[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
آموزش::
پژوهش::
فضاهای تحقیقاتی::
معرفی افراد::
رویدادها::
دانشجویان::
آلبوم تصاویر::
گروه‌های دانشجویی::
کانون دانش‌آموختگان و اساتید::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی عمران ؟
عالی
خوب
متوسط
   
..
تماس با ما

تماس با ما

تلفن دفتر: ۷۷۲۴۰۵۶۵ - ۷۷۲۴۰۳۹۹
دورنگار: ۷۷۲۴۰۳۹۸
تلفن مرکزی دانشگاه: ۹-۷۷۴۵۱۵۰۰
آموزش کارشناسی:
۷۳۲۲۸۱۰۳ و ۷۳۲۲۸۱۹۵
آموزش تحصیلات تکمیلی:
۷۳۲۲۷۱۸۶ و ۷۳۲۲۷۱۸۸ و ۷۳۲۲۷۱۸۹ و
۷۳۲۲۷۱۹۰
کد پستی دانشگاه: ۱۳۱۱۴-۱۶۸۴۶
صندوق پستی دانشگاه:
۱۶۳-۱۶۷۶۵
پست الکترونیکی:
mailcivileng.iust.ac.ir

..
تور مجازی دانشگاه

تور مجازی دانشگاه علم و صنعت ایران

..
خوراک RSS

نشانی عناوین مطالب وبگاه

درباره RSS

..
دفتر امور انتقال فناوری و ...
AWT IMAGE
..
مرکز کارآفرینی دانشگاه
AWT IMAGE
..
:: برگزاری دفاعیه دکتری مهندس محمدمهدی بشارتی ::
 | تاریخ ارسال: 1399/6/19 | 
مهندس محمدمهدی بشارتی دانشجوی دوره دکتری این دانشکده رشته مهندسی عمران گرایش برنامه‌ریزی حمل و نقل، 19 شهریورماه سال 99 از رساله خود تحت عنوان «ارائـه‌ی روشی برای ارزیـابی عوامـل مؤثر بر ایمنـی ترافیـک استان‌های کشور با ملاحظه‌ی تاریخچه‌ی زمانی» در محل سالن کنفرانس دکتر عباس‌نیا با راهنمایی دکتر علی توکلی کاشانی دفاع نمود.
چکیده این رساله به شرح زیر می‌باشد:
طی سال‌‌های 1384 تا 1394، کشور ایران شاهد کاهش 41/3 درصدیِ فراوانی فوتی‌‌ها و افزایش 11/1 درصدی فراوانی مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی بوده‌‌است. فراوانی فوتی‌‌ها و مصدومان می‌‌تواند تحت تأثیر متغیرهای مختلفی باشد. شناسایی این عوامل، ابزاری ضروری برای بهبود برنامه‌‌ها و سیاست‌های مدیریت ایمنی ترافیک در استان‌‌های کشور است. از سوی دیگر، دانستن این‌‌که کدام‌‌یک از برنامه‌های اجراشده در جهت بهبود ایمنی ترافیکِ استان‌‌ها نتیجه مثبتی داشته، موضوعی مهم برای سرمایه‌گذاری‌‌های آینده در زمینه بهبود ایمنی ترافیک است. این موضوع در گام اول مستلزم ارزیابی روند بهبود ایمنی استان‌‌ها می‌‌باشد. بر این اساس، این مطالعه، دو هدف اصلی را دنبال می‌‌کند: 1) شناسایی عوامل مرتبط با فراوانی فوتی‌‌ها و مصدومان ترافیکی استان‌‌های کشور؛ و 2) ارزیابی روند بهبود ایمنی ترافیک استان‌‌های کشور طی یک دوره زمانی. برای تحقق هدف اول، یک مدل دوجمله‌‌ای بیزین فضایی با اثرات تصادفی برای مدل‌‌سازی همزمانِ فراوانی فوتی‌‌ها و مصدومان استان‌‌های ایران توسعه داده شد؛ تا از این طریق بتوان اثرات مربوط به ناهمگنی پنهان به‌‌دلیل 1) همزمانی میان فراوانی فوتی‌‌ها و مصدومان، 2) ویژگی‌‌های مختص هر استان، و 3) همبستگی فضایی میان استان‌‌های همسایه، در مدل‌‌سازی لحاظ گردد. سپس، روند بهبود ایمنیِ استان‌‌ها طی سال‌‌های 1384 الی 1394 مورد ارزیابی قرار گرفت. برای این منظور، ابتدا یک مدل پانل توسعه داده شد تا از این طریق بتوان سطح ایمنی موردانتظار برای هر استان در هر سال، برآورد گردد. سپس، «سطح ایمنی مورد انتظار برای هر استان» با «سطح ایمنی مشاهده‌‌شده» مقایسه شده و استان‌‌های با بهترین و ضعیف‌‌ترین روند در زمینه بهبودایمنی شناسایی شدند. نتایج نشان داد که فراوانی موردانتظار برای فوتی‌‌ها رابطه منفی با فراوانی موردانتظار برای مصدومیت‌‌ها (و بالعکس) دارند. همچنین، اثرات مختص استان‌‌ها و نیز اثرات مربوط به همبستگی فضایی نیز معنادار بودند. سوخت مصرف‌‌شده و نیز نسبت گازوئیل مصرف‌‌شده به کل سوخت مصرفی، رابطه مثبتی با فراوانی فوتی‌‌ها و مصدومان دارند. به‌‌علاوه، تعداد نقاط حادثه‌‌خیز اصلاح‌‌شده و نیز تعداد دوربین‌‌های کنترل سرعت نصب‌شده در جاده‌‌ها نیز تاثیر معناداری بر کاهش فوتی‌‌ها و مصدومان ترافیکی دارد. بر این اساس، اصلاح نقاط حادثه‌‌خیز و نیز نصب دوربین‌‌های کنترل سرعت در مکان‌‌های مناسب می‌‌تواند از جمله اقدامات موثر بر بهبود ایمنی استان‌‌ها باشد. در پایان، ارزیابی روند بهبود ایمنی ترافیک طی بازه زمانی 11 ساله حاکی از وجود تفاوت‌‌ فراوان میان در روند بهبود ایمنی ترافیک استان‌‌های کشور طی این بازه زمانی است. 
واژه‌‌های کلیدی: فراوانی فوتی‌‌ها و مصدومین ترافیکی، مدل‌‌ همزمان، ارزیابی عملکرد ایمنی، دوربین کنترل سرعت، اصلاح نقاط حادثه‌‌خیز
رایانامه جهت ارتباط با دانشجوی فوق: mehdi_besharaticivileng.iust.ac.ir
دفعات مشاهده: 522 بار   |   دفعات چاپ: 21 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

Persian site map - English site map - Created in 0.18 seconds with 57 queries by YEKTAWEB 4312