بازدید از سامانه صدای مسافر سامانه صدای مسافر راه آهن ج.ا.ا. ؛ سامانه ای جهت ارتباط با مشتریان این شرکت است. در این بازدید که جناب آقای مهندس راشدی (معاونت مسافری راه آهن) و سرکارخانم مهندس نکوهی (مسئول سامانه صدای مسافر) حضور داشتند، توضیحاتی راجع به نحوه ی عملکرد و هدف این سیستم داده شد که در کنار آن دانشجویان نیز ایده ها و سوالات خود را مطرح کردند. این سامانه که نزدیک به دو سال از آغاز فعالیت آن میگذرد؛ راه آهن کل کشور را تحت پوشش قرار داده و هم در حوزه ی مسافری و هم در حوزه ی باری به متقاضیان خدمات ارائه می کند. این خدمات شامل اطلاع از ساعت حرکت قطارها، موجودی بلیت ها، طرح شکایات از سوی مشتریان و انتقال آن ها به واحدهای مربوطه در جهت رفع آن ها و... می باشد. طبق صحبت های خانم مهندس نکوهی، بیشترین حجم تماس های این سامانه ( تفریبا معادل 25% ) شکایت از تاخیرات قطارها است که با راه اندازی این سامانه اقدامات مفید و موثری با هدف کاهش زمان های تاخیر انجام شده است. در ادامه دانشجویان با نحوه ی کار انواع نرم افزارهای مورد استفاده در سامانه آشنا شده و تماسی نیز برای آنان پخش شد تا شیوه ی پاسخگویی را از نزدیک شاهد باشند. یکی از نکاتی که در این بازدید توضیحاتی پیرامون آن داده شد؛ بحث برگزاری دوره های آموزشی و کسب مهارت افراد پیش از شروع کار آنان در مجموعه است. مجموعا با اطلاعات بدست آمده و نیز مطالعات قبلی درمورد این سامانه، اولین انتقادی که به این سامانه وارد می شود؛ عدم برنامه ریزی برای تبلیغات موثر است که به تبع آن عدم آشنایی افراد و عدم اطلاع آنان از این سامانه را درپی دارد. تهیه کننده گزارش: بهاره شاپوری |