[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
فرآیندهای کاری::
تماس با ما::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
سایت های مرتبط::
تسهیلات پایگاه::
اخبار ورودی های جدید سال 99::
آرشیو ماهنامه خبری وزارت علوم::
آرشیو گزارش های تصویری::
تور مجازی::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE

نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک دانشگاه

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۳۲۸

خبرنامه شماره ۳۲۷

خبرنامه شماره ۳۲۶

خبرنامه شماره ۳۲۵

خبرنامه شماره ۳۲۴

خبرنامه شماره ۳۲۳

خبرنامه شماره ۳۲۲

خبرنامه شماره ۳۲۱

خبرنامه شماره ۳۲۰

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
آرشیو خبرنامه آموزش عالی
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی عمران ::
 | تاریخ ارسال: 1398/8/8 | 

دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی عمران


مازیار زرعی چیان، دانشجوی دوره دکتری دانشکده مهندسی عمران، شنبه یازدهم آبان ماه 98، از رساله خود با عنوان «بررسی آزمایشگاهی و تحلیلی اثر ذرات سیلیسی در ابعاد نانو، میکرو و ماکرو بر بهبود مقاومت سایش و لغزیدن رویه های پایه سیمانی» دفاع خواهد نمود.
چکیده این رساله که راهنمایی آن را دکتر قدوسی و مشاوره آن را دکتر شیرزادی جاوید و دکتر حبیب نژاد بر عهده دارند به شرح زیر می باشد.
گفتنی است جلسه دفاعیه در سالن کنفرانس دکتر عباس نیا و راس ساعت 8:30 برگزار خواهد شد.
چکیده
یکی از دلایل عمده وقوع تصادفات جاده ای در رویه های بتنی، عدم وجود نیروی اصطکاک کافی بین سطح روسازی و لاستیک وسایل نقلیه به خصوص در شرایط بارانی است. مقدار اصطکاک سطح روسازی نشان­دهنده مقدار ایمنی روسازی است. از عوامل تأثیرگذار بر مقاومت لغزیدن روسازی­ها، بافت ریز و بافت درشت روسازی است. در تمام عمر یک روسازی، سطح روسازی بایستی زبری کافی برای تأمین اصطکاک بین لاستیک وسیله نقلیه و روسازی را دارا باشد. در صورتی که یک روسازی بتنی از لحاظ مقاومت لغزیدن بافت سطح مناسبی داشته باشد، این بافت بایستی توانایی مقاومت در برابر عوامل ساینده مانند جریان ترافیک را دارا باشد، تا ایمنی روسازی برای مدت زمان قابل قبولی تداوم یابد.
در این تحقیق هدف اصلی بررسی آزمایشگاهی و تحلیلی اثر ذرات سیلیسی در ابعاد نانو، میکرو و ماکرو بر بهبود مقاومت سایش و لغزیدن رویه های پایه سیمانی می باشد. در بخش اول از تحقیق، پس از ارائه نتایج خواص کارایی و مکانیکی، آزمایش های مقاومت لغزندگی نمونه های ملات و بتن با نسبت آب به سیمان 4/0 انجام گرفت. پس از بررسی مقاومت لغزندگی نمونه های  ملات و بتن حاوی نانوذرات، مقاومت سایش این نمونه ها، به عبارت دیگر، روند کاهش مقاومت لغزندگی نمونه ها ارزیابی شد. سپس برای بررسی اثر جنس ریزدانه بر روند سایش نمونه های حاوی نانوذرات، نتایج نمونه های بتنی با درصد سیلیس مختلف ارائه گردید. در آخر نیز نتایج اثر پاشش نانوذرات بر مقاومت سایش بتن مورد  بررسی قرار گرفت.
نتایج به دست آمده در رابطه با مقاومت لغزندگی نشان داد که نانوذرات تاثیر قابل قبولی بر بهبود بافت سطحی و اصطکاک استاتیکی ایجاد نکرده اند و وجود درشت دانه در بتن عامل اصلی بهبود 3/19درصدی مقاومت لغزندگی نمونه های بتن در مقایسه با ملات بوده است. در نتایج مقاومت سایش نمونه های حاوی نانوسیلیس و نانومنتمریلونیت به صورت میانگین 3/22 درصد بهبود در مقایسه با نمونه مرجع مشاهده شد.  در رابطه با نتایج مقاومت سایش نیز می توان دریافت در بین پارامترهای مختلف منافذ در بازه های اندازه ای مختلف، حجم منافذ مویینه بزرگ بیشترین تاثیر را بر سایش نمونه ها ایجاد کرد (R2=0/93). با تغییر جنس ماسه و افزایش درصد سیلیس ماسه به 100 درصد، تاثیر حجم منافذ بر سایش نمونه 4/34 درصد کاهش یافت و سایش سنگدانه، تعیین کننده مقاومت سایش نمونه بتن گردید. در رابطه با پاشش نانوذرات نیز نتایج نشان دهنده تاثیر مثبت نانوذرات بر بهبود مقاومت سایش در لایه های سطحی بوده است که در مقایسه با نمونه های حاوی نانوذرات اختلاف قابل توجهی در مقاومت سایش ایجاد نشد. همچنین مدل ها و روابطی برای پیش بینی مقاومت سایش نمونه ها بر اساس مقاومت فشاری بتن ارائه گردید. تعیین اثر نرخ سایش بر کاهش مقاومت لغزندگی و عمر مطلوب اصطکاک طرح روسازی بر اساس روابط ریاضی، از مهمترین یافته های این تحقیق بوده است.
کلمات کلیدی: مقاومت سایش، مقاومت لغزیدن، نانوذرات، رویه های بتنی، مواد جایگزین سیمان
 
Sapp.ir/iust_iran
 

دفعات مشاهده: 1828 بار   |   دفعات چاپ: 605 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 4299