[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
فرآیندهای کاری::
تماس با ما::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
سایت های مرتبط::
تسهیلات پایگاه::
اخبار ورودی های جدید سال 99::
آرشیو ماهنامه خبری وزارت علوم::
آرشیو گزارش های تصویری::
تور مجازی::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE

نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک دانشگاه

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۳۲۸

خبرنامه شماره ۳۲۷

خبرنامه شماره ۳۲۶

خبرنامه شماره ۳۲۵

خبرنامه شماره ۳۲۴

خبرنامه شماره ۳۲۳

خبرنامه شماره ۳۲۲

خبرنامه شماره ۳۲۱

خبرنامه شماره ۳۲۰

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
آرشیو خبرنامه آموزش عالی
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی عمران ::
 | تاریخ ارسال: 1398/11/6 | 

دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی عمران


مهندس محمد کاظمی ورنامخواستی (دانشجوی دکتری عمران گرایش ژئوتکنیک)، 15 بهمن 98 از رساله دکتری خود با عنوان «بررسی انتشار و کاهش ارتعاشات ناشی از قطارهای پرسرعت در خاک» دفاع  خواهد کرد.
چکیده این رساله که به راهنمایی دکتر بازیار و دکتر شاه نظری انجام شده به شرح زیر است:
چکیده
خطوط ریلی پرسرعت از جمله پیشرفت‌‌های اخیر در زمینه مهندسی راه آهن هستند که استفاده از آن‌‌ها در سرتاسر دنیا در دهه‌‌های اخیر در حال گسترش است. در کنار مزیت‌‌های فراوانی که برای قطارهای پرسرعت می‌‌توان برشمرد، استفاده از این سیستم حمل و نقل دارای اثرات زیست محیطی مختلفی است که نوفه و ارتعاش از مهم‌‌ترین آن‌‌ها هستند. به منظور کاهش اثرات زیست محیطی قطارهای پرسرعت از دیدگاه ژئوتکنیکی، ارتعاشات حاصل از خطوط ریلی پرسرعت باید به درستی شناسایی و کنترل شوند.
در مطالعه حاضر به منظور بررسی انتشار و کاهش ارتعاشات حاصل از قطارهای پرسرعت، 25 آزمایش سانتریفیوژی در قالب 6 دسته آزمایش انجام شده است. در آزمایش‌‌های میدان آزاد به بررسی پدیده انتشار ارتعاشات در خاک پرداخته شده است و در آزمایش‌‌هایی که به منظور بررسی کاهش ارتعاشات حاصل از خطوط ریلی پرسرعت انجام شده است، از ژئوفوم به عنوان مانع در موقعیت‌‌ها و آرایش‌‌های مختلف استفاده گردیده است. در این پژوهش اثر جنس مانع نیز با استفاده از مصالح دانه‌‌ای همچون دانه‌‌های فوم پلی استایرن ریز و درشت و خاک اره که درون محفظه‌‌های فومی EPS قرار می‌‌گیرند، در مقایسه با ژئوفوم مورد بررسی قرار گرفته است.
نتایج نشان می‌‌دهند که امواج حاصل از عبور قطارهای پرسرعت، غالباً امواج سطحی هستند و مانع تک ژئوفوم نیز می‌‌تواند ارتعاشات حاصل از خطوط ریلی پرسرعت را تا 5/54 درصد کاهش دهد اما عملکرد آن‌‌ برای فرکانس‌‌های پایین نامطلوب است. با استفاده از موانع دوگانه ژئوفوم می‌‌توان ارتعاشات حاصل از خطوط ریلی پرسرعت را حدود 14 تا 35 درصد بیش‌‌تر از مانع تک ژئوفوم کاهش داد و اثرات نامطلوب مشاهده شده برای فرکانس‌‌های پایین را نیز حذف نمود. علاوه بر این، نتایج نشان می‌‌دهند که استفاده از مانع مورب ژئوفوم به جای مانع قائم اگرچه وضعیت را برای نقاط قرار گرفته در جلو مانع بدتر می‌‌کند اما می‌‌تواند باعث بهبود عملکرد برای نقاط قرار گرفته در پشت مانع گردد. نتایج همچنین نشان می‌‌دهند که مصالح دانه‌‌ای همچون دانه‌‌های فوم پلی استایرن ریز و درشت و خاک اره در فرکانس‌‌های بیش‌‌تر از 15 هرتز عملکرد بهتری نسبت به ژئوفوم دارند. البته صرفاً استفاده از مصالح دانه‌‌ای باعث بهبود چشم‌‌گیر عملکرد سیستم کاهشی نمی‌‌شود، بلکه باید در انتخاب محفظه‌‌ای که مصالح دانه‌‌ای درون آن قرار می‌‌گیرند نیز دقت لازم به عمل آید. نتایج نشان می‌‌دهند که فوم EPS می‌‌تواند انتخاب مناسبی برای جنس محفظه‌‌های حاوی مصالح دانه‌‌ای باشد. 
واژه‌های کلیدی: مدل‌‌سازی سانتریفیوژی، کاهش ارتعاشات، قطارهای پرسرعت، مانع ژئوفوم، مصالح دانه‌‌ای

Sapp.ir/iust_iran
 

دفعات مشاهده: 1228 بار   |   دفعات چاپ: 424 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 4299