
ضرورت وجودی و نیاز کشور
تجارب موجود در فرآیند توسعه اقتصادی در کشورهای توسعه یافته و نوپای صنعتی نشان میدهد که توان مدیریت یکی از اهرمهای قوی و محرکهای اصلی توسعه است. نیاز به تقویت و تجهیز کادر مدیریت بهخصوص در سطح اجرایی در کشور ما نیز بهخوبی احساس شده است. کشور ما اکنون نیازمند مدیرانی است که بتوانند با بهرهگیری از آخرین دستاوردهای دانش مدیریت و تجارب کشورهای صنعتی و نیز در نظر گرفتن شرایط بومی، وظایف خویش را در راهبری و مدیریت به ویژه در زمینههای برنامهریزی، سازماندهی، هماهنگی و کنترل، مدیریت منابع انسانی و بالاخره نوآوری و تحول، بهنحوی موثرتر از گذشته انجام داده و راه را برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هموار کنند. دوره کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی نیز بهمنظور پرورش چنین مدیرانی برای بنگاههای تولیدی و خدماتی در بخشهای دولتی، خصوصی و تعاونی طراحی و تدوین شده است .
قابلیت ها وتخصصی که فارق التحصیلان در این رشته بدست می آورند
- درک یکپارچه از مباحث موجود در دروس گذرانده شده و مهارت بهکارگیری آنها
- ارائه ایدههای راهبردی و تحول آفرین
- شناخت تحلیلی بازار بهویژه در ابعاد بین المللی
- داشتن دیدگاه اقتصادی
- توانائی ایجاد گروههای کاری و رهبری آنها
- کارآفرینی با ایجاد فعالیتهای جدید در درون سازمان و یا ایجاد سازمانهای جدید
- ارائه خدمات مشاورهای و مطالعاتی در زمینههای مزبور به مدیران سازمانهای اقتصادی و اجتماعی
- پرورش مدیرانی با قابلیت انعطافپذیری بالا که قدرت تصمیمگیری سریع و تطبیق باشرایط متغیر دنیای کسب وکار را داشته باشند .
- طراحی، هدایت و رهبری تحول در کل سازمان پس از کسب تجارب عملی در مدیریت
عناوین برخی از محورهای تخصصی رشته مدیریت اجرایی
- مدیریت استراتژیک
- مدیریت بازاریابی و صادرات
- مدیریت تولید و عملیات
- مدیریت منابع انسانی
- کارآفرینی
- مدیریت خدمات
- مدیریت پروژه
- مدیریت کیفیت
صنایع و حوزههایی که فارغ التحصیلان این رشته میتوانند در آن به فعالیت بپردازند
- شرکتها و مؤسسات مشاوره مدیریت
- صنایع خودروسازی
- صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
- صنایع نساجی و شیمیایی
- صنایع ماشین سازی و قطعه سازی
- شرکتهای خدمات بیمهای
- مؤسسات مالی و بانکها
- سایر شرکتهای خدماتی وبنگاههای اقتصادی
سیلابس کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی
|
20004 |
اصلی |
22 واحد |
1 |
645111 |
تحلیل رفتاری و مدیریت منابع انسانی |
2 |
اجباری |
2 |
645112 |
حسابداری مدیریت |
2 |
اجباری |
3 |
645113 |
مدیریت مالی و اقتصاد مدیریت |
2 |
اجباری |
4 |
645114 |
مدیریت فناوری و نوآوری |
2 |
اجباری |
5 |
645115 |
مدیریت طرحهای توسعه |
2 |
اجباری |
6 |
645116 |
بازاریابی |
2 |
اجباری |
7 |
645117 |
بازرگانی بین المللی |
2 |
اجباری |
8 |
645118 |
سیستم اطلاعات مدیریت ( با کارگاه آموزشی) |
2 |
اجباری |
9 |
645119 |
مهارتهای عمومی مدیریت |
2 |
اجباری |
10 |
645120 |
مسایل جاری مدیریت اجرایی واحدهای تولیدی |
2 |
اجباری |
11 |
645135 |
مدیریت سازمانهای پیچیده دیدگاه استراتژیک |
2 |
اجباری |
|
20009 |
اختیاری |
5 واحد |
1 |
452134 |
اقتصاد مهندسی |
2 |
|
2 |
645121 |
تحلیل محیط داخلی و بین المللی |
2 |
|
3 |
645122 |
برنامه ریزی استراتژیک |
2 |
|
4 |
645123 |
مدیریت تحول و اجرای برنامه های استراتژیک |
3 |
|
5 |
645124 |
تحلیلی از استراتژیهای سازمانی موفق و ناموفق |
2 |
|
6 |
645125 |
مدیریت تولید وعملیات پیشرفته |
3 |
|
7 |
645126 |
پژوهش عملیات پیشرفته |
2 |
|
8 |
645127 |
مدیریت واحدهای خدمات |
2 |
|
9 |
645129 |
مدیریت استراتژِیک بازاریابی |
3 |
|
10 |
645130 |
تحقیقات بازاریابی |
2 |
|
11 |
645131 |
ارتباطات بازاریابی |
2 |
|
12 |
645132 |
مسائل بازاریابی بین المللی و صادرات |
2 |
|
|
20012 |
جبرانی |
13 واحد |
1 |
412225 |
مدیریت تولید وعملیات |
3 |
|
2 |
419969 |
آمارواحتمالات |
3 |
|
3 |
431257 |
آمار مهندسی |
3 |
|
4 |
432252 |
اصول مدیریت وتئوری سازمان |
2 |
|
5 |
453182 |
تحقیق در عملیات |
3 |
|
6 |
481327 |
زبان تخصصی |
2 |
|
|
20015 |
تحقیقاتی |
4 واحد |
1 |
612210 |
پایان نامه |
|
|
توجه: ارائه دروس اعلام شده فقط با اعلام نظر مدیر گروه انجام خواهد شد. |
|
|
توجه: درس آمار و احتمالات فقط مختص به دانشجویان ورودی 84 بوده و ورودیهای 85 به بعد باید درس آمار مهندسی را اخذ نمایند. |
|