[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
آموزش::
پژوهش::
فضاهای تحقیقاتی::
معرفی افراد::
رویدادها::
دانشجویان::
آلبوم تصاویر::
گروه‌های دانشجویی::
کانون دانش‌آموختگان و اساتید::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی عمران ؟
عالی
خوب
متوسط
   
..
تماس با ما

تماس با ما

تلفن دفتر: ۷۷۲۴۰۵۶۵ - ۷۷۲۴۰۳۹۹
دورنگار: ۷۷۲۴۰۳۹۸
تلفن مرکزی دانشگاه: ۹-۷۷۴۵۱۵۰۰
آموزش کارشناسی:
۷۳۲۲۸۱۰۳ و ۷۳۲۲۸۱۹۵
آموزش تحصیلات تکمیلی:
۷۳۲۲۷۱۸۶ و ۷۳۲۲۷۱۸۸ و ۷۳۲۲۷۱۸۹ و
۷۳۲۲۷۱۹۰
کد پستی دانشگاه: ۱۳۱۱۴-۱۶۸۴۶
صندوق پستی دانشگاه:
۱۶۳-۱۶۷۶۵
پست الکترونیکی:
mailcivileng.iust.ac.ir

..
تور مجازی دانشگاه

تور مجازی دانشگاه علم و صنعت ایران

..
خوراک RSS

نشانی عناوین مطالب وبگاه

درباره RSS

..
دفتر امور انتقال فناوری و ...
AWT IMAGE
..
مرکز کارآفرینی دانشگاه
AWT IMAGE
..
:: برگزاری دفاعیه دکتری مهندس محمد محمدی ده چشمه ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۶/۴ | 
مهندس محمد محمدی ده چشمه دانشجوی دوره دکتری این دانشکده گرایش سازه، 5 شهریورماه سال 98 از رساله خود تحت عنوان «توسعه روش‌های شناسایی آسیب مبتنی بر اطلاعات مودال بر اساس مطالعه آزمایشگاهی» در محل سالن کنفرانس دکتر عباس‌نیا با راهنمایی دکتر غلامرضا قدرتی امیری دفاع نمود.
چکیده این رساله به شرح زیر می‌باشد:
امروزه شناسایی به موقع آسیب در سازه ها در جلوگیری از صدمات محتمل در آینده و بهبود عملکرد در جهت افزایش امنیت ساکنین و عمر مفید سازه، نقش بسیار مهم و قابل توجهی دارد. در طی سال های اخیر برای رسیدن به این هدف، تلاش های بسیار زیادی به منظور ارائه روش های متنوع و کارآمد در این زمینه انجام شده است. در بین روش های ارائه شده، روش های به روز رسانی مدل مبتنی بر پارامتر های مودال به دلیل کارآیی مناسب، سهم بسیار زیادی از مطالعات را به خود اختصاص داده اند. در بیشتر روش های ارائه شده شناسایی آسیب، اساس کار بر مقایسه سازه و پارامتر های مودال مربوط به آن، قبل و بعد از آسیب استوار است. نداشتن اطلاعات دقیق اولیه سازه، اطلاعات محدود مودال سازه و وجود خطا در اطلاعات  اندازه گیری شده از جمله محدودیت هایی است که در این روش ها وجود دارد. لذا بر این اساس در تمامی روش های ارائه شده در نظر گرفتن محدودیت های ذکر شده امری ضروری و غیر قابل اجتناب است.
در این مطالعه­ چهار روش برای شناسایی آسیب موجود در سازه ها پیشنهاد شده است. در هر کدام از روش های پیشنهادی، یک تابع هدف مبتنی بر پارامتر های مودال تعریف شده است. شبه انرژی کرنشی مودال، شکل مودی، جابجایی استاتیکی و ماتریس نرمی تعمیم یافته به عنوان پارامتر های مودال در توابع هدف پیشنهادی مورد استفاده قرار گرفته اند. برای بهینه سازی توابع هدف پیشنهادی از چهار الگوریتم بهینه یابی فراابتکاری شعله و پروانه، ملخ، نهنگ و دسته­ی پروانه ها استفاده شده است.برای ارزیابی عملکرد توابع هدف پیشنهادی محدودیت های اطلاعات مودال و اعمال نوفه بر روی پارامتر های مودال بدست آمده جهت شبیه سازی شرایط واقعی ارتعاش سازه، در نظر گرفته شده است.
عملکرد توابع هدف پیشنهادی به همراه الگوریتم های بهینه یابی ارائه شده بر روی ده مثال عددی شامل انواع خرپاهای دوبعدی و سه بعدی، قاب های خمشی دوبعدی و قاب های برشی مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین در شرایط آزمایشگاهی یک قاب برشی 6 طبقه ساخته شد و عملکرد توابع هدف پیشنهادی نیز بر روی این مثال آزمایشگاهی مورد برررسی قرار گرفت. تمامی نتایج بدست آمده در روش های مختلف تشخیص میزان و شدت آسیب در مثال های عددی و آزمایشگاهی، خطایی کمتر از 2/5 درصد را نشان می دهند. نتایج بدست آمده در این مطالعه حاکی از عملکرد دقیق توابع هدف پیشنهادی و همگرایی مناسب الگوریتم های بهیه یابی  ارائه شده در شناسایی محل و میزان آسیب است.
واژه‌های کلیدی: شناسایی آسیب، روش های به‌روزرسانی مدل، الگوریتم­های بهینه یابی فرا ابتکاری، اطلاعات محدود مودال
رایانامه جهت ارتباط با دانشجوی فوق: mohamadi_dehcheshmeh [AT] civileng.iust.ac.ir
دفعات مشاهده: 1579 بار   |   دفعات چاپ: 119 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
Persian site map - English site map - Created in 6.28 seconds with 59 queries by YEKTAWEB 4061