
ضرورت وجودی و نیاز کشور
تجارب موجود در فرآیند توسعه اقتصادی در کشورهای توسعه یافته و نوپای صنعتی نشان میدهد که توان مدیریت یکی از اهرمهای قوی و محرکهای اصلی توسعه است. نیاز به تقویت و تجهیز کادر مدیریت بهخصوص در سطح اجرایی در کشور ما نیز بهخوبی احساس شده است. کشور ما اکنون نیازمند مدیرانی است که بتوانند با بهرهگیری از آخرین دستاوردهای دانش مدیریت و تجارب کشورهای صنعتی و نیز در نظر گرفتن شرایط بومی، وظایف خویش را در راهبری و مدیریت به ویژه در زمینههای برنامهریزی، سازماندهی، هماهنگی و کنترل، مدیریت منابع انسانی و بالاخره نوآوری و تحول، بهنحوی موثرتر از گذشته انجام داده و راه را برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هموار کنند. دوره کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی نیز بهمنظور پرورش چنین مدیرانی برای بنگاههای تولیدی و خدماتی در بخشهای دولتی، خصوصی و تعاونی طراحی و تدوین شده است .
قابلیت ها و تخصصی که فارغ التحصیلان در این رشته بدست می آورند
- درک یکپارچه از مباحث موجود در دروس گذرانده شده و مهارت بهکارگیری آنها
- ارائه ایدههای راهبردی و تحول آفرین
- شناخت تحلیلی بازار بهویژه در ابعاد بین المللی
- داشتن دیدگاه اقتصادی
- توانائی ایجاد گروههای کاری و رهبری آنها
- کارآفرینی با ایجاد فعالیتهای جدید در درون سازمان و یا ایجاد سازمانهای جدید
- ارائه خدمات مشاورهای و مطالعاتی در زمینههای مزبور به مدیران سازمانهای اقتصادی و اجتماعی
- پرورش مدیرانی با قابلیت انعطافپذیری بالا که قدرت تصمیمگیری سریع و تطبیق باشرایط متغیر دنیای کسب وکار را داشته باشند .
- طراحی، هدایت و رهبری تحول در کل سازمان پس از کسب تجارب عملی در مدیریت
عناوین برخی از محورهای تخصصی رشته مدیریت اجرایی
- مدیریت استراتژیک
- مدیریت بازاریابی و صادرات
- مدیریت تولید و عملیات
- مدیریت منابع انسانی
- کارآفرینی
- مدیریت خدمات
- مدیریت پروژه
- مدیریت کیفیت
صنایع و حوزههای که فارغ التحصیلان این رشته میتوانند در آن به فعالیت بپردازند
- شرکتها و مؤسسات مشاوره مدیریت
- صنایع خودروسازی
- صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
- صنایع نساجی و شیمیایی
- صنایع ماشین سازی و قطعه سازی
- شرکتهای خدمات بیمهای
- مؤسسات مالی و بانکها
- سایر شرکتهای خدماتی وبنگاههای اقتصادی
سیلابس کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی
|
|
20004
|
اصلی
|
22 واحد
|
1
|
645111
|
تحلیل رفتاری و مدیریت منابع انسانی
|
2
|
اجباری
|
2
|
645112
|
حسابداری مدیریت
|
2
|
اجباری
|
3
|
645113
|
مدیریت مالی و اقتصاد مدیریت
|
2
|
اجباری
|
4
|
645114
|
مدیریت فناوری و نوآوری
|
2
|
اجباری
|
5
|
645115
|
مدیریت طرحهای توسعه
|
2
|
اجباری
|
6
|
645116
|
بازاریابی
|
2
|
اجباری
|
7
|
645117
|
بازرگانی بین المللی
|
2
|
اجباری
|
8
|
645118
|
سیستم اطلاعات مدیریت ( با کارگاه آموزشی)
|
2
|
اجباری
|
9
|
645119
|
مهارتهای عمومی مدیریت
|
2
|
اجباری
|
10
|
645120
|
مسایل جاری مدیریت اجرایی واحدهای تولیدی
|
2
|
اجباری
|
11
|
645135
|
مدیریت سازمانهای پیچیده دیدگاه استراتژیک
|
2
|
اجباری
|
|
|
20009
|
اختیاری
|
5 واحد
|
1
|
452134
|
اقتصاد مهندسی
|
2
|
|
2
|
645121
|
تحلیل محیط داخلی و بین المللی
|
2
|
|
3
|
645122
|
برنامه ریزی استراتژیک
|
2
|
|
4
|
645123
|
مدیریت تحول و اجرای برنامه های استراتژیک
|
3
|
|
5
|
645124
|
تحلیلی از استراتژیهای سازمانی موفق و ناموفق
|
2
|
|
6
|
645125
|
مدیریت تولید وعملیات پیشرفته
|
3
|
|
7
|
645126
|
پژوهش عملیات پیشرفته
|
2
|
|
8
|
645127
|
مدیریت واحدهای خدمات
|
2
|
|
9
|
645129
|
مدیریت استراتژِیک بازاریابی
|
3
|
|
10
|
645130
|
تحقیقات بازاریابی
|
2
|
|
11
|
645131
|
ارتباطات بازاریابی
|
2
|
|
12
|
645132
|
مسائل بازاریابی بین المللی و صادرات
|
2
|
|
|
|
20012
|
جبرانی
|
13 واحد
|
1
|
412225
|
مدیریت تولید وعملیات
|
3
|
|
2
|
419969
|
آمارواحتمالات
|
3
|
|
3
|
431257
|
آمار مهندسی
|
3
|
|
4
|
432252
|
اصول مدیریت وتئوری سازمان
|
2
|
|
5
|
453182
|
تحقیق در عملیات
|
3
|
|
6
|
481327
|
زبان تخصصی
|
2
|
|
|
|
20015
|
تحقیقاتی
|
4 واحد
|
1
|
612210
|
پایان نامه
|
|
|
توجه: ارائه دروس اعلام شده فقط با اعلام نظر مدیر گروه انجام خواهد شد.
|
|
|
توجه: درس آمار و احتمالات فقط مختص به دانشجویان ورودی 84 بوده و ورودیهای 85 به بعد باید درس آمار مهندسی را اخذ نمایند.
|
|