[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
فرآیندهای کاری::
بروشور و کاتالوگ ها::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی::
تسهیلات پایگاه::
اخبار ویژه ورودی های 1403::
آرشیو ماهنامه خبری وزارت علوم::
آرشیو گزارش های تصویری::
تور مجازی::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE
نشریه پیام شماره 90
نشریه پیام شماره89
نشریه پیام شماره ۸۸
نشریه پیام- شماره 87
نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک دانشگاه

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۴۱۰

خبرنامه شماره ۴۰۹

خبرنامه شماره ۴۰۸

خبرنامه شماره ۴۰۷

خبرنامه شماره ۴۰۶

خبرنامه شماره ۴۰۵

خبرنامه شماره ۴۰۴

خبرنامه شماره ۴۰۳

خبرنامه شماره ۴۰۲

خبرنامه شماره ۴۰۱

خبرنامه شماره ۴۰۰

خبرنامه شماره ۳۹۹

خبرنامه شماره ۳۹۸

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی مکانیک ::

 AWT IMAGE

دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی مکانیک

    مهندس علیرضا ترابی (دانشجوی دوره دکتری مهندسی مکانیک) روز یکشنبه دهم آبان‌ماه 88 از رساله دکتری خود با عنوان «شکست ترد در شیارهای V شکل و U شکل تحت بارگذاری مرکب» به راهنمایی دکتر آیت‌اللهی دفاع خواهد نمود.

           

چکیده رساله :

  در این رساله، معیار حداکثر تنش محیطی [1] ( MTS ) که پیشتر توسط دیگر محققین برای تخمین چقرمگی شکست ترد در قطعه های دارای ترک نوک تیز، تحت بارگذاری مرکب داخل صفحه ای پیشنهاد و مورد استفاده قرار گرفته است، به حوزه قطعه های دارای شیار [2] V شکل و U شکل تعمیم داده شده است. به کمک مفهوم معیار MTS ، سه معیار جدید برای تخمین چقرمگی شکست قطعه های دارای شیار V شکل نوک تیز، V شکل نوک گرد و U شکل، تحت بارگذاری مرکب داخل صفحه ای ارائه می شود. نتایج معیارهای ارائه شده، به صورت منحنی های چقرمگی شکست و زاویه شروع شکست و بر اساس ضرایب شدت تنش شیار [3] ارائه می شوند که می توان از آنها به راحتی در طراحی قطعه های دارای شیار V شکل و U شکل استفاده نمود. تعدادی نمونه آزمایشگاهی جدید برای انجام آزمایش های شکست تحت بارگذاری مد I خالص، مد ترکیبی I/II و مد II خالص پیشنهاد شده و به کمک این نمونه ها، آزمایش ها بر روی سه ماده ترد مختلف انجام شد. به منظور محاسبه ضرایب شدت تنش شیار، تحلیل های اجزای محدود برای هر یک از نمونه های آزمایشگاهی و در شرایط بارگذاری مختلف انجام شد. مقایسه نتایج معیارهای ارائه شده با نتایج تجربی بیانگر دقت بسیار خوب این معیارها در پیش بینی شکست شیارهای V شکل و U شکل، تحت بارگذاری مرکب ( I/II ) می باشد. منحنی های شکست مربوط به شیارهای V شکل و U شکل در قالب یک منحنی یکپارچه ارائه می شود که به کمک آن می توان چقرمگی شکست مد ترکیبی در ترک های نوک تیز، شیارهای U شکل، شیارهای V شکل نوک تیز و شیارهای V شکل نوک گرد را پیش بینی نمود. همچنین، در شرایط بارگذاری کششی خالص (مد I خالص)، معیاری بر اساس مفهوم معیار تنش متوسط [4] ( MSC ) برای پیش بینی چقرمگی شکست قطعه های دارای شیار V شکل پیشنهاد شده و به کمک نتایج تجربی موجود در مقاله ها و نتایج آزمایش های انجام شده در این پژوهش بر روی برخی مواد ترد، مورد ارزشیابی قرار گرفت. مقایسه نتایج تئوری با نتایج تجربی نشان داد که معیار تنش متوسط در تخمین چقرمگی شکست مد I خالص برای قطعه های مهندسی دارای شیار V شکل، از دقت بسیار خوبی برخوردار می باشد.



  [1] Maximum tangential stress criterion

  [2] Notch

  [3] Notch stress intensity factors

  [4] Mean stress criterion

دفعات مشاهده: 1833 بار   |   دفعات چاپ: 564 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4665