|
 |
بایگانی بخش بایگانی: |
 |
|
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ -
تسلیت به جناب آقای دکتر جلیلیان
با نهایت تاسف درگذشت مادر خانم گرامیتان را تسلیت عرض نموده ، از خداوند متعال برای آن مرحومه رحمت و غفران و برای شما طول عمر مسئلت داریم.
اساتید و کارکنان دانشکده مهندسی برق
|

سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ -
مشاور دانشکده مهندسی برق
شناخت مختصر از زمینه کاری آقای سید احمد ساویز، مشاور دانشکده استاد ساویز کار تخصصی خود را در رشته مهندسی آغاز کردند و پیشینه موفقی شامل بیش از بیست و پنج سال مدیریت تولید ماشین آلات صنعتی در کشور دارند. همزمان با توجه به گرایش عمیق به مطالعات انسانی، تحصیلات خود را در حوزه جامعه شناسی و سپس روانشناسی دنبال کردند. در فاصله سالهای 1386 تا 1390 عهدهدار مدیریت مرکز مشاوره دانشگاه علم و صنعت بوده و امروزضمن ادامه تحقیقات خود، به عنوان مشاور دانشکده مهندسی برق، به اجرای طرحهایی برای رشد پویایی و انگیزه علمی و سلامت دانشجویان مشغول هستند. ایشان مولف چندین کتاب از جمله "هدفمندی و خودباوری در دانشگاه"، "دانشگاه نمونه"، "در مسیر پویایی همراه با دانشجویان"، "عوامل مرتبط با پویایی و سلامت روان دانشجویان در محیط دانشگاه"، "ظهور و افول اسپانیای اسلامی" و یکی از نویسندگان کتاب درسی "مهارتهای زندگی و خانواده" هستند که از آن میان کتاب هدفمندی و خودباوری در دانشگاه توسط وزارت علوم به چاپ رسیده است. تا کنون دهها مقاله تحلیلی- اجتماعی در زمینههای گوناگون از ایشان منتشر شده است. علائق تحقیقاتی ایشان در حال حاضر در حوزه روانشناسی خانواده ، و روانشناسی اجتماعی و محیطی با تکیه بر محیطهای آموزشی و فضای انسانی دانشکدهها و ارتباط ساختار و کیفیت آنها با انگیزش و سلامت دانشجویان است. ایشان هرروزه سهم مهمی از وقت خود را به مطالعه و ارائه مشاوره اختصاص میدهند. حضور در دانشکده مهندسی برق از شروع بهار 1389، ریاست دانشکده برق از آقای سید احمد ساویز (محقق و روانشناس) به عنوان مشاور رئیس و مشاور دانشکده مهندسی برق برای ارتقای انسانی و پیشرفت علمی دانشکده دعوت به همکاری نمودند. این دعوت عمدتاً با هدف پاسخگویی به نیازهای زیر صورت گرفته است: | هر مجموعه بزرگ و سازمانیافته انسانی علاوه بر موضوع کار مشترک (دانش مهندسی برق در این دانشکده) نیازمند توجه تخصصی به دانش انسانی به منظور گسترش تفاهم، کاهش زمینههای تعارض و هدررفت نیروها است. این نیاز در زندگی پیچیده امروزی بیش از گذشته قابل درک است. | ارتقای روحیه و انگیزه تحصیلی در دانشجویان امروز یک رشته تخصصی است و جهتگیری دانشگاهها در راستای گسترش روحیه امید، خودباوری، و نگرش هدفمند به آینده در دانشجویان، یک نیاز ملی است. سابقه قوی استاد ساویز در زمینه فنّی و تولید ملّی، و همزمان سابقه در زمینه انسانی و درک عمیق از نیازها و مسائل جوانان عصر حاضر، بخشی از توانمندیهای ویژه ایشان برای تحلیل جامعنگرانه مسائل انسانی در یک دانشکده فنی است. ایشان در این مدت با حضور در هیئت رئیسه دانشکده، ضمن ارائه بینشهای جدید در مسائل و مشکلات جاری دانشکده، برنامه منسجمی را در راستای سیاست تحول وارتقای دانشکده ارائه و دنبال کردهاند و به طور همزمان، با مشاوره و یاریرسانی به دانشجویان مراجع، نقشی تحوّلآفرین در سلامت روان، هدفمندی و رشد و انگیزش علمی دانشجویان و اعضای دانشکده ایفا نمودهاند. مشاورهها: 1) مشاوره به ریاست دانشکده در زمینه o آسیبشناسی فضای کاری دانشکده، o همگرایی نیروهای انسانی دانشکده در مسیر رشد علمی، o گسترش زمینه تفاهم و همکاریهای اعضای هیئت علمی، o و بهبود سازوکارهای آموزشی برای ارتقای انگیزههای علمی دانشجویان. 