![]() |
مهندس محمد کاظمی ورنامخواستی دانشجوی دوره دکتری این دانشکده گرایش مهندسی ژئوتکنیک، 15 بهمنماه سال 98 از رساله خود تحت عنوان «بررسی انتشار و کاهش ارتعاشات ناشی از قطارهای پرسرعت در خاک» در محل سالن آمفی تئاتر ساختمان شماره 2 دانشکده مهندسی عمران با راهنمایی دکتر محمدحسن بازیار و دکتر حبیب شاه نظری دفاع نمود. |
چکیده این رساله به شرح زیر میباشد: خطوط ریلی پرسرعت از جمله پیشرفتهای اخیر در زمینه مهندسی راه آهن هستند که استفاده از آنها در سرتاسر دنیا در دهههای اخیر در حال گسترش است. در کنار مزیتهای فراوانی که برای قطارهای پرسرعت میتوان برشمرد، استفاده از این سیستم حمل و نقل دارای اثرات زیست محیطی مختلفی است که نوفه و ارتعاش از مهمترین آنها هستند. به منظور کاهش اثرات زیست محیطی قطارهای پرسرعت از دیدگاه ژئوتکنیکی، ارتعاشات حاصل از خطوط ریلی پرسرعت باید به درستی شناسایی و کنترل شوند. رایانامه جهت ارتباط با دانشجوی فوق: kazemie |