[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
هشتمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
آزمایشگاه مرجع ترمز

AWT IMAGE

..
سرویس های صنعتی
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: مسعود انصاری ::

  چکیده

  

  سایش چرخ و ریل همواره یکی از مباحث لاینفک صنعت ریلی بوده است و به علت تاثیر آن در بودجه ، عملکرد ، ... از اهمیت بالایی در این صنعت بر خوردار است. سایش چرخ و ریل در مترو به علت تکرر عبور خط از روی ریل و شتاب گیری و ترمز گیری سریع قطار ، بسیار شدید و قابل توجه می باشد. در این مقاله به بررسی وضعیت سایش چرخ و ریل خط 2 متروی تهران ÷رداخته شده است. در بحث سایش ریل ، پس از جمع آوری اطلاعات مربوط به اندازه گیری های سالهای گذشته ، بانک اطلاعاتی مربوط به ریلهای خط مذکور تشکیل و نمودارهای سایش – طول – زمان مربوط به هر بلاک در مسیر ایستگاه صادقیه تا ایستگاه امام خمینی بصورت مجزا ترسیم گشته است. پس از تحلیل نمودارهای فوق الذکر راهکارهای لازم جهت مدیریت بحث سایش ریل ارایه شده است . در مورد بحث سایش چرخ نیز اطلاعات مربوط به اندازه گیریهای ضخامت فلنج در سالهای گذشته تا زمان انجام پروژه جمع آوری شده و بانک اطلاعاتی مناسبی فراهم گشته است. سپس نمودار ضخامت فلنج – کیلومتراژ کارکرد برای هر چرخ ترسیم گشته است. البته پس از تحلیل نمودارهای ترسیم گشته نرخ سایش هر چرخ ، واگن ، قطار و در مهایت کل مجموعه محاسبه گشته است. لازم به ذکر است که در محاسبه نرخ سایش خطاهای اندازه گیری حذف گردیدهاند. در نهایت راهکارهای نماسب در جهت کاهش نرخ سایش ارایه گردیده است . شایان ذکر است که مطالعات فوق منجر به تهیه نرم افزار تحت عنوان نرم افزار جامع تعمیر و نگهداری چرخ قطار گشته است. این نرم افزار قابلیت تهیه بانک اطلاعاتی برای ناوگان موجود و ناوگان جدید اضافه شونده را داراست و اطلاعات نظیر نرخ سایش هر چرخ ، واگن ، .... کیلومتراژ تراش بعدی برای هر چرخ ، وضعیت سایش مجموعه و ... را بصورت خروجی در آن موجود می باشد علاوه بر آن ، با استفاده از این نرم افزار می توان مانیتورینگ صحیح بر مجموعه چرخهای موجود داشته و از خطاهاغی احتمالی خیلی سریع و حتی دقیقا" پس از اندازه گیری جلوگیری به عمل آورد.

 

دفعات مشاهده: 3667 بار   |   دفعات چاپ: 896 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 104 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.14 seconds with 68 queries by YEKTAWEB 4570