2) مشاوره به اساتید دانشکده جهت ارتباط بهینه و یاریرسانی موثر به دانشجویان با توجه به نیازهای آنان. 3) مشاوره به دانشجویان : مشاوره و ایجاد انگیزش علمی و تحصیلی و پیگیری مستمر و دلسوزانه برای مشکلات دانشجویان مراجعه کننده با صرف وقت در ساعات حضور. سخنرانیها : 1) سخنرانی برای اساتید در جهت ارتقای روشهای آموزشی و همچنین ارتباط موثر با دانشجویان : این اطلاعات با توجه به ضرورت آگاهی و شناخت جوان امروز بسیار ارزنده و مورد نیاز است. 2) سخنرانی برای کارمندان در جهت تحول سازنده در فضای کار و فضای ارتباطی: این اقدامات به گسترش همدلی و همبستگی در کارمندان محترم دانشکده منجر شده است. 3) سخنرانی علمی برای دانشجویان در جهت نگاه به آینده، هدفمندی، خودآگاهی و خودباوری. تشکیل کارگروههای مدیریتی در راستای ارتقای علمی و انسانی دانشکده: 6 کارگروه 1) کارگروه ارتباط با صنعت ، 2) کارگروه اطلاعرسانی فعال و سایت، 3) کارگروه آموزشهای آزاد، سخنرانیها و سمینارها، 4) کارگروه ارتقای کارهای گروهی در دانشکده، 5) کارگروه ارتقای آموزشی دانشکده، 6) کارگروه طرح ارتقای فضای انسانی و پیشرفت علمی دانشکده، · پیش از این کتابچهای تحت همین عنوان توسط مشاور دانشکده تألیف شده است، این کتابچه حاوی طرحی است برای رشد و ارتقای فضای انسانی و پیشرفت علمی دانشکده؛ که منظور از ارتقای فضای انسانی، ارتقای رضایتمندی و شادابی و سلامت، و افزایش انگیزه کار در محیط دانشکده است. ارتقای انسانی همچنین شامل مواردی مانند همدلی در روابط بین فردی ما و افزایش احترام و صمیمیت در روابط استاد و دانشجو است. منظور از پیشرفت علمی، رشد و پویایی در عرصه تفکر، توسعه خلاقیت و تولید علم است. در دانشکدهای که عمدتاً با جوانان سروکار دارد، پیشرفت علمی نیز بدون شک نیازمند ارتقای انسانی است. در این طرح راهکارها در پنج حوزه "هدفمندی و انگیزهمندی"، "ارتقای فضای انسانی و ارائه پیامهای امیدبخش و تعهّدآور"، " همگرایی اساتید و رشد علمی دانشکده"، "آموزش" بررسی و تشریح شدهاند، و به منظور مشارکت اساتید و دانشجویان و همکاران دانشکده فرمی در انتهای کتابچه اختصاص داده شده است.
|
|

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ -
آزمایشگاه ها
نام آزمایشگاه : آزمایشگاه ماشین های الکتریکی نام مسئول آزمایشگاه : آ قای مهندس اشعریون شماره تماس آزمایشگاه : 5735 و 5743 شرح مختصر آزمایشگاه : این آزمایشگاه در دوسطح آموزشی تحت عناوین آزمایشگاه ماشینهای الکتریکی 1 برای تمام دانشجویان دانشکده مهندسی برق و آزمایشگاه ماشینهای الکتریکی 2 مخصوص دانشجویان گرایش قدرت ارائه می گردد ،تا دانسته های تئوری خود را در عمل آزمایش کرده ومهارت وتجربه لازم برای بکارگیری ، راه اندازی وتحقیق در ماشینها ی الکتریکی را کسب نمایند. دانشجویانی که این واحد های آزمایشگاهی را می گذرانند ضمن کسب اعتماد به نفسی که لازمه مواجهه با دستگاههای صنعتی است با مشکلات و محدودیت های آنها نیز آشنا شده وبا چگونگی رفع این مشکلات تجارب فراوان کسب می نمایند . آزمایش های قابل انجام : الف: آزمایشگاه ماشین های الکتریکی 1 آزمایش هایی که در این مقطع ارائه داده می شود بطور خلاصه عبارتند از : 1 - آزمایش های مربوط به مولدها وموتورهای جریان مستقیم ( DC ) درانواع تحریک مستقل ،سری ،شنت وانواع کمپوند که شامل چگونگی راه اندازی ، تعیین مشخصه های بی باری ،بارداری ،تنظیم ولتاژدر خصوص مولدها و تنظیم دور ومشخصه های الکترومکانیکی و الکترومغناطیس در مورد موتور ها خواهد بود . 