[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
آموزش::
پژوهش::
فضاهای تحقیقاتی::
معرفی افراد::
رویدادها::
دانشجویان::
آلبوم تصاویر::
گروه‌های دانشجویی::
کانون دانش‌آموختگان و اساتید::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی عمران ؟
عالی
خوب
متوسط
   
..
تماس با ما

تماس با ما

تلفن دفتر: ۷۷۲۴۰۵۶۵ - ۷۷۲۴۰۳۹۹
دورنگار: ۷۷۲۴۰۳۹۸
تلفن مرکزی دانشگاه: ۹-۷۷۴۵۱۵۰۰
آموزش کارشناسی:
۷۳۲۲۸۱۰۳ و ۷۳۲۲۸۱۹۵
آموزش تحصیلات تکمیلی:
۷۳۲۲۷۱۸۶ و ۷۳۲۲۷۱۸۸ و ۷۳۲۲۷۱۸۹ و
۷۳۲۲۷۱۹۰
کد پستی دانشگاه: ۱۳۱۱۴-۱۶۸۴۶
صندوق پستی دانشگاه:
۱۶۳-۱۶۷۶۵
پست الکترونیکی:
mailcivileng.iust.ac.ir

..
تور مجازی دانشگاه

تور مجازی دانشگاه علم و صنعت ایران

..
خوراک RSS

نشانی عناوین مطالب وبگاه

درباره RSS

..
دفتر امور انتقال فناوری و ...
AWT IMAGE
..
مرکز کارآفرینی دانشگاه
AWT IMAGE
..
:: برگزاری دفاعیه دکتری مهندس میلاد مهدی‌زاده ::
 | تاریخ ارسال: 1399/12/2 | 
مهندس میلاد مهدی‌زاده دانشجوی دوره دکتری این دانشکده رشته مهندسی عمران گرایش برنامه‌ریزی حمل و نقل، ۲ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ از رساله خود تحت عنوان «مدل رفتاری ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک» بصورت مجازی با راهنمایی دکتر افشین شریعت مهیمنی دفاع نمود.
چکیده این رساله به شرح زیر می‌باشد:
انواع طرح‌های قیمت‌گذاری تراکم به عنوان یکی از ابزارهای مدیرت تقاضای سفر در دنیا شناخته شده است. اگرچه تاکنون قابلیت پذیرش طرح‌های قیمت‌گذاری تراکم پیش از اجرای عملی آن در بسیاری از شهرهای توسعه‌یافته دنیا مورد تحقیق و تحلیل قرار گرفته اما تاکنون مطالعه‌ای به رفتار ورود غیرمجاز به چنین طرح‌هایی پس از اجرا و همچنین میزان پذیرش یک طرح جدید جایگزین به جای یک طرح قدیمی نپرداخته است. نوآوری نخست پژوهش جاری پیش‌بینی رفتار ورود مجاز/غیرمجاز به محدوده طرح قیمت‌گذاری تراکم شهری در دنیا است که در آن شهر تاکنون طرح‌های متعددی ترافیکی بدون درنظرگیری نظر مستقیم شهروندان از طریق همه‌پرسی اجرایی شده است. همچنین،  تحلیل قابلیت پذیرش یک طرح جدید تراکم مثل طرح کاهش آلودگی هوا (طرح ترکیبی قیمت‌گذاری + درنظرگیری مسائل آلودگی خودروهای ترددی) به جای یک طرح قدیمی‌تر مثل طرح زوج و فرد در شهر تهران نوآوری دوم پژوهش حاضر است. داده‌های این پژوهش از طریق یک پرسشگری میدانی در ۲۲ منطقه تهران گردآوری شده‌ است. ۵۹۵ پاسخ‌دهنده، نمونه این مطالعه را تشکیل می‌دهند. به منظور پاسخگویی به دو سوال اصلی تحقیق از مدل‌سازی رفتاری، ترکیب مدل‌های انتخاب گسسته و معادلات ساختاری، استفاده شد. نتایج مدل‌سازی نشان می‌دهد از بین کلیه متغیرهای آشکار و پنهان، متغیر اعتماد به دولت و حکومت درباره خرج عواید حاصله از قیمت‌گذاری تراکم و میزان اثربخشی درک‌شده طرح بیشترین اثر را بر احتمال ورود غیرمجاز به طرح قیمت‌گذاری تراکم را داشتند. از میان شهروندان مختلف، مردان، رانندگان تاکسی (مسافرکش)، افراد ساکن در محدوده طرح ترافیک و افراد پردرآمدتر به احتمال بیشتری مرتکب ورود غیرمجاز به طرح می‌شدند. همچنین، حدود دو سوم از افراد نمونه با اجرای  طرح کاهش آلودگی هوا مخالفت کردند، و افراد مسن (بالای ۴۰ سال)، زنان و افراد با نگرش‌های مثبت نسبت به استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی به احتمال بیشتری با طرح جدید کاهش آلودگی هوا موافقت می‌کردند. 
واژه‌‌های کلیدی: قیمت‌گذاری تراکم، ورود غیرمجاز، قابلیت پذیرش، طرح ترافیک، مدل رفتاری
رایانامه جهت ارتباط با دانشجوی فوق: milad_mehdizadehcivileng.iust.ac.ir
milad_mehdizadehymail.com
دفعات مشاهده: 477 بار   |   دفعات چاپ: 9 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 57 queries by YEKTAWEB 4312