[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
هشتمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: طراحی تیر بتن پیش­تنیده -پروژه پل ::

  طراحی تیر بتن پیش­تنیده

 

 

 

 

 

  بارم نمره طراحی تیر بتن پیش­تنیده

  نمره

 

  5%

  بارگذاری

  5%

  تحلیل

  2%

  دوام

  27%

  حالت حدی خدمت­پذیری(6+(7+10+4))

  2%

  حالت حدی خستگی

  12%

  حالت حدی مقاومت(6×2)

  6%

  جزئیات آرماتوربندی

  5%

  طراحی برشگیر

  4%

  طراحی دیافراگم

  2%

  حالت حدی ساخت و اجرا

  20%

  نقشه و لیستوفر

  5%

  متره و برآورد

  5%

  مشخصات فنی خصوصی

 

  اطلاعات عمومی (خواص مصالح)

  35

  مقاومت نمونه استوانه­ای بتن تیر (مگاپاسکال) fc

  400

  مقاومت فولاد (مگاپاسکال) fy

  200

  مدول ارتجاعی آرماتور (گیگاپاسکال) Es

  1860

  مقاومت نهایی فولاد پیش­تنیدگی (مگاپاسکال) fpu

  1674

  مقاومت جاری شدن فولاد پیش­تنیدگی (مگاپاسکال) fpy

  197

  مدول ارتجاعی فولاد پیشتنیدگی (گیگاپاسکال) Ep

  71/98

  سطح مقطع هر رشته پیشتنیدگی (میلیمترمربع)*

  * uncoated 7-wire low relaxation strands (grade 270), d=12.7 mm (ASTM A416, AASHTO M203)

  1-بارگذاری

  • مرده (اولیه، ثانویه)
  • زنده، ضریب افزایش دینامیکی
  • خروج از خط
  • ترکیب بارگذاری

      2-تحلیل

      2-1-تیرخارجی

  • لنگر
  • بار مرده
  • بار زنده
  • برش
  • بار مرده
  • بار زنده

      2-2-تیرداخلی

  • لنگر
  • بار مرده
  • بار زنده
  • برش
  • بار مرده
  • بار زنده

      3-دوام

  •   پوشش آرماتور

      4-طراحی در حالت حدی خدمت­پذیری

      4-1-تنش در تیر (وسط دهانه، ربع دهانه)

  • خصوصیات هندسی

      o کنترل ارتفاع حداقل تیر

      o عرض موثر بال فشاری تیر داخلی و خارجی

      o خواص هندسی مقطع غیرمرکب (تارخنثی، ممان اینرسی)

      o خواص هندسی مقطع مرکب تحت بارهای بلند مدت

      o خواص هندسی مقطع مرکب تحت بارهای کوتاه مدت

  • تنش­های مجاز کابل پیش­تنیدگی هنگام جک­زنی، پس از انتقال [1] و پس از افت پیش­تنیدگی
  • تنش­های مجاز بتن هنگام جک­زنی، پس از انتقال و پس از افت پیش­تنیدگی
  • تعیین تعداد و شکل و ترتیب اجرای کابل­های پیش­تنیدگی
  • تخمین افت­های پیش­تنیدگی (افت­های اولیه [2] +افت­های طولانی مدت [3] ) در طول تیر
  • محاسبه تنش­های تیر در هنگام انتقال (وسط دهانه، انتهای تیر)
  • محاسبه تنش­های تیر پس از تمام افت­ها (وسط دهانه، انتهای تیر)

      4-2-تغییرشکل و ترک

  • کنترل عرض ترک
  • کنترل نسبت عمق به دهانه
  • کنترل تغییرشکل (بارهای کوتاه مدت، بارهای بلندمدت)
  • تعیین میزان پیش­خیز

      5-کنترل خستگی

      6-کنترل حالت حدی نهایی (مقاومت)

  • تحلیل خمشی مقطع (وسط دهانه، ربع دهانه)
  • مقاومت خمشی
  • آرماتور حداقل و حداکثر
  •   تحلیل برشی مقطع (فاصله d از بر تکیه­گاه، ربع دهانه)

      -جزئیات آرماتوربندی

      7-1-ناحیه انتهایی کابل پیش­تنیدگی

      7-2-آرماتور

  • مهار آرماتور
  • قطع آرماتور
  • وصله آرماتور
  • فاصله آرماتور

      8-طراحی برشگیر (فاصله d از بر تکیه­گاه، ربع دهانه)

      9-طراحی دیافراگم

      10-نقشه

  • نقشه قالب­بندی
  • نقشه آرماتوربندی
  • لیستوفر

      11-متره و برآورد

      12-مشخصات فنی خصوصی

  • روش اجرا
  • مشخصات فنی مصالح و آزمایش­های مورد نیاز
  •  نحوه تامین مصالح

      [1] transfer

      [2] کوتاه­شدگی الاستیک، اصطکاک، جارفتگی کابل

      [3] خزش بتنن، وارفتگی کابل پیش­تنیدگی، جمع­شدگی بتن

     

  • دفعات مشاهده: 6737 بار   |   دفعات چاپ: 1977 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 116 بار   |   0 نظر
    سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    Persian site map - English site map - Created in 0.15 seconds with 60 queries by YEKTAWEB 4657