چکیده یکی از پارامترهای مهم در ایمنی ، انتقال قدرت ، ترمز و کشش بین واگنها می باشد به دلیل وجود پاره ای از مشکلات فنی نیروی ترمز در واگنها یکسان نمی باشد . در این پروژه نواقص ترمز قطار را در رفتار ترمزی شبیه سازی کرده و تأثیر آن رفتار را بر واکنش تامپونها در واگنهای استاندارد ارائه شده از سوی مرکز تحقیقات راه آهن اروپا ، ERRI بررسی می کنیم ، در این حالت رفتار تامپون در برابر هر عیب ترمزی خاص مشخص می شود. ترمز یکنواخت یک سری نیروهای طولی در قطار را پدید می آورد. لذا تامپونهای که در بین واگنها قرار گرفته اند. وظیفه انتقال این نیروها را به عهده دارند شناخت این نیروهای انتقال یافته رفتار تامپون را مشخص می کند. همچنین با مشخصات خاص خود ( ضریب سختی و دمپینگ ) می تواند شتاب خاصی را به واگن وارد کند. ماکزیمم این شتاب می تواند پارامتر مهمی از میزان راحتی و کیفیت حمل و نقل باشد. لذا هر چه غیر یکنواختی عمل ترمزگیری بیشتر باشد این نیروها نیز بیشتر خواهند بود و سبب بحرانی تر شدن وضعیت تامپون نیز می شود. |