[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
فرآیندهای کاری::
تماس با ما::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
سایت های مرتبط::
تسهیلات پایگاه::
اخبار ورودی های جدید سال 99::
آرشیو ماهنامه خبری وزارت علوم::
آرشیو گزارش های تصویری::
تور مجازی::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE

نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک دانشگاه

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۳۲۸

خبرنامه شماره ۳۲۷

خبرنامه شماره ۳۲۶

خبرنامه شماره ۳۲۵

خبرنامه شماره ۳۲۴

خبرنامه شماره ۳۲۳

خبرنامه شماره ۳۲۲

خبرنامه شماره ۳۲۱

خبرنامه شماره ۳۲۰

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
آرشیو خبرنامه آموزش عالی
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی عمران ::
 | تاریخ ارسال: 1398/7/10 | 

دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی عمران


 

 مهندس علی منیری (دانشجوی دوره دکتری مهندسی عمران-گرایش راه و ترابری)، پانزدهم مهرماه 1398 از رساله دکتری خود با عنوان «ارائه مدل پیش ‌بینی مقاومت مخلوط‌ های بازیافتی در برابر ترک ‌‌خوردگی با درصدهای مختلف الیاف و تراشه آسفالت» دفاع می کند.
چکیده این رساله که به راهنمایی دکتر حسن زیاری و مشاوره دکتر محمد علیها انجام شده است، به شرح زیر است. ضمنا جلسه دفاعیه در ساختمان شماره 2 دانشکده مهندسی عمران،کلاس G4 برگزار می شود.
چکیده:
امروزه با توجه به کمبود منابع انرژی، نقش اقتصادی و زیست ‌محیطی استفاده مجدد از خرده مصالح بازیافتی آسفالت بر کسی پوشیده نیست. استفاده از تراشه ‌های آسفالت بازیافتی از دیرباز در دستور کار پژوهشگران و فعالین زمینه روسازی راه قرار داشته است. با این وجود استفاده از درصدهای بالا تراشه آسفالت موجب کاهش مقاومت ترک خوردگی این مخلوط‌ ها خواهد شد. مسلح کردن آسفالت ‌های بازیافتی با الیاف برای جبران این نقیصه، راهکار مناسبی به نظر می ‌رسد. لذا در این مطالعه سعی بر این بوده است که با استفاده از الیاف های ترکیبی مقاومت ترک ‌خوردگی آسفالت‌ های بازیافتی بهبود داده شود. برای این کار آسفالت‌ های بازیافتی حاوی 25، 50، 75 و 100 درصد تراشه آسفالت یک بار با 0.06، 0.12 و 0.18 درصد الیاف ترکیبی پلی ‌الفین- شیشه و یک بار با 0.025، 0.05 و 0.075 درصد الیاف پلی الفین-آرامید ساخته شد و در سه دمای 15-، 0 و 15 درجه سانتی ‌گراد مورد آزمایش شکست قرار گرفت. پارامتر انرژی شکست تا لحظه بار بیشینه به عنوان معیار مقاومت ترک خوردگی تا لحظه شکست پارامتر انرژی شکست پس از بار بیشینه به عنوان معیار مقاومت در برابر گسترش ترک مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج حاکی از آن بود که در دما‌های منفی مشکلی از بابت مقاومت ترک خوردگی مخلوط ‌های بازیافتی وجود ندارد. در دماهای میانی و مثبت استفاده از تراشه آسفالت تا حد زیادی موجب کاهش مقاومت ترک‌خوردگی مخلوط ‌های بازیافتی می ‌شود. مقاومت در برابر شروع ترک به صورت کامل با استفاده از الیاف ‌های ترکیبی قابل جبران است. مقاومت در برابر گسترش ترک نیز در دماهای 0 و 15 درجه سانتیگراد با استفاده از بیش از 25 درصد تراشه آسفالت افت شدیدی می‌کند که استفاده از الیاف ها و علی ‌الخصوص الیاف پلی الفین-آرامید تا میزان 50 درصد از مقاومت کاسته شده را جبران می‌کند. پارامتر‌های انرژی شکست تا لحظه بار بیشینه و انرژی شکست کل برای هر دو نوع مخلوط حاوی درصدهای مختلف تراشه آسفالت به‌ خوبی توسط مدل‌های رگرسیون، شبکه عصبی مصنوعی و مدل ANFIS قابل پیش ‌بینی هستند.
کلمات کلیدی: آسفالت بازیافتی، تراشه آسفالت، آسفالت مسلح شده با الیاف، مکانیک شکست، مدل ANN
رایانامه جهت ارتباط با دانشجوی فوق: ali_moniricivileng.iust.ac.ir
Sapp.ir/iust_iran
 

دفعات مشاهده: 1947 بار   |   دفعات چاپ: 563 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 4299