دفاعیه آقای احمد عابسی

 | تاریخ ارسال: 1400/4/21 | 
چکیده
با افزایش تغییرات آب‌وهوایی، تعداد و شدت رویداد های مرتبط با شرایط آب‌وهوایی بیش تر شده است. این رویداد ها باعث ایجاد خسارت های بسیاری به شبکه قدرت شده است. ازاین‌رو نیاز است برنامه‌ریزی و بهره برداری شبکه توزیع به گونه ای صورت گیرد که در برابر این اختلالات استوار باشد. تاب‌آوری به‌عنوان مفهوم نوینی در ارتباط با حوادث با احتمال کم و تأثیرپذیری زیاد مطرح‌شده و هدف آن کاهش میزان و مدت اختلال به هنگام مواجهه با حوادث پیش‌بینی‌نشده است. تشکیل ریزشبکه بعد از وقوع حادثه به عنوان یکی از اثرگذارترین راه حل ها بعد از وقوع حادثه مطرح شده است. در این رساله سعی بر آن است که با ارائه مدل جامعی از تشکیل ریزشبکه بعد از وقوع حادثه، حضور عناصری از قبیل خودرو برقی سواری، اتوبوس برقی و خودروهای بنزینی بررسی شود و تأثیر آن ها بر تشکیل ریزشبکه بیان گردد. همچنین مدل یکپارچه‌شده پاسخ قبل و بعد از رویداد به عنوان یک راه حل کارآمد برای رویارویی با حوادثی که قابل پیش بینی هستند، بیان‌شده است. در نتایج به‌دست‌آمده نشان داده شده است که استفاده از خودروی بنزینی به طور قابل‌ملاحظه‌ای می تواند در تزریق توان به شبکه کمک کند و در مواقع خاموشی بلندمدت به مدت چند روز بتواند تأمین انرژی یک خانه را تأمین کند. علاوه براین، نتایج شبیه سازی حاصل از مدل ارائه‌شده در تشکیل ریزشبکه بعد از وقوع حادثه نشان دهنده افزایش میزان بار تأمین شده است. استفاده از منابع تولید پراکنده قابل حرکت در مدل یکپارچه‌شده قبل و بعد از وقوع حادثه باعث افزایش انعطاف پذیری بهره بردار شبکه توزیع در تأمین انرژی و همچنین افزایش ویژگی بازیابی بار می شود.

دفعات مشاهده: 743 بار   |   دفعات چاپ: 137 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر