[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره مرکز مشاوره::
مشاوران::
دفتر ارتباط خانواده و دانشگاه::
آرشیو اخبار مرکز مشاوره::
بروشورهای علمی::
بخش ویژه اساتید::
ارتباط با ما::
::
اساسنامه کانون همیاران
..
مدیریت های حوزه دانشجویی

امور دانشجویان

امور خوابگاه ها

اداره رفاه و خدمات دانشجویی

اداره بهداشت و درمان
کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه  

..
نظرسنجی مرکز مشاوره

AWT IMAGE

..
کتاب مهارتهای زندگی
AWT IMAGE
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
نظر خود را در مورد سایت اعلام نمایید
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
   
..
:: گزارش کارگاه مهارتهای ارتباطی در دوران پساکرونا ::
 | تاریخ ارسال: 1401/6/16 | 
گزارش کارگاه مهارتهای ارتباطی با نگاه به سبک زندگی دانشجویان در پسا کرونا در روز دوشنبه مورخ ۱۴/۶/۱۴۰۱ از ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۵:۳۰ ویژه اساتید و کارکنان دانشگاه در آمفی تئاتر شهید بهرامی بصورت حضوری برگزار گردید.
این کارگاه با تلاوتی چند از آیات قرآن مجید آغاز گردید. ابتدا جناب آقای دکتر شیرزادی جاوید مدیر محترم مرکز مشاوره دانشگاه، ضمن  خیر مقدم به اساتید و کارکنان محترم هدف از برگزاری کارگاه را توضیح دادند. سپس جناب آقای دکتر شفیعا عضو محترم هیات علمی دانشکده صنایع از تجارب ارزنده خود در خصوص مهارتهای ارتباطی با دانشجویان در طی سالهای خدمت خود توضیحاتی ارائه کردند.
سپس جناب آقای دکتر وجدانی همت مدیر محترم مرکز مشاوره دانشگاه علامه،  بعنوان مدرس در خصوص مهارتهای ارتباطی با نگاه به سبک زندگی دانشجویان در پسا کرونا  مطالبی را به سمع و نظر شرکت کنندگان ارائه دادند. ایشان اشاره داشتند اساتید کارمندان و دانشجویان در واقع در محیط دانشگاه زندگی میکنند و اینکه ما دانشگاهیان بتوانیم مهارت زندگی کردن در دانشگاه را بلد باشیم گام مهمی برداشتیم و اینکه ما باید احساس تعلق خاطرنسبت به دانشگاه و مجموعه آن داشته باشیم. ما با بحران کرونا در سطح جهانی مواجه شدیم و برخی معتقدند که همانطور که دنیا بعد جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم به دو قسمت تقسیم شد، دنیای امروزی بعد کرونا نیز به دو بخش جهان قبل کرونا و بعد کرونا تبدیل شد. اگر ما دانشجویان قبل کرونا را با دانشجویان بعد کرونا مقایسه کنیم کاملا متفاوت هستند. ما در حال حاضر  با چهار محور مواجه هستیم . اولین محور باورهای مربوط به سلامت است. دومین محور مهارت های خود رهبری است .مهارت سوم ایجاد روابط سالم است. و محور چهارم داشتن مرزهای شفاف و انعطاف پذیر در روابط بین فردی است. در حال حاضر که قرار است دانشگاهها حضوری شود ما در مهر ماه با چه دانشجویانی مواجه هستیم؟ پژوهش های جامعه دانشجویی نشان می دهد که ۴۰ تا ۸۰ درصد دانشجویان علایم اضطرابی شدید رو تجربه کردند. درصد زیادی از دانشجویان استرس های بسیار شدیدی را تجربه کردند. و این دانشجویان اگر خودشان کرونا گرفتند ویا اطرافیان آنها کرونا گرفتند  افرادی که مرگ کرونا را تجربه کردند میزان استرس های آنها چند برابر شده است.
.مساله دوم هر چقدر سن افراد پایین تر باشند و افراد اشتغال نداشته باشند میزان استرس اونها بالاتره و بیش از ۳۰ درصد دانشجویان اختلال  استرس پس از سانحه را تجربه کردند و تحقیقات نشان داده افرادی که در دوره قبل کرونا اختلال روانشناختی داشتند دردوره کرونا اختلال روانی شان بیشتریا چند برابر شده است. و نکته مهم دیگری که در کارگاه به آن اشاره شد این است که اساتید محترم و کارکنان دانشگاه باید نسبت به علائم و رفتارهای دانشجو حساس باشند و بالاخص هر مورد غیر طبیعی را به  مدیر مرکز مشاوره منتقل کنند.  و نکته آخر اینکه  دانشجویان ورودی جدید چون از دوره دبیرستان به دانشگاه انتقال پیدا کردند در واقع از دوره نوجوانی به دوره جوانی راه پیدا کردند باید این گذار از لحاظ روانی نیز صورت بگیرد و ما باید دانشجویان را درک کنیم. و کلام آخر اینکه اجازه بدهیم دوره گذاراز نوجوانی به جوانی با آرامش بیشتری طی شود.
 

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه علم و صنعت است و هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت با ذکر منبع بلا مانع است.
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4665