از آنجا که نقش واقعیت افـزوده در افزایش تعاملات میان محتوا و مخاطب، ملموسسـازی تجربههای فردی و غنیتر ساختن اطلاعات به واسطه ایجاد درک عمیق از احجام، فرمها و فضا در پروژههای طراحی و معماری، پوشیده نیست؛ معرفی واقعیت افزوده و نمایش قـابلیتهای آن میتواند گامی شگرف در ارتقای سطـح علمی حوزه های مذکور ایفا نماید. از سوی دیگر، شرکت طـراحان هیوانو ایده، مبدع اپلیـکیشن واقعیت افزوده «وینکـر»، در تلاش بود تا با معرفی و عیان سـاختن کارآمدی این تکنولوژی در قالب پروژههای واقعـی، دانشجویان را با روش های نوین ارائه پروژههای خود آشنا سازد.
در همین خصوص انجمن علمی معماری و شهرسازی با همکاری انجمن علمی طراحی صنعتی، برای بهرهگیری هرچه بیشتر از توانمندیهای دانشجویان و آشنا ساختن آنها با شیوههای صحیح بهرهگیری از تکنولوژی، با همراهی آنان، نمایشگاهی دائر کرد تا آثار سه بعدی طراحی شده توسط خود دانشجویان با فناوری وینکر به نمایش درآید و پس از آن سمینار و ورکشاپی در همان خصوص برگزار گشت که طی این سمینار به موضوعات زیر پرداخته شد.
-تعریف واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به همراه ذکر کاربردهای آن در طراحی صنعتی و معماری
-معرفی پلتفرم وینکر که برای استفاده علمی و غیر تجاری میتواند بدون هزینه در دسترس دانشجویان قرار گیرد.
-معرفی ابزار و مختصات مورد نیاز در خصوص پیادهسازی واقعیت افزوده
-انجام یک پروژه پارامتریک دیزاین در قالب یک پروژه واقعیت افزوده
-نمایش یک رندر 360 درجه محیط در معماری
-هدایت دانشجویان در به ثمر رساندن پروژه های شخصی تعریف شده از طرف خودشان
0
0
00
0
|