[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
هشتمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
آزمایشگاه مرجع ترمز

AWT IMAGE

..
سرویس های صنعتی
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: پایگاه اطلاعات نامنظمی هندسی خطوط راه آهن ::

 

 پردازش پایگاه اطلاعات نامنظمی هندسی خطوط راه آهن

 

 

AWT IMAGE

 

  در این گزارش بررسی­های انجام شده در راستای پردازش اطلاعات ماشین اندازه­گیری و محاسبه شاخص کیفیت خط به هدف اولویت­بندی خطوط برای عملیات زیرکوبی، ست MDZ ، تعویض ادوات خط، سرند بالاست، ریل­سابی و تراش ریل با استفاده از پارامترهای هندسی اندازه­گیری شده بیان می­شود و نرخ زوال پارامترهای هندسی محاسبه می­گردد. اطلاعات پردازش شده مربوط به بلاک اضطراری 22- بیاض واقع در کیلومتر 957 الی 969 ناحیه هرمزگان می­باشد که در سه دوره مورد اندازه­گیری گرفته است. اندازه­گیری اول در تاریخ 25/7/84، اندازه­گیری دوم در تاریخ 15/11/84 (پس از 110 روز) و اندازه­گیری سوم در تاریخ 26/4/85 (پس از 133 روز) انجام شده است. اندازه­گیری سوم با دو سری سرعت 40 و 100 کیلومتر بر ساعت انجام گردیده است. در فصل اول کلیاتی مربوط به فعالیت­های انجام شده بیان گردیده و فصل دوم به شرح مشخصات محل اندازه­گیری اختصاص یافته است. در فصل سوم اطلاعات هندسی اندازه­گیری شده مورد پیش­ پردازش قرار گرفته است. در این فصل با جابجایی صفر و اعمال gain ، مقادیر اندازه­گیری شده به مقادیر مطلق خود نزدیک شده است. مطالعات انجام شده پیرامون صحت­سنجی اندازه­گیری EM120 [1-6]، مبنای پیش پردازش قرار گرفته است. در فصل چهارم نامنظمی پارامترهای هندسی خط بصورت آماری مورد پردازش قرار گرفته است. نامنظمی پارامترهای هندسی خط از تفاضل مقادیر اندازه­گیری شده از میانگین متحرک با پنجره 40 متری بدست آمده است. در پردازش آماری، انحراف معیار نامنظمی پارامترهای هندسی در پنجره­های متحرک 200 متری در سه دوره­ی اندازه­گیری محاسبه و مقایسه شده است. در فصل پنجم نامنظمی پارامترهای هندسی خط بصورت تجمعی مورد پردازش قرار گرفته است. در پردازش تجمعی، اندازه­ی مطلق نامنظمی پارامترهای هندسی در پنجره­های متحرک 200 متری در سه دوره­ی اندازه­گیری بررسی شده است. در فصل ششم، نامنظمی پارامترهای هندسی قوس به شعاع اسمی 2000 متری کیلومتر 510+964 در فضای فرکانسی مورد پردازش قرار گرفته و اندازه­ی تبدیل فوریه نامنظمی پارامترهای هندسی در سه دوره اندازه­گیری مقایسه شده است. در فصل هفتم، شاخص­های کیفی خط از نقطه نظر نیاز به زیرکوبی، دیلمکاری، استفاده از مجموعه MDZ ، سرند بالاست، تعویض ادوات خطی، راحتی سفر و ریل­سابی محاسبه گردیده و جمع تجمعی آن در پنجره­های متحرک 200 متری ارائه شده است. با محاسبه این شاخص­ها برای کل خطوط راه­آهن می­توان خطوط راه­آهن را برای فعالیت­های مختلف تعمیر و نگهداری و بهسازی و بازسازی اولویت­بندی نمود. همچنین با ترکیب این شاخص­ها با قضاوت مهندسی و تجربه، می­توان رواداری­های مجاز این شاخص­ها را تخمین زد. شاخص­های زیرکوبی، دیلمکاری، مجموعه MDZ ، سرند بالاست، تعویض ادوات خط مطابق توصیه مرجع [10] تعریف گردیده است. شاخص راحتی سفر، rms شتاب قائم و جانبی منظور شده و انحراف معیار و جمع تجمعی آن در پنجره­های متحرک 200 متری حساب شده است و شاخص ریل­سابی از روی طول موج­های نامنظمی کمتر از سه متر تعیین گردیده است. این شاخص در دو قطعه از طول بلاک (بخش تقریبا مستقیم و قوس به شعاع اسمی 2000 متری) محاسبه شده است. در فصل هشتم، نرخ زوال پارامترهای هندسی خط از روی انحراف معیار نامنظمی آن­ها محاسبه شده است. با توجه به آمار سیر و حرکت، مقدار بار ناخالص عبوری در خلال سه دوره­ی اندازه­گیری، به ترتیب 96/1 و 37/2 میلیون تن بوده و گزارش­های زیرکوبی حاکی از زیرکوبی بلاک مورد بررسی در خلال اندازه­گیری دوره­ی اول و دوم بوده است. بنابر محاسبات انجام شده، نرخ زوال افتادگی ریل چپ و راست خط در قوس کیلومتر 510+964، به ترتیب برابر 37/2 و 36/0 میلیمتر بازای عبور هر 10 میلیون تن بار ناخالص عبوری تخمین زده می­شود.

 

  واژه­های کلیدی: پیش پردازش اطلاعات EM120 ، پردازش آماری، پردازش تجمعی، پردازش فرکانسی، اولویت­بندی عملیات تعمیر و نگهداری، شاخص زیرکوبی، شاخص دیلمکاری، شاخص ست MDZ ، شاخص سرند بالاست، شاخص تعویض ادوات خط، شاخص راحتی سفر، شاخص ریل­سابی، نرخ زوال هندسی خط.

 

  

ادامه: | 1 | 2
دفعات مشاهده: 8150 بار   |   دفعات چاپ: 1506 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 154 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 68 queries by YEKTAWEB 4570