[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
فرآیندهای کاری::
بروشور ها و کاتالوگ های تولیدی توسط اداره روابط عمومی::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی::
تسهیلات پایگاه::
اخبار ویژه ورودی های جدید1402::
آرشیو ماهنامه خبری وزارت علوم::
آرشیو گزارش های تصویری::
تور مجازی::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE
نشریه پیام شماره 90
نشریه پیام شماره89
نشریه پیام شماره ۸۸
نشریه پیام- شماره 87
نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک دانشگاه

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۳۹۶

خبرنامه شماره ۳۹۵

خبرنامه شماره ۳۹۴

خبرنامه شماره ۳۹۳

خبرنامه شماره ۳۹۲

خبرنامه شماره ۳۹۱

خبرنامه شماره ۳۹۰

خبرنامه شماره ۳۸۹

خبرنامه شماره ۳۸۸

خبرنامه شماره ۳۸۷

خبرنامه شماره ۳۸۶

خبرنامه شماره ۳۸۵

خبرنامه شماره ۳۸۴

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
آرشیو خبرنامه آموزش عالی
..
حدیث از حضرت علی(ع)
مَن جاءَتهُ مَنِیَّتُهُ وهُوَ یَطلُبُ العِلمَ فبَینَهُ وبَینَ الأنبیاءِ دَرَجَهٌ؛
هر کس در حال طلب دانش مرگش فرا رسد ، میان او و پیامبران تنها یک درجه تفاوت باشد .
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی صنایع ::
 | تاریخ ارسال: 1399/12/19 | 
دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی صنایع

