[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
آموزش::
پژوهش::
فضاهای تحقیقاتی::
معرفی افراد::
رویدادها::
دانشجویان::
آلبوم تصاویر::
گروه‌های دانشجویی::
کانون دانش‌آموختگان و اساتید::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی عمران ؟
عالی
خوب
متوسط
   
..
تماس با ما

تماس با ما

تلفن دفتر: ۷۷۲۴۰۵۶۵ - ۷۷۲۴۰۳۹۹
دورنگار: ۷۷۲۴۰۳۹۸
تلفن مرکزی دانشگاه: ۹-۷۷۴۵۱۵۰۰
آموزش کارشناسی:
۷۳۲۲۸۱۰۳ و ۷۳۲۲۸۱۹۵
آموزش تحصیلات تکمیلی:
۷۳۲۲۷۱۸۶ و ۷۳۲۲۷۱۸۸ و ۷۳۲۲۷۱۸۹ و
۷۳۲۲۷۱۹۰
کد پستی دانشگاه: ۱۳۱۱۴-۱۶۸۴۶
صندوق پستی دانشگاه:
۱۶۳-۱۶۷۶۵
پست الکترونیکی:
mailcivileng.iust.ac.ir

..
تور مجازی دانشگاه

تور مجازی دانشگاه علم و صنعت ایران

..
خوراک RSS

نشانی عناوین مطالب وبگاه

درباره RSS

..
دفتر امور انتقال فناوری و ...
AWT IMAGE
..
مرکز کارآفرینی دانشگاه
AWT IMAGE
..
:: برگزاری دفاعیه دکتری مهندس علی منیری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۷/۱۰ | 
مهندس علی منیری دانشجوی دوره دکتری این دانشکده گرایش راه و ترابری، 15 مهرماه سال 98 از رساله خود تحت عنوان «ارائه مدل پیش‌بینی مقاومت مخلوط‌های بازیافتی در برابر ترک‌‌خوردگی با درصدهای مختلف الیاف و تراشه آسفالت» در ساختمان شماره 2 دانشکده - کلاس G4 با راهنمایی دکتر حسن زیاری دفاع نمود.
چکیده این رساله به شرح زیر می‌باشد:
امروزه با توجه به کمبود منابع انرژی، نقش اقتصادی و زیست‌محیطی استفاده مجدد از خرده مصالح بازیافتی آسفالت بر کسی پوشیده نیست. استفاده از تراشه‌های آسفالت بازیافتی از دیرباز در دستور کار پژوهشگران و فعالین زمینه روسازی راه قرار داشته است. با این وجود استفاده از درصدهای بالا تراشه آسفالت موجب کاهش مقاومت ترک خوردگی این مخلوط‌ها خواهد شد. مسلح کردن آسفالت‌های بازیافتی با الیاف برای جبران این نقیصه راهکار مناسبی به نظر می‌رسد. لذا در این مطالعه سعی بر این بوده است که با استفاده از الیاف‌های ترکیبی مقاومت ترک‌خوردگی آسفالت‌های بازیافتی بهبود داده شود. برای این کار آسفالت‌های بازیافتی حاوی 25، 50، 75 و 100 درصد تراشه آسفالت یک بار با 0.06، 0.12 و 0.18 درصد الیاف ترکیبی پلی‌الفین- شیشه و یک بار با 0.025، 0.05 و 0.075 درصد الیاف پلی الفین-آرامید ساخته شد و در سه دمای 15-، 0 و 15 درجه سانتی‌گراد مورد آزمایش شکست قرار گرفت. پارامتر انرژی شکست تا لحظه بار بیشینه به عنوان معیار مقاومت ترک خوردگی تا لحظه شکست پارامتر انرژی شکست پس از بار بیشینه به عنوان معیار مقاومت در برابر گسترش ترک مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج حاکی از آن بود که در دما‌های منفی مشکلی از بابت مقاومت ترک خوردگی مخلوط‌های بازیافتی وجود ندارد. در دماهای میانی و مثبت استفاده از تراشه آسفالت تا حد زیادی موجب کاهش مقاومت ترک‌خوردگی مخلوط‌های بازیافتی می‌شود. مقاومت در برابر شروع ترک به صورت کامل با استفاده از الیاف‌های ترکیبی قابل جبران است. مقاومت در برابر گسترش ترک نیز در دماهای 0 و 15 درجه سانتیگراد با استفاده از بیش از 25 درصد تراشه آسفالت افت شدیدی می‌کند که استفاده از الیاف ها و علی‌الخصوص الیاف پلی الفین-آرامید تا میزان 50 درصد از مقاومت کاسته شده را جبران می‌کند. پارامتر‌های انرژی شکست تا لحظه بار بیشینه و انرژی شکست کل برای هر دو نوع مخلوط حاوی درصدهای مختلف تراشه آسفالت به‌خوبی توسط مدل‌های رگرسیون، شبکه عصبی مصنوعی و مدل ANFIS قابل پیش‌بینی هستند.
کلمات کلیدی: آسفالت بازیافتی، تراشه آسفالت، آسفالت مسلح شده با الیاف، مکانیک شکست، مدل ANN

رایانامه جهت ارتباط با دانشجوی فوق: ali_moniricivileng.iust.ac.ir
دفعات مشاهده: 1068 بار   |   دفعات چاپ: 102 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
Persian site map - English site map - Created in 0.23 seconds with 59 queries by YEKTAWEB 4061