1- هدف کمیته بهره گیری از خرد جمعی و ارتقاء کیفیت کارشناسی امور مرتبط با پروژه های عمرانی دفتر و تصمیم سازی برای مدیر دفتر طرحهای عمرانی در راستای تحقق اثر بخش تر ماموریت دفتر طرحهای عمرانی دانشگاه. 2- مسئولیتها 2-1) رئیس کمیته: مسئولیت اداره جلسات جهت حصول نتیجه لازم؛ پیگیری و پرسش از نحوه انجام تصمیمهای جلسات، ارائه گزارش نتایج جلسات در دوره های دو ماهه و ارائه گزارشهای موردی به مدیریت دفتر طرحهای عمرانی دانشگاه. 2-2) نائب رئیس جلسه: انجام تمامی موارد وظایف رئیس جلسه در غیاب ایشان. 2-3) دبیر جلسه: تنظیم صورت جلسه، قرائت و تصمیمات جلسات قبل، قرائت دستور جلسات کمیته، کمک به رئیس جلسه برای مدیریت زمان جلسات کمیته و همچنین تدوین گزارش های کمیته. 2-4) مسئول هماهنگی و پیگیری: هماهنگی زمان جلسات قبل از موعد برگزاری آنها، پیگیری انجام تصمیمات جلسات از تمامی مبادی ذیربط، ارائه گزارش از نتیجه پیگیری تصمیم های کمیته به جلسه، مسوول اسناد و مصوبات کمیته. 2-5) اعضاء کمیته: اظهار نظر کارشناسی و مستدل و مستند در مورد موضوعات مطروحه در جلسات، ارئه نظر و رای قطعی خویش به جلسه در هر موضوع به شور گذاشته شده، انجام به موقع و با کیفیت تصمیم های محوله از جانب کمیته. 3- چگونگی تنظیم دستور جلسات کمیته موضوعات در هر یک از موارد زیر می تواند وارد دستور جلسه کمیته فنی شود 3-1) از طریق دستور کتبی مدیر دفتر طرحهای عمرانی یا به واسطه صورتجلسه امضاء شده توسط ایشان. 3-2) از طریق درخواست کتبی هر کارشناس دفتر طرح های عمرانی. - این دستورات از طریق مسئول هماهنگی و پیگیری جمع آوری و قبل از جلسه به دبیر کمیته ارائه می شوند. - دبیر جلسه و رئیس جلسه دستورات جلسات را به ترتیب اهمیت مرتب نموده؛ ولی هیچ دستور جلسه ای که به جلسه ورود نموده است؛ نمی تواند حذف شود. 4- برگزاری جلسات کمیته فنی و رای گیری موضوعات مطروحه در کمیته فنی 4-1) جلسات کمیته فنی با حضور نصف به اضافه یک از کارشناسان اعضای اصلی یا نصف تعداد کارشناسان اعضای اصلی به اضافه اعضای علی البدل رسمیت داشته و قابل تشکیل می باشد. (حداقل 5 نفر) 4-2) همه کارشناسان حاضر در جلسه کمیته فنی باید نظر و رای کارشناسی خود را در مورد موضوعات مطروحه، بیان نموده و مستقل از دیگر نظرات دلایل اظهار نظر خویش را به روشنی بیان نمایند و همواره نتیجه تصمیم کمیته، رای اکثریت کارشناسان حاضر در کمیته فنی می باشد. 5- ثبت و ضبط های کمیته فنی: موارد زیر در بایگانی کمیته فنی دفتر طرحهای عمرانی ثبت و ضبط می شوند. 5-1) دستور جلسات کمیته فنی 5-2) نظرات و آراء هر یک از کارشناسان در هر موضوع مطروحه 5-3) تصمیمهای جلسات کمیته فنی 5-4) گزارش نتایج پیگیری تصمیم های جلسات کمیته فنی 5-5) حضور و غیاب اعضاء کمیته فنی 5-6) گزارش های کارشناسی اعضای جلسات کمیته فنی. 5-7) گزارشهای دوره ای و موردی رئیس جلسات کمیته فنی به مدیر دفتر. 6- نحوه اجرایی شدن تصمیمات کمیته 6-1) تصمیمات کمیته در صورتیکه ارجاع کار کارشناسی به اعضای کمیته یا کارشناسان دفتر طرحهای عمرانی باشد با امضای صورتجلسه مربوطه توسط اعضای حاضر کمیته قابلیت و الزام اجرایی دارد. 6-2) تمامی تصمیم های کمیته خارج از شمول بند (7-1) در صورت تائید مدیر دفتر طرحهای عمرانی قابلیت اجرا خواهد داشت. 7- اعضای علی البدل و کارشناسان غیر عضو کمیته فنی 7-1) هر یک از کارشناسان دفتر چه عضو و چه غیر عضو می توانند در جلسات کمیته شرکت نمایند ولی باید نظم و شئونات کمیته را رعایت نمایند؛ این افراد به تشخیص رئیس کمیته می توانند اظهار نظر نمایند. 7-2) اعضای علی البدل در صورتیکه حد نصاب کمیته با اعضای اصلی محقق نشده باشد؛ دارای حق رای می باشند. 7-3) هر یک از کارشناسان پروژه ها در صورتی که موضوع مربوط به پروژه محوله به آنها در کمیته مطرح شود؛ به تشخیص رئیس کمیته می توانند در کمیته حضور یافته و حق رای داشته باشند. 8- شرایط ویرایش و بازنگری در این آیین نامه در صورت به وجود آمدن نیازمندی های جدید و محرز شدن نواقص در اجرای هر یک از مفاد این بخشنامه به تشخیص اکثریت اعضای کمیته فنی و پیشنهاد شرایط جایگزین یا تغییرات، بازنگری در آیین نامه در کمیته فنی تصمیم گیری می شود. |