 
عباس احمدی (دانشجوی دکتری رشته مهندسی صنایع- مهندسی صنایع)، ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ از رساله دکتری خود با عنوان «طراحی مدل همکاری در زنجیره تأمین سه سطحی با حضور سازمان خرید گروهی (مطالعه موردی: فروشگاه ‌های زنجیره ‌ای خرده ‌فروشی)»‏ به صورت مجازی دفاع می کند.
چکیده این رساله که به راهنمایی دکتر دکتر مهدی حیدری و مشاوره دکتر ابراهیم تیموری و دکتر میرسامان پیشوایی انجام شده به شرح زیر است. ضمنا این جلسه دفاعیه ساعت ۱۸ برگزار می شود. علاقه ‌مندان جهت شرکت در جلسه از طریق لینک زیر اقدام نمایند:
http://ocwvc.unreal.iust.ac.ir/r۷vetid۲hofy?proto=true
چکیده رساله:
سازمان خرید گروهی یا GPO (group purchasing organization) نهادی است که خرید سازمان ‌های مختلف را تجمیع می‌کند و از این طریق، به کاهش هزینه های خرید، شناسایی محصولات و خدمات جدید و انجام تخصصی فعالیت ‌های خرید می‌ پردازد. سازمان خرید گروهی (یا به طور خلاصه سازمان خرید) به‌ عنوان یک واسطه بین خریداران و فروشندگان ایفای نقش می ‌کند و خود به‌ صورت مستقیم، عملیات خرید و فروش انجام نمی‌ دهد. سازمان خرید پس از تجمیع نیازمندی‌ های خریداران، اقدام به شناسایی فروشندگان مناسب و سپس عقد قرارداد با آن‌ها می‌ کند. فروشندگان منتخب به خریداران معرفی می‌ شوند تا در صورت نیاز به کالا، آن را طبق مفاد قراردادی سازمان خرید، از فروشندگان تأمین نمایند. منبع اصلی درآمد سازمان خرید از طریق حق عضویت خریداران (یا همان اعضای سازمان خرید) و اخذ کمیسیون از فروشندگان است.
تا به امروز چالش ‌ها و انتقادهای فراوانی در مورد عملکرد سازمان خرید و مزایا و منافع آن مطرح شده است و هنوز اتفاق‌ نظر یکسانی در مورد مفید بودن چنین سیاست خریدی وجود ندارد. در این رساله به بررسی تعاملات اعضای یک زنجیره خرید گروهی (شامل چند فروشنده، یک سازمان خرید و چندین خریدار) با در نظر گرفتن عوامل متعددی نظیر سیاست ‌های تخفیف، تنوع کالایی، ظرفیت تأمین فروشندگان و تقاضای متفاوت خریداران پرداخته می ‌شود و اثرات تصمیم ‌گیری آن‌ها روی یکدیگر بررسی می ‌شود. به ‌منظور ارائه بینشی جامع در مورد عملکرد سازمان خرید، سه مدل برنامه‌ ریزی ریاضی مختلف برای زنجیره خرید گروهی توسعه داده و نتایج آن تحلیل می ‌شود. مدل اول به‌ صورت تک سطحی است که تصمیم ‌گیرنده اصلی آن سازمان خرید است و در آن چند تأمین‌ کننده، چند خریدار و تعدادی کالا در نظر گرفته شده است. مدل دوم حالت توسعه ‌یافته مدل اول است که به ‌صورت چندسطحی می ‌باشد و در آن، سازمان خرید و تمام خریداران تصمیم‌ گیری می ‌کنند. در مدل سوم نیز تمرکز اصلی روی خریداران است که در آن فقط یک تأمین ‌کننده و یک کالا لحاظ شده است و در نتیجه مواردی نظیر انتخاب تأمین ‌کننده و کالا مطرح نمی‌ باشد. مدل‌ های اول و دوم به ‌صورت مدل های متداول برنامه ‌ریزی ریاضی هستند که جواب بهینه آن‌ها باید با استفاده از الگوریتم‌ های بهینه ‌سازی به دست می ‌آید. اما مدل سوم یک مدل اقتصادی است که جواب بهینه آن به ‌صورت روابط ریاضی (closed-form) ارائه می ‌شود. برای هر یک از این مدل ‌ها، یک روش حل متفاوت و متناسب با نوع مسئله ارائه می ‌شود. به ‌علاوه، برای نخستین ‌بار، کاربرد سازمان خرید در صنعت فروشگاه ‌های زنجیره ‌ای مطرح می‌ شود.
نتایج سه مدل توسعه داده شده همگی با یکدیگر هم راستا بوده و چالش ‌های وارد شده توسط منتقدین را رد می ‌کند. نتایج نشان می ‌دهد که مجموع هزینه ‌های خریداران در صورت پیوستن به سازمان خرید کاهش خواهد یافت؛ حتی اگر قیمت‌ های پیشنهادی سازمان خرید بیشتر از قیمت خرید مستقیم باشد. همچنین، کمیسیون دریافتی سازمان خرید از تأمین ‌کنندگان در تضاد با منافع خریداران نیست و بعضاً به نفع آن‌ها می ‌باشد. با‌توجه ‌به به اینکه تأمین منافع سازمان خرید در گروی رضایت سایر اعضای زنجیره خرید است، سازمان خرید به نحوی رفتار می‌ کند که یک همکاری پایدار در زنجیره ایجاد شود. به همین منظور، سازمان خرید لزوماً بیشترین مقدار ممکن را بابت کمیسیون تأمین‌ کنندگان یا حق عضویت خریداران مطالبه نمی کند. به طور خلاصه، یافته ‌های این تحقیق نشان می ‌دهد که سازمان خرید یک ابزار استراتژیک در خرید است که مزایای زیادی برای تمام اعضای زنجیره خرید به ارمغان خواهد آورد.
 
واژه‌های کلیدی: خرید گروهی، قیمت‌ گذاری، تخفیف مقداری، بهینه ‌سازی چندسطحی، سازمان خرید
ایمیل دانشجو:  ab_ahmadi ind.iust.ac.ir
دفعات مشاهده: 1913 بار   |   دفعات چاپ: 425 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4652