[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
فرآیندهای کاری::
بروشور و کاتالوگ ها::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی::
تسهیلات پایگاه::
اخبار ویژه ورودی های 1403::
آرشیو ماهنامه خبری وزارت علوم::
آرشیو گزارش های تصویری::
تور مجازی::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE
نشریه پیام شماره 90
نشریه پیام شماره89
نشریه پیام شماره ۸۸
نشریه پیام- شماره 87
نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک دانشگاه

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۴۰۷

خبرنامه شماره ۴۰۶

خبرنامه شماره ۴۰۵

خبرنامه شماره ۴۰۴

خبرنامه شماره ۴۰۳

خبرنامه شماره ۴۰۲

خبرنامه شماره ۴۰۱

خبرنامه شماره ۴۰۰

خبرنامه شماره ۳۹۹

خبرنامه شماره ۳۹۸

خبرنامه شماره ۳۹۷

خبرنامه شماره ۳۹۶

خبرنامه شماره ۳۹۵

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی راه آهن ::
 | تاریخ ارسال: 1399/10/20 | 
دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی راه آهن


 
وحید بکائیان (دانشجوی دوره دکتری مهندسی راه آهن- ماشین های ریلی)، ۲۳ دیماه ۱۳۹۹ از رساله دکتری خود با عنوان «تحلیل سه بعدی اندرکنش دینامیکی غیرخطی بدنه و بوژی قطار پرسرعت تحت مودهای نوسانی انعطافی جهت ارتقای راحتی سفر»، به صورت مجازی دفاع می کند.
چکیده این رساله که به راهنمایی دکتر محمدعلی رضوانی انجام شده به شرح زیر است. ضمنا این جلسه دفاعیه ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد.
چکیده:
امروزه تمایل سازندگان ناوگان ریلی بر کاهش هرچه بیشتر وزن بدنه واگن می ‌باشد؛ لذا ضروری است رفتار ارتعاشاتی بدنه تحت مودهای انعطافی مطالعه گردد. این رساله به‌ منظور پوشش کمبود مطالعات قبلی و با هدف مطالعه عمیق تأثیر انعطاف‌ پذیری بدنه واگن بر رفتار ارتعاشاتی آن انجام پذیرفته است. در این راستا درجات آزادی جابه ‌جایی عمودی و طولی و دوران حول محور عرضی طولی برای بدنه و قاب بوژی‌ها و همچنین درجات آزادی جابه ‌جایی عمودی و دوران حول محور طولی برای چرخ ‌محورها به‌عنوان درجات آزادی صلب در نظر گرفته‌ شده است. همچنین جهت شبیه ‌سازی ارتعاشات انعطافی واگن، بدنه به‌عنوان تیر دوسر آزاد اویلر-برنولی تحت خمش و پیچش مدل شده است.
با توجه به رفتار غیرخطی المان میله کششی که منشأ اصلی ایجاد اندرکنش دینامیکی بوژی-بدنه است، از روش خطی سازی معادل جهت حل معادلات دینامیکی غیرخطی با استفاده از نرم ‌افزار متلب در حوزه فرکانس استفاده ‌شده است. مشاهده شد نتایج به ‌دست‌ آمده از حل سیستم غیرخطی در حوزه زمان با نتایج تست میدانی و نیز نتایج حل عددی سیستم غیرخطی در حوزه زمان همخوانی قابل قبولی دارد.
در ادامه تأثیر مودهای انعطافی خمشی و پیچشی بدنه واگن بر شاخص راحتی سفر بررسی شد و نتایج نشان دادند شاخص راحتی سفر انتهای واگن با بدنه انعطاف‌ پذیر ۲۰۸ درصد نسبت به واگن با بدنه صلب تضعیف ‌شده است. سپس تأثیر اندرکنش دینامیکی بدنه- بوژی مطالعه شد و نتایج نشان دادند شاخص راحتی سفر در مرکز بدنه برای سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت با حضور اندرکنش خطی ۷ درصد بهبود یافته و با حضور اندرکنش غیرخطی ۱/۱ درصد تضعیف ‌شده است، از این ‌رو با استفاده از بهینه ‌سازی سختی المان میله کششی، شاخص راحتی سفر در مرکز واگن ۱/۴۱ درصد بهبود یافت. همچنین مطالعه دینامیک مسافران نشان داد ارتعاشات انعطافی خمشی مرکز بدنه زمانی که واگن تکمیل است، ۴/۹۸ درصد کاهش می ‌یابد؛ در نتیجه شاخص راحتی سفر در مرکز بدنه ۶/۳۶ درصد نسبت به واگن خالی بهبود یافت.
در نهایت مدل آزمایشگاهی واگن با مقیاس ۵/۲۴ :۱ ایجاد و پدیده اندرکنش دینامیکی بدنه- بوژی اثبات و تأثیر موقعیت مرکز جرم مسافران بر شتاب عمودی بدنه بررسی گردید.
واژه‌های کلیدی: ارتعاشات غیرخطی و تصادفی، ارتعاشات قطار پرسرعت، شاخص راحتی سفر، ارتعاشات انعطافی بدنه واگن، اندرکنش دینامیکی بدنه-بوژی.
 
دفعات مشاهده: 1989 بار   |   دفعات چاپ: 422 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4665