[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
آموزش::
پژوهش::
فضاهای تحقیقاتی::
معرفی افراد::
رویدادها::
دانشجویان::
آلبوم تصاویر::
گروه‌های دانشجویی::
کانون دانش‌آموختگان و اساتید::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی عمران ؟
عالی
خوب
متوسط
   
..
تماس با ما

تماس با ما

تلفن دفتر: ۷۷۲۴۰۵۶۵ - ۷۷۲۴۰۳۹۹
دورنگار: ۷۷۲۴۰۳۹۸
تلفن مرکزی دانشگاه: ۹-۷۷۴۵۱۵۰۰
آموزش کارشناسی:
۷۳۲۲۸۱۰۳ و ۷۳۲۲۸۱۹۵
آموزش تحصیلات تکمیلی:
۷۳۲۲۷۱۸۶ و ۷۳۲۲۷۱۸۸ و ۷۳۲۲۷۱۸۹ و
۷۳۲۲۷۱۹۰
کد پستی دانشگاه: ۱۳۱۱۴-۱۶۸۴۶
صندوق پستی دانشگاه:
۱۶۳-۱۶۷۶۵
پست الکترونیکی:
mailcivileng.iust.ac.ir

..
تور مجازی دانشگاه

تور مجازی دانشگاه علم و صنعت ایران

..
خوراک RSS

نشانی عناوین مطالب وبگاه

درباره RSS

..
دفتر امور انتقال فناوری و ...
AWT IMAGE
..
مرکز کارآفرینی دانشگاه
AWT IMAGE
..
:: برگزاری دفاعیه دکتری مهندس امیر آقاسی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۴/۱۶ | 
مهندس امیر آقاسی دانشجوی دوره دکتری این دانشکده گرایش راه و ترابری (پردیس)، 16 تیر‌ماه سال 98 از رساله خود تحت عنوان «مدل ریاضی تعیین درصد قیر بهینه بر اساس دانه‌بندی مصالح سنگدانه‌ای بتن آسفالتی داغ» در محل کلاس شماره G4 ساختمان شماره 2 با راهنمایی دکتر علی منصورخاکی دفاع نمود.
چکیده این رساله به شرح زیر می‌باشد:
طرح اختلاط مخلوطهای آسفالتی مستلزم ساخت نمونه های متعدد آزمایشگاهی با درصد قیرهای متفاوت و انجام محاسبات در آزمایشگاه است. نتایج بدست آمده آزمایشگاهی با توجه به تغییر در خصوصیات فیزیکی سنگدانه ها در مراحل تولید تا پخش آسفالت  نیاز ساخت نمونه های کنترلی دوره ای را ایجاب می نماید. به جهت کثرت ساخت نمونه های آسفالتی در کارگاههای اجرایی و انجام آزمایشهای متعدد، جایگزینی روشهای رایج امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.
در این مطالعه تلاش شده است تا با ایجاد رابطه میان متغیرهای موثر بر درصد قیر بهینه به روابطی دست یابیم که بتوان با انجام کارهای آزمایشگاهی بسیار کمتر به نتیجه برسیم. برای دسترسی به این روابط فرض کردیم درصد قیر بهینه تابعی از شکل، اندازه و سطح ویژه سنگدانه ها و پارامترهای دیگری است که در روابط بعلت اثر کمتر وارد نشده اند. برای اینکه این فرض را به اثبات برسانیم معادلات لازم را تشکیل دادیم. برای این منظور با تفکیک مصالح سنگی به سه بخش درشت دانه، ریزدانه و فیلر به تعیین اندازه متوسط مصالح سنگی و سطح ویژه آنها پرداخته شده است. با توجه به اینکه جذب قیر مصالح سنگی و همچنین تعیین درصد اختلاط مصالح سنگی با اندازه دانه های مختلف در میزان قیر مورد نیاز مخلوطهای آسفالتی حائز اهمیت است، مقادیر هر یک از این پارامترها برای معادن مختلف با مشخصات سنگدانه های متفاوت در آزمایشگاه تعیین شده است.
در نهایت با تعیین مقادیر عددی هر یک از پارامترهای مذکور و ساخت مدلهای آماری حاصل از رگرسیون در نرم افزار spss  به معادلات خطی دست یافتیم که درصد قیر بهینه را به صورت تابعی از اندازه متوسط مصالح سنگی، جذب قیر و وزن مخصوص ویژه مخلوط و سطح ویژه مصالح بدست می دهد که در فصل آخر ارائه شده است. این معادلات ارتباط میزان قیر بهینه مخلوطهای آسفالتی را بر اساس خصوصیات مصالح سنگی بیان می کند. بطوریکه با درصد قیر روش مارشال و سوپرپیو برای مصالح بیندر و توپکا، نتایج مشابهی را نشان می دهد.
واژه‌های کلیدی: درصد قیر بهینه- خصوصیات مصالح سنگی- سطح ویژه مصالح سنگی- متوسط اندازه سنگدانه ها.

رایانامه جهت ارتباط با دانشجوی فوق: a_aghasi [AT] cmps2.iust.ac.ir
دفعات مشاهده: 1329 بار   |   دفعات چاپ: 138 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
Persian site map - English site map - Created in 0.21 seconds with 59 queries by YEKTAWEB 4061