[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
هشتمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
آزمایشگاه مرجع ترمز

AWT IMAGE

..
سرویس های صنعتی
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: طراحی تکیه­گاه ارتجاعی-پروژه پل ::

  طراحی تکیه­گاه ارتجاعی

   

  بارم نمره طراحی تکیه­گاه ارتجاعی

  نمره

 

  15%

  بارگذاری(5×3)

  15%

  تحلیل(5×3)

  6%

  مشخصات فنی تکیه­گاه ارتجاعی(2×3)

  6%

  کنترل تنش قائم فشاری(2×3)

  6%

  محاسبه تغییرشکل فشاری(2×3)

  6%

  کنترل تغییرشکل برشی(2×3)

  12%

  کنترل ترکیب اثر فشار و چرخش(4×3)

  3%

  کنترل پایداری

  3%

  کنترل ضخامت ورق مسلح کننده

  3%

  محاسبه اثر نیرویی الاستومر بر زیرسازه

  15%

  طراحی میل مهاری(5×3)

  5%

  نقشه

  2%

  متره و برآورد

  3%

  مشخصات فنی خصوصی

 

  1-بارگذاری

  • بار مرده (اولیه، ثانویه) تکیه­گاهی
  • بار زنده تکیه­گاهی

      2-تحلیل

  • محاسبه تغییرمکان طولی عرشه (ناشی از تغییرات حرارتی، خزش، جمع­شدگی، پیش­تنیدگی)
  • محاسبه چرخش انتهایی تیر (ناشی از بارمرده مرحله اول و دوم، عیوب ساخت، پیش­خیز، بار زنده،گرادیان حرارتی)

      3-مشخصات فنی تکیه­گاه ارتجاعی

  • روش طراحی (آشتو ویرایش 17 روش ب) [1]
  • کارخانه سازنده (گومبا، استرانگهولد و غیره)
  • نوع تکیه­گاه ارتجاعی انتخابی
  • مشخصات مصالح (سختی درومتر، مدول ارتجاعی E ، مدول برشی G ، ضریب شکل S
  • مشخصات هندسی (طول، عرض، ضخامت کل، ضخامت لاستیک، تعداد لایه لاستیک و ورق مسلح کننده، ضخامت لایه­های لاستیک و ورق مسلح کننده)
  • حدود بار و تغییرشکل مجاز بر اساس اطلاعات شرکت سازنده

      4-کنترل تنش قائم فشاری

  • تکیه­گاه ارتجاعی با تغییرشکل برشی

      o تنش کل

      o تنش بار زنده

  • تکیه­گاه ارتجاعی بدون تغییرشکل برشی

      o تنش کل

      o تنش بار زنده

      5-محاسبه تغییرشکل فشاری

  • محاسبه تغییرشکل آنی
  • محاسبه تغییرشکل دراز مدت

      6-کنترل تغییرشکل برشی

      7-کنترل ترکیب اثر فشار و چرخش

      o کنترل حداقل تنش فشاری کل

      o کنترل حداکثر تنش فشاری کل

      8-کنترل پایداری

      9-کنترل ضخامت ورق مسلح کننده

      10- محاسبه اثر نیرویی تکیه­گاه بر زیرسازه

  • نیرو افقی ناشی از تغییرشکل برشی الاستومر
  • لنگر ناشی از غیریکنواخت بودن تنش قائم الاستومر

      11-طراحی میل­مهاری [2]

      12-نقشه

      13-متره و برآورد

      14-مشخصات فنی خصوصی

  • روش اجرا
  • مشخصات فنی مصالح و آزمایش­های مورد نیاز 


      [1] استفاده از فیش UIC در طراحی تکیه­گاه ارتجاعی ترجیح دارد.

      [2] این بخش را می­توانید پس از محاسبه اثرات نیرویی شتاب، ترمز، زلزله و اندرکنش طولی پل - خطوط با روسازی ریل پیوسته در بخش طراحی کوله و پایه انجام دهید.

  • دفعات مشاهده: 5234 بار   |   دفعات چاپ: 1722 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 115 بار   |   0 نظر
    سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    Persian site map - English site map - Created in 0.17 seconds with 68 queries by YEKTAWEB 4570