2 - آزمایش های مربوط به موتور های جریان متناوب سه فازه آسنکرون از نوع رتور سیم پیچی شده که راه اندازی آن با استفاده ازمقاومت راه انداز در روتور وافزایش ولتاژ دراستاتور انجام می گردد. مشخصه گشتاور- لغزش از طریق دیاگرام دایره ای و پارامترهای مدار معادل بدست می آید. 3- آزمایش ترانسفورماتور تک فازه شامل آزمایش های بی بازی، اتصال کوتاه و بارداری ترانس به منظور تعیین مدار معادل ، مشخصه های بی باری، اتصال کوتاه و بار می باشد. ب: آزمایشگاه ماشین های الکتریکی 2 آزمایش هایی که در این مقطع ارائه داده می شود بطور خلاصه عبارتند از : 1– آزمایش های مربوط به تعیین راندمان مولدها وموتورهای جریان مستقیم ( DC ) از روش غیر مستقیم، با اندازه گیری تلفات به وجود آمده درماشین ها و شبیه سازی تلفات در حالت کار ماشین تعیین می گردد. 2- آزمایش های مربوط به ماشین های جریان متناوب ( AC ) ،شامل مولدها وموتورهای سنکرون و آسنکرون سه فازه که منتهی به تعیین مشخصه های بی باری ، بارداری ، اتصال کوتاه ، گشتاور ، ضریب بهره و ... می شود . 3- آزمایش تعیین گروه ترانسفورماتور جهت موازی کردن با سایر ترانسفورماتور ها برای افزایش قدرت مراکز توزیع برق وسایر آزمایشهای مربوط به ترانسفورماتورها با استفاده ازدستگاه های اندازه گیری انجام می شود . 4- آزمایش تعیین منحنی BH با اندازه گیری پارامترهای فیزیکی ترانسفورماتور و محاسبه چگالی شار وضریب نفوذ پذیری هسته ونیز محاسبه 12Bmax'> انجام می گیرد. فهرست تجهیزات آزمایشگاه : نام دستگاه تعداد ترانسفورماتور سه فاز 2 ترانسفورماتور تک فاز 2 ست ماشین کمپوند و ست ماشین تحریک مستقل 1 ست ماشین شنت و ست ماشین سری 1 ست ماشین آسنکرون و ست ماشین سنکرون 1
|

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ -
آزمایشگاه ها
نام آزمایشگاه : آزمایشگاه الکترونیک 1نوع آزمایشگاه : آموزشیظرفیت آزمایشگاه: 6 گروه دو نفرهمسئول آزمایشگاه: خانم مهندس حبیبیشماره تماس آزمایشگاه: 2659 نام آزمایشگاه : آزمایشگاه مدارهای الکتریکی نام مسئول آزمایشگاه : دکتر توتونچیان شماره تماس آزمایشگاه : 5741 شرح مختصر آزمایشگاه : در این آزمایشگاها مبانی مهندسی مدارهای الکتریکی I و II طی آزمایشهای مختلفی، مورد تحلیل و بررسی قرار میگیرد. آزمایش های قابل انجام : 1- آشنایی با اجزاء مدار و قوانین حاکم بر آنها آشنایی با اجزاء مدار همچون مقاومت، سلف و خازن بررسی قانون ولتاژ بررسی قانون جریان کیرشهف بررسی قانون تقسیم ولتاژ و جریان 2- بررسی مدار معادل تونن و نورتن آشنایی با مدار های معادل تونن و نورتن بررسی قضیه انتقال حداکثر توان بررسی قضیه تطبیق امپدانس 3- مشاهده عملکرد سلف و خازن در موقعیت های مختلف مشاهده عملکرد سلف و خازن در جریان مستقیم مشاهده عملکرد سلف و خازن در جریان متناوب با فرکانس های مختلف آشنایی با مدار معادل سلف و خازن 4- آشنایی با مدارات مرتبه اول مشاهده ثابت زمانی مدار بررسی عوامل موثر در تعیین ثابت زمانی بررسی پاسخ پله و پالس مدار مشاهده نحوه تغییر پاسخ پله با توجه به Rise Time در RC موازی و سری 5- آشنایی با مدارات مرتبه اول