[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
هشتمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
آزمایشگاه مرجع ترمز

AWT IMAGE

..
سرویس های صنعتی
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: محمد علی آگاه ::

مقدمه:

 هدف از انجام این پروژه طراحی دستگاه تست تامپون می باشد. گام اول: به همین منظور برای اطلاع از موار تست شروع به مطالعه فیشهای اتحادیه بین المللی راه آهنها (UIC) پرداختیم. در این فیشها راه حل انجام این تستها را دستگاه پرس معرفی نموده است. به همین منظور شروع به طراحی دستگاه پرس نمودیم. گام دوم: سه نوع پرس برای انجام این نوع کار وجود دارد. که به همراه شکل نمونه هایی از آنها در زیر آورده شده اند. 1- پرس چهار میل: 2- پرس C: 3- پرس H: در این مجال به دلایل انتخاب نوع 3 یعنی پرس H و عدم گزینش دو پرس دیگر می پردازیم. در ابتدا دلایل رد پرس نوع اول بیان می کنیم. اول، این نوع پرس به علت آنکه تکیه گاهش تنها چهار پیچ ته آن می باشد به همین خاطر برای تحمل بارهای سنگینی مانند آنچه در تست آمده مجبور به استفاده از مهرهای ضخیم برای ایجاد تکیه گاهی مناسب و بلند برای ایجاد اتصالی که قابلیت تحمل نیروی اعمالی از طرف ته جک به آن را داشته باشد. دوم، ار آنجا که عکس العمل نیروی اعمالی توسط جک در وسط صفحه بالا وارد می گردد به همین خاطر مجبور به ضخیم کردن صفحه بالایی هستیم که این مطلب باعث ناپایداری و نازیبایی دستگاه می گردد. و اکنون به بیان دلایل رد نوع دوم می پردازیم. اصلی ترین دلیل برای رد این نوع این مطلب بود که در طراحی چنین پرسی مجبور بودیم ضخامت بسیار زیادی را برای دهنه این نوع پرس در نظر بگیریم که این کار در بین سازندگان این نوع پرس مطلوب نمی آمد. به همین منظور نوع پرس را از نوع سوم یا همان دروازه ای انتخاب نمودیم. لازم به ذکر است این نوع پرس با چنین تناژی در ایران وسایر نقاط جهان وجود دارد. گام سوم: بعد از آنکه نوع و کلیتی از ظاهر فریم پرس را مشخص کردیم به دنبال جکی رفتیم که بتواند بر اساس استاندارد نیرو را با سرعت مناسب اعمال نماید. گام چهارم: باتوجه به ابعاد و اندازه های جک شروع به تحلیل فریم و بدست آوردن اندازهای آن نمودیم. پس از آنکه فریم را طراحی نمودیم وارد بخش هیدرولیکی کار می شویم. گام پنجم: طراحی مدار هیدرولیک و انتخاب اجزای آن از دیگر کارهای بود که انجام دادیم. گام ششم: در پایان هم از آنجا که هدف از ساخت دستگاه اندازه گیری نیرو و جابجایی مربوط به آن می باشد به انتخاب سنسورهای مربوطه پرداختیم.

دفعات مشاهده: 3682 بار   |   دفعات چاپ: 935 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 83 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.15 seconds with 68 queries by YEKTAWEB 4570