلیل انواع مدل­ها، الگوریتم‌ها و روش­های توسعه داده شده بر روی سه سری داده مصنوعی، داده ­های الگوی موجود در ادبیات و نمونه­ واقعی شبکه بانک ملی پرداخته می­ شود که نتایج حاکی از کارایی موارد مذکور در مقیاس گسترده­ ای می ­باشند. در خصوص نمایش کارایی مدل‌ها بر روی نمونه واقعی، پس از بازآرایی شبکه شعب در راستای اهداف مورد نظر بانک و با در نظر گرفتن محدودیت‌ های مربوطه (تعداد شعب و ملاحظات استراتژیکی که پیش از این وجود نداشته است)، تنها با استفاده از پیاده ‌سازی مدل مبتنی بر ریسک توسعه داده شده، بهبودهای ۶.۲۶% و ۳۸.۱۵% در توابع هدف و ریسک حاصل می ­شود و از نقطه نظر استراتژیک نیز در ۶۷% از داده ‌ها پایداری در تصمیمات مکان ‌یابی گزارش می ­شود. همچنین با مدل ­سازی سرعت­ های سفر وابسته به زمان شاهد ۹.۳۱٪ بهبود به­طور میانگین نسبت به شرایط سرعت ثابت هستیم. علاوه بر این، محافظت از مدل وابسته به زمان در برابر بدترین سناریوی تقاضا تحت سطح عدم قطعیت ۰.۲ حداکثر منجر به افزایش هزینه­ متوسط ۷.۴۵٪ نسبت به مدل قطعی می ­شود.
واژه‌های کلیدی: مسیریابی وسایل حمل کالاهای با ارزش، بازآرایی شبکه تسهیلات، امنیت، عدم قطعیت، بانکداری
نشانی الکترونیکی دانشجو:  s_allahyari ind.iust.ac.ir
 
دفعات مشاهده: 1754 بار   |   دفعات چاپ: 329 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4652