[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
قطب علمی" بهســــا"::
درباره مهندسی صنایع::
معرفی افراد::
امور آموزش::
امور پژوهش::
مرکز کامپیوتر::
دانشجویان::
اخبار دانشکده::
تقویم دانشکده::
تسهیلات پایگاه::
::
شعار دانشگاه علم و صنعت ایران
..
مرام‌نامه اساتید
..
منشور اخلاقی دانشجویان
..
اخبار و اطلاعیه‌‌های آموزشی

..
دفاعیه‌ها و سمینارها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE 
 

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
کارآموزی
..
مطالب علمی
..
راهنمــای تصویب پروپــوزال دانشجویان کارشنــاسی ارشد
..
برنامه 8 ترمه (مقطع کارشناسی)

AWT IMAGE

..
امروز: چهارشنبه مورخ 26 آذر 1404
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: نشست فرهنگی اساتید/ گونه‌شناسی الحاد علمی در دنیای معاصر / ۱۹آبان۱۴۰۴
:: نشست فرهنگی دانشگاه علم و صنعت ایران: جانمایی اقتصاد ایران در نظم جدید جهانی/ ۵ آبان ۱۴۰۴
:: بازدید رئیس و هیأت رئیسه دانشگاه از پژوهشکده الکترونیک دانشگاه علم و صنعت
:: مدارک و ضوابط ثبت نام ورودی های جدید کارشناسی ارشد ۱۴۰۴
:: قابل توجه پذیرفته‌شدگان دکتری سال ۱۴۰۴ پردیس دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت ایران
..
نظرسنجی
نقطه قوت سایت دانشکده صنایع کدام گزینه است؟
درج اطلاعیه های آموزشی
درج اخبار کنفرانس ها و همایش ها
درج اخبار دانشجویان و عمومی
امکانات سایت( ارسال پیام، پرسش،نظر و...)
   
..
:: دفاعیه دکتری ::

AWT IMAGE

دفاعیه دکتری

آقای مهندس علی حاجی آقابزرگی دانشجوی دوره دکتری مهندسی صنایع (گرایش اقتصادی اجتماعی) 28 تیرماه از رساله خود با عنوان "طراحی شبکه لجستیک امداد تحت شرایط عدم‌قطعیت " به راهنمایی دکتر محمدسعید جبل عاملی دفاع نمود.

 

  چکیده رساله

  لجستیک امداد بلایا یکی از فعالیت‌های اصلی در بحث مدیریت بلایا می‌باشد. در این رساله ، فازهای آمادگی و پاسخ از چرخه مدیریت بلایا به کمک مدل‌های برنامه‌ریزی ریاضی چندهدفه تحت شرایط عدم‌قطعیت مدل‌سازی شده است. رویکردهای مورد استفاده شامل دو گام می‌باشند: در گام اول (فاز آمادگی)، مکان مراکز توزیع امداد، میزان موجودی کالای امدادی جهت ذخیره‌سازی و تامین‌کنندگان مناسب تعیین می‌شوند . در گام بعد (فاز پاسخ)، در رابطه با تامین‌کنندگان مناسب در زمان بحران، میزان حمل کالاهای امدادی از نقاط تامین به مراکز توزیع امداد و از این مراکز به نقاط آسیب‌دیده تصمیم‌گیری می‌شود.

  مدل‌های ارائه شده در این تحقیق، اهداف زیر را دنبال می‌کنند: 1- کمینه‌سازی مجموع هزینه‌های قبل از بحران (شامل هزینه‌های راه‌اندازی، اکتساب و حمل و نقل) و کمینه‌سازی مجموع هزینه‌های بعد از بحران (شامل هزینه‌های اکتساب، حمل و نقل در طول شبکه، نگهداری و کمبود کالاهای امدادی) 2- بیشینه‌سازی رضایتمندی مشتری (نقاط آسیب‌دیده) از طریق کمینه‌ سازی بیشترین کمبود در مناطق تحت تاثیر قرار گرفته. 3- بیشینه‌سازی حداکثر پوشش. مدل‌ها شامل عدم‌قطعیت‌های ذیل می‌باشند: عدم‌قطعیت در میزان تقاضا و مکان‌هایی که تقاضا ممکن است بوجود آید، در تامین و در پارامترهای هزینه‌ای.

  علاوه براین، احتمال خرابی تسهیلات (نظیر مراکز توزیع امداد یا نقاط تامین) در اثر بحران در نظر گرفته شده که در این‌حالت ممکن است بخشی یا همه کالاهای موجود از بین بروند.

  برای حل مدل‌های پیشنهادی، روش‌هایی نظیر برنامه‌ریزی سازشی، محدودیت اپسیلون و بهینه‌سازی اجتماع ذرات توسعه داده شده‌اند. برای اثبات کارایی مدل‌های ارائه شده، مثال‌های عددی و مطالعات موردی از کلانشهر تهران ارائه شده است. یافته‌ها نشان می‌دهند مدل‌های ارائه شده، می‌توانند جهت تصمیم‌گیری مکان مراکز توزیع امداد و تخصیص منابع در شرایط بحران تحت شرایط عدم‌قطعیت بکار گرفته شوند.

 

  واژه‌های کلیدی: لجستیک امداد بلایا، فاز آمادگی و پاسخ، ذخیره‌سازی از پیش، بهینه‌سازی چندهدفه، برنامه‌ریزی تصادفی پایدار

  

 

دفعات مشاهده: 6975 بار   |   دفعات چاپ: 1325 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 118 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران می‌باشد. نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می‌باشد.

Persian site map - English site map - Created in 0.14 seconds with 55 queries by YEKTAWEB 4722