فرایند استفاده از فرصت کوتاه مدت تحقیقاتی دانشجویان دکترا
فایل شیوه نامه (لطفاً به دقت مطالعه شود)
فایل جدول مقرری ماهیانه کشورها
۱- اعلام سهمیهی دانشگاه توسط سازمان امور دانشجویان (معمولاً اواخر اردیبهشت هر سال)
۲- اعلام سهمیه به دانشکدهها (توزیع سهمیه براساس تعداد دانشجویان دکتری ورودی هر سال تحصیلی خواهد بود)
۳- تحویل مدارک زیر به دانشکده:
-
فرم درخواست فارسی (فرم ۱۰۱)
-
فرم مشخصات انگلیسی (فرم ۱۰۲): جدول ذیل این فرم (مربوط به مقاطع تحصیلی قبلی) فقط در صورتی پر شود که دانشجو متقاضی ریز نمره تأیید شده است (متقاضیان فرصت کوتاه مدت داخل، نیازی به تکمیل این فرم ندارند).
-
پرینت نامهی پذیرش از دانشگاه یا مؤسسهی محل تحقیق با آرم مؤسسه یا دانشگاه برای فرصت خارج از کشور یا نامه موافقت معاونت پژوهشی محل فرصت برای فرصت داخل (دو نسخه)
-
تصویر کارت ملی (دو نسخه)
-
تصویر صفحه اول گذرنامه (دو نسخه)
-
نمره زبان به روز (تا زمان عزیمت نباید دو سال از تاریخ آزمون زبان گذشته باشد)
-
تصویر حکم بورس (برای دانشجویان بورسیهی وزات علوم، تحقیقات و فناوری) (دو نسخه)
-
تصویر صورتجلسهی شورای آموزشی- پژوهشی دانشکده مبنی بر موافقت با فرصت کوتاه مدت تحقیقاتی دانشجو
۴- ارسال مدارک از دانشکده به تحصیلات تکمیلی دانشگاه همراه نامهای که اولویت استفادهی دانشجو از سهمیه در آن قید شده باشد (برای فرصت داخل نیازی به این نامه نیست).
۵- تحویل سند رسمی تعهد تنظیم شده در دفترخانه اسناد رسمی به همراه یک نسخه کپی، به صورت تایپ شده و با قید مبلغ تعهد به شرح زیر:
-
برای دانشجویان روزانه مبلغ بیست میلیون تومان
-
برای دانشجویان بورسیه مبلغ چهل میلیون تومان
-
در صورتی که دانشجو متقاضی ریز نمرهی تأییدشده باشد، برای هر مقطع ده میلیون تومان به مبلغ تعهد افزوده میشود که حتماً باید کل مبلغ در بند اول تعهد نامه و مبالغ تعهد جهت دریافت ریز نمره مجدداً در بند ۶ تعهدنامه قید شود.
-
برای متقاضیان فرصت داخل مبلغ پانزده میلیون تومان
فایل نحوه تکمیل فرم وثیقه
فایل شرایط ضامنین
تذکر: سند تعهد صرفاَ پس از بازگشت از فرصت کوتاه مدت تحقیقاتی و تسویه حساب با سازمان امور دانشجویان و انجام خدمت به میزان دو برابر مدت فرصت تحقیقاتی، آزاد خواهد شد.
فایل تعهد کارمندی
توجه: در صورتی که دانشجو پس از ارسال مدارک به هر دلیلی موفق به استفاده از فرصت کوتاه مدت تحقیقاتی نشود، باید انصراف خود را به تحصیلات تکمیلی دانشگاه اعلام نماید تا پس از تأیید سازمان، مراحل لغو سند تعهد انجام شود.
۶- ارائه فرم تسویه حساب با امور دانشجویان
فرم تسویه با امور دانشجویان
۷- ثبت نام دانشجو در سامانه سجاد به نشانی: https://portal.saorg.ir و دریافت نام کاربری و رمز عبور
تذکر: دانشجویان محترم لطفا با مرورگر Google Chrome وارد سامانه شوند و راهنمای کاربری سامانه را به دقت مطالعه فرمایند.
۸- ثبت درخواست فرصت کوتاه مدت تحقیقاتی توسط دانشجو در سامانه سجاد (برای ثبت درخواست، لازم است مدارک اسکن و بارگذاری شود).
۹- ارسال مدارک به سازمان امور دانشجویان
۱۰- ارسال نامهی حمایت مالی دانشجو از سازمان امور دانشجویان به دانشگاه
۱۱- تحویل نامهی حمایت مالی به دانشجو جهت اقدام برای دریافت ویزا
تذکر مهم: چنانچه به هر دلیلی دانشجو موفق به استفاده از فرصت کوتاه مدت تحقیقاتی نشود، برای تسویه حساب حتما باید نامه حمایت مالی را به همراه نامه انصراف (با ذکر دلیل انصراف) عودت دهد.
۱۲- ارائهی تصویر گذرنامه، ویزا، بلیت، فرم تکمیلشدهی شماره ۱۰۳ و شماره حساب بانک تجارت به تحصیلات تکمیلی دانشگاه (دو سری) و بارگذاری مدارک مذکور در سامانه سجاد.
فرم ۱۰۳
۱۳- ارسال مدارک بند ۱۲ به سازمان امور دانشجویان
۱۴- مراجعهی دانشجو به سازمان امور دانشجویان و دریافت نامههای معرفی به بانک جهت دریافت کمک هزینه
مراحل انجام تسویه حساب پس از بازگشت از فرصت کوتاه مدت تحقیقاتی
تحویل مدارک ذیل به تحصیلات تکمیلی دانشگاه و بارگذاری در سامانه سجاد:
فرم گزارش
تذکر مهم:
|