[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
آموزش::
پژوهش::
فضاهای تحقیقاتی::
معرفی افراد::
رویدادها::
دانشجویان::
آلبوم تصاویر::
گروه‌های دانشجویی::
کانون دانش‌آموختگان و اساتید::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی عمران ؟
عالی
خوب
متوسط
   
..
تماس با ما

تماس با ما

تلفن دفتر: ۷۷۲۴۰۵۶۵ - ۷۷۲۴۰۳۹۹
دورنگار: ۷۷۲۴۰۳۹۸
تلفن مرکزی دانشگاه: ۹-۷۷۴۵۱۵۰۰
آموزش کارشناسی:
۷۳۲۲۸۱۰۳ و ۷۳۲۲۸۱۹۵
آموزش تحصیلات تکمیلی:
۷۳۲۲۷۱۸۶ و ۷۳۲۲۷۱۸۸ و ۷۳۲۲۷۱۸۹ و
۷۳۲۲۷۱۹۰
کد پستی دانشگاه: ۱۳۱۱۴-۱۶۸۴۶
صندوق پستی دانشگاه:
۱۶۳-۱۶۷۶۵
پست الکترونیکی:
mailcivileng.iust.ac.ir

..
تور مجازی دانشگاه

تور مجازی دانشگاه علم و صنعت ایران

..
خوراک RSS

نشانی عناوین مطالب وبگاه

درباره RSS

..
دفتر امور انتقال فناوری و ...
AWT IMAGE
..
مرکز کارآفرینی دانشگاه
AWT IMAGE
..
کانال رسمی دانشکده عمران
..
:: برگزاری دفاعیه دکتری مهندس مهدی مرادمند ::
 | تاریخ ارسال: 1399/11/14 | 
مهندس مهدی مرادمند دانشجوی دوره دکتری این دانشکده گرایش مهندسی سازه، ۱۹ بهمن‌ماه سال ۹۹ از رساله خود تحت عنوان «سازه‌های هوشمند با روش همگام‌سازی و کنترل سازه‌ای» به‌صورت مجازی با راهنمایی دکتر فریدون امینی دفاع نمود.
چکیده این رساله به شرح زیر می‌باشد:
هدف اصلی این مطالعه توسعه یک سازه هوشمند است. سازه مورد نظر قادر به شناسایی محل، نوع و مقدار خسارات در هنگام زلزله بوده و بر این اساس نیروهای کنترلی مورد نیاز برای جبران اثرات ناشی از آسیب‌ها و کنترل پاسخ‌های دینامیکی سازه را تعیین کرده و آن‌ها را با استفاده از تجهیزات کنترل نیمه فعال به سازه اعمال می‌نماید. برای این منظور، الگوریتم یکپارچه پایش سلامت و کنترل ارتعاش برای انجام شناسایی سیستم، تشخیص آسیب و کاهش پاسخ‌های دینامیکی ارائه شده است. برای پایش سلامت سازه و شناسایی آسیب‌های سازه‌ای، روش نوینی بر مبنای تئوری همگام‌سازی توسعه داده شده است. عملکرد روش شناسایی آسیب پیشنهادی در مثال‌های متنوعی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهند که روش شناسایی آسیب پیشنهادی در تمامی الگوهای خرابی در نظر گرفته شده و همچنین تحت اثر تمامی رکوردهای زلزله مورد استفاده برای هر دو سازه برشی خطی مورد بررسی (۳ و ۱۰ طبقه) از دقت و سرعت بالایی در شناسایی نوع، مکان و میزان آسیب‌ها برخوردار می‌باشد. در حالت عدم وجود اطلاعات دقیق از مقادیر اولیه پارامترهای سازه‌ای نیز، این روش قادر به شناسایی پارامترهای سازه در ثانیه‌های ابتدایی رکورد زلزله می‌باشد. برای کنترل سازه نیز با تعریف شاخص خسارت و شاخص نرخ خسارت و بهره‌گیری از کنترل‌گر فازی، میزان نیروهای کنترلی مورد نیاز محاسبه و از طریق ﺗﺠﻬﻴﺰات ﻛﻨﺘﺮل ﻧﻴﻤﻪ ﻓﻌﺎل نصب شده در سازه به آن اعمال می‌گردند. برای الگوریتم یکپارچه پیشنهادی نیز نتایج نشان می‌دهند که در تمامی الگوهای خرابی در نظر گرفته شده و همچنین تحت اثر تمامی رکوردهای زلزله مورد استفاده، از دقت و سرعت بالایی در شناسایی نوع، مکان و میزان آسیب‌ها برخوردار بوده و قادر به کاهش مؤثر پاسخ‌های جابجایی سازه و مقادیر حداکثر پاسخ‌های دینامیکی سازه در هنگام زلزله می‌باشد. از طرفی انرژی مصرفی در الگوریتم یکپارچه پیشنهادی به ویژه از نظر شدت جریان مصرفی به میزان قابل ملاحظه‌ای کمتر از روش‌های متداول کنترل نیمه فعال تنها می‌باشد.
واژه‌های کلیدی: پایش سلامت سازه، شناسایی لحظه‌ای آسیب، کنترل نیمه فعال، روش همگام‌سازی، سازه هوشمند
رایانامه جهت ارتباط با دانشجوی فوق: mahdimoradmandyahoo.com
دفعات مشاهده: 4004 بار   |   دفعات چاپ: 139 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 59 queries by YEKTAWEB 4331