[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
آموزش::
پژوهش::
فضاهای تحقیقاتی::
معرفی افراد::
رویدادها::
دانشجویان::
آلبوم تصاویر::
گروه‌های دانشجویی::
کانون دانش‌آموختگان و اساتید::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی عمران ؟
عالی
خوب
متوسط
   
..
تماس با ما

تماس با ما

تلفن دفتر: ۷۷۲۴۰۵۶۵ - ۷۷۲۴۰۳۹۹
دورنگار: ۷۷۲۴۰۳۹۸
تلفن مرکزی دانشگاه: ۹-۷۷۴۵۱۵۰۰
آموزش کارشناسی:
۷۳۲۲۸۱۰۳ و ۷۳۲۲۸۱۹۵
آموزش تحصیلات تکمیلی:
۷۳۲۲۷۱۸۶ و ۷۳۲۲۷۱۸۸ و ۷۳۲۲۷۱۸۹ و
۷۳۲۲۷۱۹۰
کد پستی دانشگاه: ۱۳۱۱۴-۱۶۸۴۶
صندوق پستی دانشگاه:
۱۶۳-۱۶۷۶۵
پست الکترونیکی:
mailcivileng.iust.ac.ir

..
تور مجازی دانشگاه

تور مجازی دانشگاه علم و صنعت ایران

..
خوراک RSS

نشانی عناوین مطالب وبگاه

درباره RSS

..
دفتر امور انتقال فناوری و ...
AWT IMAGE
..
مرکز کارآفرینی دانشگاه
AWT IMAGE
..
:: برگزاری دفاعیه دکتری مهندس نریمان نیکو ::
 | تاریخ ارسال: 1399/4/30 | 
مهندس نریمان نیکو دانشجوی دوره دکتری این دانشکده گرایش مهندسی حمل و نقل، 30 تیر‌ماه سال 99 از رساله خود تحت عنوان «طراحی شبکه امدادرسانی اضطراری در ابعاد بزرگ در شرایط وقوع بحران زلزله» در محل سالن کنفرانس دکتر عباس‌نیا با راهنمایی دکتر افشین شریعت دفاع نمود.
چکیده این رساله به شرح زیر می‌باشد:
طراحی شبکه امداد رسانی (در مرحله پیشگیری و آماده سازی) به دلیل امکان ﺑﺮوز آسیب های ﺟﺪی و از بین رفتن زیرساخت های حمل و نقل ناشی از وقوع بلایای طبیعی نظیر زلزله، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. رسالۀ حاضر روشی در قالب یک مدل بهینه سازی یکپارچه چند هدفه به منظور طراحی شبکه مسیرهای پاسخ اضطراری و انجام عملیات لجستیک اضطراری و مؤثر پس از وقوع زلزله ارائه نموده است. در پایان نامۀ حاضر، مدل های بهینه سازی کلی در دو حالت قطعی و غیر قطعی با معرفی و بسط معیارهای عملکردی (از جمله برقراری اتصال، آسیب پذیری، طول، اهمیت کمان و اهمیت مسیر) ارائه شده است. با توجه به آن که مسائل فوق ماهیتی چند هدفه دارند، لذا به منظور تبدیل این توابع به مدل های بهینه تک هدفه و برای الک نمودن جواب ها با بالاتر بردن قابلیت اجرا و کمتر نمودن نقش تصمیم گیرندگان، از رویکردهای دقیق و ترکیبی چند هدفه استفاده گردید. در رویکردهای پیشنهادی تبدیل توابع چند هدفه، روش هایی چون روش مجموع وزنی، روش تابع هدف محدود شده، روش ترکیبی مجموع وزنی و روش لکسیکوگرافی مورد استفاده قرار گرفت. برای حل مسایل تبدیل شده تک هدفه، روش دقیق شاخه و برش مورد استفاده قرار گرفت. جهت الک نمودن پاسخ ها شاخص هایی برای مسیرهای پاسخ اضطراری و رویکرد مبتنی بر مبنای لکسیکوگرافی شامل روش حل ترکیبی (جستجوی همسایگی تعدیل شده، شاخه زنی محلی و برنامه ریزی محدودیت) استفاده شد. این نتایج، برای شبکه حمل و نقل سوفالز و شبکه حمل و نقل در ابعاد بزرگ تهران ارائه شدند. نتایج همچنین اهمیت معیار عملکرد آسیب پذیری شبکه به منظور شناسایی مسیرهای پاسخ اضطراری را نشان داده است. دررسالۀ حاضر، پارامترهای موثر در تعیین شبکه امدادرسانی اضطراری برای نخستین بار در مدل بهینه سازی معرفی و به عنوان یک مدل یکپارچۀ چند هدفه، ارائه گردیده است نتایج، نشان دهندۀ کارایی مدل های ارائه شده و قابلیت اجرای آنها برای مسایل در ابعاد واقعی هستند. 
واژه‌های کلیدی: طراحی شبکه امدادرسانی اضطراری، حمل و نقل اضطراری، مسیر پاسخ اضطراری، آسیب پذیری، اولویت بندی کمان‌ها، بهینه سازی چند هدفه، برنامه ریزی تصادفی.
رایانامه جهت ارتباط با دانشجوی فوق: narimanikooyahoo.com
دفعات مشاهده: 587 بار   |   دفعات چاپ: 62 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

Persian site map - English site map - Created in 0.14 seconds with 57 queries by YEKTAWEB 4312