بررسی پاسخ فرکانسی مدار مرتبه اول آشنایی با عملکرد مدارات مشتق گیر و عوامل موثر در آنها آشنایی با عملکرد مدارات انتگرال گیر و عوامل موثر در آنها 6- آشنایی با مدارات مرتبه دوم تحلیل حالت گذرای مدار مرتبه دوم بررسی پاسخ پله مدار RLC سری و موازی مشاهده حالت میرایی مشاهده حالت نوسانی مشاهده حالت زیر میرایی 7- آشنایی با مدارات مرتبه دوم عملکرد مدارات مرتبه دوم ( RLC سری ) در فرکانسهای مختلف چگونگی عملکرد مدارات مرتبه دوم ( RLC سری ) به عنوان صافی استخراج محل قطبها از روی پاسخ فرکانسی 8- آشنایی با مدارات مرتبه دوم عملکرد مدارات مرتبه دوم ( RLC موازی ) در فرکانسهای مختلف چگونگی عملکرد مدارات مرتبه دوم ( RLC موازی ) به عنوان صافی استخراج محل قطبها از روی پاسخ فرکانسی 9- بررسی مدارات تطبیق امپدانس آشنایی با تطبیق امپدانس تحیلیل تفاوت قضیه تطبیق امپدانس با قضیه انتقال حداکثر توان استخراج پاسخ فرکانسی مدارات تطبیق امپدانس فهرست تجهیزات آزمایشگاه : نام دستگاه تعداد فانکشن ژنراتور مدل SFG2120 7 مولتی متر دیجیتالی 5/3 رقمی 7 اسلیسکوپ آنالوگ دو کانال 20MHz 7 اسیلوسکوپ دیجیتال دو کانال 20MHz 7 منبع ولتاژ DC دوبل ترکینگ 7 آزمایش های قابل انجام: 1. آشنایی با دستگاه های اندازه گیری2. آشنایی با دیود3. کاربرد یکسو سازی 4. صافی های منبع تغذیه5. استفاده از دیود در مدارهای شکل دهنده و چند برابر کننده ولتاژ6. آشنایی با ترانزیستور7. منحنی نگار8. بررسی ترانزیستور در حالت های فعال ، قطع و اشباع9. تقویت کننده امیتر مشترک10. تقویت کننده کلکتور مشترک و بیس مشترک11. کاربرد زوج دارلینگتون در مدارات12. استفاده از دیود زنر در تثبیت کننده های ولتاژ تجهیزات آزمایشگاه: • اسیلوسکوپ 40M• منبع تغذیع DC ولتاژ پایین• منبع تغذیه DC ولتاژ بالا• سیگنال ژنراتور• کرو تریسر• مولتی متر• بردبرد مراجع پیشنهادی جهت تهیه پیش گزارش:• "طراحی مدارهای عملی الکترونیک"، جروم ای الکسی.• "مبانی الکترونیک "، دکتر سید علی میر عشقی.• "تحلیل و طراحی مدارهای الکترونیک"، مهندس تقی شفیعی.• "مبانی فیزیک ومدار الکترونیک"، دکتر روئین تن.
|
|
|
|
|
|
|
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ -
مقالات
مقالات
|
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ -
مقالات
مقالات
|
|
|
سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ -
دکتر دشتی
1 معرفی 2 سوابق تحصیلی 3 زمینه های مطالعاتی 4 مقالات 4-1 مجلات علمی و پژوهشی 4-2 کنفرانسهای خارجی 4-3 کنفرانسهای داخلی 4-4 مقالات ارسال شده و تحت داوری 5 تالیف کتب 6 فعالیتهای پژوهشی و مطالعاتی 7 فعالیتهای آموزشی نام خانوادگی : دشتیشماره تماس: 0912351097 ایمیل: rezadashti83@yahoo.com
|
سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ -
دکتردشتی
7 1. معرفی 2. سوابق تحصیلی 3. زمینه های مطالعاتی 4. مقالات 4-1 مجلات علمی و پژوهشی 4-2 کنفرانسهای خارجی 4-3 کنفرانسهای داخلی 4-4 مقالات ارسال شده و تحت داوری5. تالیف کتب 6. فعالیتهای پژوهشی و مطالعاتی 7. فعالیتهای آموزشی
|
|
|
|
|
یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ -
دانشجویان نخبه برق
اسامی دانشجویان ممتاز رشته برق سال 91-90 در مقطع کارشناسی ارشد
|
یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ -
دانشجویان نخبه برق
اسامی دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی رشته برق سال 91-90
|