[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشکده::
معرفی افراد::
امور آموزشی::
امور پژوهشی::
فضاهای تحقیقاتی::
اخبار و رویدادها::
پردیس و مجازی::
آیین نامه ها و فرم ها::
تسهیلات پایگاه::
::
اطلاعات تماس

AWT IMAGE

آدرس: تهران، میدان رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی مکانیک

کدپستی: 13114-16846

صندوق پستی: 163-16765

تلفن:9-77491228

فاکس:77240488

پست الکترونیکی:

meresearch@iust.ac.ir

..
سیستم جامع گلستان

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
سایت دانشکده مکانیک را چگونه ارزیابی می کنید:
عالی
خوب
متوسط
   
..
قطب علمی

AWT IMAGE

قطب علمی مکانیک جامدات تجربی و دینامیک

..
کادمان

AWT IMAGE

کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران

..
:: 96/10/30 دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۰/۳۰ | 
AWT IMAGE

خانم زینب پوربافرانی دانشجوی دکتری جناب آقای دکتر منتظری، روز یکشنبه 96/11/08 از رساله دکتری خود تحت عنوان "استراتژی کنترلی خودروی هیبرید الکتریکی پلاگ-این با بهینه‌یابی سطح شارژ مرجع در شرایط مختلف رانندگی" دفاع خواهد کرد. این جلسه ساعت 8 صبح روز یکشنبه در آمفی تاتر دانشکده مهندسی مکانیک برگزار خواهد شد.

چکیده:

یکی از زمینه‌های چالش برانگیز در خودروهای هیبرید الکتریکی پلاگ-این (PHEV)، طراحی سیستم مدیریت انرژی این خودروها می‌باشد.در سال‌های اخیر، استراتژی‌های کنترلی تطبیقی­ای که بتوانند در شرایط مختلف عملکرد مطلوب خودرو را تضمین کند توجه بسیاری از محققان در حوزه خودروی هیبرید را به خود جلب کرده­اند.
در این رساله، طراحی استراتژی کنترلیخودروی هیبرید الکتریکیپلاگ-این (PHEV) با بهینه­یابی سطح شارژ (SOC) مرجع در شرایط مختلف رانندگی ارائه شده­است.بدین منظور،ابتدا مدل‌سازی و شبیه‌سازی خودرو با استفاده از نمودار مشخصه موتور احتراقی بر مبنای داده‌های تست موتور و همچنین مدل دقیق یک باتری لیتیومی برپایه تست‌های متنوع شارژ و تخلیه، انجام شده است. علاوه‌برآن، برای بررسی تأثیر شرایط ترافیکیو توسعه سیکل­های رانندگی مناسب، داده­های تجربی جمع‌آوری­شده در شرایطواقعی ترافیک شهر تهران مورداستفادهقرار گرفته است. با اعمال روش­های بهینه‌یابی ازجمله برنامه‌ریزی پویا (DP) و اصل کمینه پونتریاگین (PMP)، سطح شارژ مرجع در شرایط مختلف ترافیکی بدست آمده و با استفاده از یک سیستم استنتاج عصبی-فازیتطبیقی (ANFIS)،سطح شارژ بهینه در شرایط ترافیکی تخمین و به­عنوان سطح شارژ شبه‌بهینهمرجعدر استراتژی تطبیقی کمینه مصرف سوخت معادل(A-ECMS) بکارگرفته شده­است. ­
نتایج شبیه‌سازی­ها با استفاده از این استراتژی نشان می­دهد که مصرف سوخت درمقایسه با استراتژی A-ECMS پایه بهبود قابل ملاحظه­ای می‌یابد. علاوه­برآن، با استفاده از روش پیشنهاد شده دراین رساله نیازی به اطلاعات کل سیکل رانندگی نمی‌باشد و تنها با استفاده از مقادیر مسافت کل و سرعت متوسط خودرو، می‌توان شیب سطح شارژ بهینه در شرایط مختلف رانندگی را تخمین زد و لذا این روش قابلیت پیاده‌سازی برخط را دارا می‌باشد.

دفعات مشاهده: 570 بار   |   دفعات چاپ: 21 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کد امنیتی را در کادر بنویسید >
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
School of Mechanical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.179 seconds with 1042 queries by yektaweb 3600